❇️ CEVAP ANAHTARI.
1.) O JOHN MU ? => IS HE JOHN?
2.) O JOHN ? => HE IS JOHN.
3.) O JOHN DEĞİL => HE ISN'T JOHN
4.) O SUSAN MI ? =>IS SHE SUSAN?
5.) O SUSAN => SHE IS SUSAN.KELİME ÇEŞİTLERİ
KELİME ÇEŞİTLERİNDEN BİRİSİ İSİM
- İSİM => KİTAP
( KİTAP BİR İSİMDİR )
- YÜKLEM => KİTAP DÜŞTÜ.
(DÜŞMEK YAPILAN İŞ, YANİ FİİL DİYORUZ İŞİ YAPANDIR. ( KİTAP ) YANİ KİTAP İSİMDİR. YÜKLEM İSE ( DÜŞTÜ ) => DÜŞMEK YAPILAN İŞTİR.
- SIFAT => SARI KİTAP DÜŞTÜ.
( RENK, BİÇİM, HAREKET DURUM GİBİ DEĞİŞİK YÖNLERDEN NİTELEYEN: İŞARET, SAYI, SORU GİBİ YÖNLERDEN DE BELİRTEN KELİMELERE SIFAT DENİR.
- ZAMİR => O DÜŞTÜ - NE DÜŞTÜ - HEPSİ DÜŞTÜ.
( İŞARET VEYA SORU ZAMİRİ OLABİLİR. NESNENİN VEYA İSMİN YERİNE GEÇİYORSA BİZ ONA ZAMİR DİYORUZ.
- ZARF => KİTAP HIZLI DÜŞTÜ.
( ZARF İSE DURUMU BELİRTİYOR YANİ NASIL DÜŞTÜ ? HIZLI DÜŞTÜ.
- EDAT => KİTAP İLE KALEM DÜŞTÜ.
( EDAT İSE BAĞLAÇLAR OLABİLİYOR,YÖN, DURUMU BELİRTİYOR.
BU CÜMLEDE GÖRDÜĞÜNİZ GİBİ BAĞLAYICI (İLE) EDATTIR.BE = OLMAK
(BE) OLMAK DEMEKTİR.
AMA SİZE BİR İPUCU VEREYİM.
( BE ) KARŞINIZDAKİ KİŞİYE BİR ZAMAN İFADESİ VERMEZ.
YANİ BİRİSİNE BEN ÖĞRETMENİM DERKEN.
( I BE A TEACHER ) DEDİĞİNDE
KARŞINDAKİ SENİN GEÇMİŞTE Mİ ÖĞRETMEN OLDUĞUNU, ŞUAN MI ÖĞRETMEN OLDUĞUNU, GELECEKTE Mİ ÖĞRETMEN OLACAĞINI ANLAMAZ.
( BE ) BU KONUDA EKSİKTİR.
BU YÜZDEN ( BE )'Yİ İKİYE BÖLELİM
1.) ( AM ) - ( IS ) - ( ARE )
2.) ( WAS )- ( WERE )ARKADAŞLAR ( AM ) - ( IS ) - ( ARE ) ŞUANDA VEYA GENEL OLARAK "OLDUĞUM" DİKKAT EDİN. "OLDUĞUM" BİR ŞEYDEN BAHSEDERKEN BUNLARI KULLANIRIM.
LAKİN ( WAS )- ( WERE ) İSE GEÇMİŞTE OLDUĞUM BİR ŞEYDEN BAHSEDERKEN KULLANIYORUM.
NE DEMİŞTİK ( BE ) KENDİ BAŞINA BİR 'ZAMAN' ALGISI YARATMIYOR DİNLEYİCİDE. ( I BE A TEACHER ) DEDİĞİN ZAMAN KARŞINDAKİ GEÇMİŞTE Mİ, ŞİMDİ Mİ, GELECEKTE Mİ BUNU ANLAMIYOR.
AMA ( BE ) 'Yİ AM, IS, ARE OLARAK KULLANIRSAN
KARŞIDAKİ DE SENİN ŞUANDA MI ÖĞRETMEN OLDUĞUNU, GEÇMİŞTE Mİ ÖĞRETMEN OLDUĞUNU ANLAYABİLİR.
MESELA KARŞIDAKİNE ( I BE A TEACHER ) DEMEK YERİNE
( I AM A TEACHER ) DERSEN, KARŞIDAKİ KİŞİ GENEL OLARAK BİR ÖĞRETMEN OLDUĞUNU ANLAYACAKTIR.
VEYA ( I WAS A TEACHER ) DERSEN KARŞIDAKİ KİŞİ SENİN GEÇMİŞTE Mİ ÖĞRETMEN OLDUĞUNU YA DA OLMADIĞINI ANLAMIŞ OLUR.( AM ) İFADESİNİ YALNICA ( BEN ) İÇİN KULLANIYORUZ.
YANİ ( I ) - ( I AM ) GİBİ
( IS ) İSE ( HE ) - ( SHE ) - ( IT ) İÇİN KULLANIYORUZ.
HANİ ŞU ERKEK, KADIN, CANSIZ DEDİKLERİ.
GERİYE KALAN ( WE ), ( THEY ) - ( YOU ) İÇİN DE ( ARE ) KULLANABİLİRSİNİZ.
( WAS )- ( WERE ) KISMINA GELDİĞİMİZDE SİZE ŞÖYLE BİR ŞEY ANLATAYIM.
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN DE ÇÖZEMEDİĞİ BİR ŞEY SÖYLİYECEM
BAKIN NE OLUYOR ŞİMDİ ( WAS ) ŞUAN TAHTADA KALDI. YANİ ( WERE ) TAHTADAN SİLDİĞİMİ DÜŞÜNÜN. SADECE ( WAS ) KALDI.
ÇÜNKÜ ( WERE ) KULLANMAK ZORUNDA DEĞİLSİNİZ.
( I, YOU, WE, HE, SHE, IT ) TÜM İFADELER İÇİN ( WAS ) KULLANABİLİRSİNİZ. BUNU BİLİYOR MUYDUNUZ ? HAYIRTAHTAYI TEMİZLEDİĞİMİ DÜŞÜNÜN.
ŞİMDİ TAHTAYA ÖRNEK CÜMLELER YAZACAM.
( SHE IS A DANCER ) : O BİR DANSÇI
DÜŞÜNÜYORUZ ŞİMDİ 'O BİR DANSÇI' MESELA DANSÇI 'OLMAK' YANİ OLMAK İFADESİ MANTIK SÜZGECİNDEN GEÇTİĞİ İÇİN BİZ BURADA DİYORUZ Kİ BİZ BU CÜMLEYİ DOĞRU KULLANMIŞIZ. ÇÜNKÜ OLMAK BURAYA YAKIŞIYOR.
BİDE ŞÖYLE DÜŞÜNELİM. 'O DANS EDER.' SONRA 'O DANS EDER OLMAK' MESELA 'FATMA DANS EDER OLMAK' HİÇ OLMADI.
İŞTE BU CÜMLEDE ( BE ) KULLANAMAM. AMA 'O BİR DANSÇI' DEDİĞİM ZAMAN KULLANABİLİRİM
PEKİ BİZ BU ( SHE IS A DANCER ) CÜMLEYİ NASIL OLUMSUZ YAPACAZ.
ARKADAŞLAR SEVİYENİZ KAÇ OLURSA OLSUN HİÇ FARKETMEZ.
İNGİLİZCENİN HER ALANINDA OLUMSUZ VE SORU YAPMA SİSTEMİ AYNIDIR.
HANİ BİZİM YARDIMCILARIMIZ VARDI YA AM, IS, ARE, WERE, WAS
BUNLARIN YANINA BİR ( NOT ) EKİ GETİRİRSENİZ SİZİN CÜMLENİZ OLUMSUZ OLUR.
MESELA ( SHE IS A DANCER ) DEMİŞTİK. ( O BİR DANSÇI )
NE YAPIYORUZ HEMEN ( IS ) YARDIMCIMIZIN YANINA ( NOT ) BIRAKIYORUZ.
TAHTAYA YAZALIM ŞÖYLE ( SHE IS "NOT" A DANCER ) (O DANSÇI DEĞİL.)
ŞEKLİNDE KULLANABİLİRSİNİZ. PEKİ BİZ BUNU NASIL SORU YAPACAZ.
BURADA YARDIMCI OLAN ( IS )'İ CÜMLENİN BAŞINA ALIYORUZ.
( IS SHE' A DANCER ? ) DANSÇI MI O ? ŞEKLİNDE SORU YAPABİLİRSİNİZ.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İNGİLİZCE - DİL EĞİTİMİ
RandomPLATFORMUN EN İYİ "İNGİLİZCE" KİTABIDIR. NELER ÖĞRENECEM ? - TÜM İNGİLİZCE KONULARINI ÖĞRENECEZ - İNGİLİZCE CÜMLE YAPILARI, KALIPLARI - İNGİLİZCE ANLAYABİLECEKSİN - İNGİLİZCE KONUŞABİLECEKSİN - GRAMER BİLGİSİ, KELİME, KONUŞMA, YAZMA VE ANLAMA - AKIC...