20:15p.m
Malam ini cuaca nya sangat sejuk. Disebabkan oleh hujan yang turun membasahi bumi. Dengan itu, Taehyung mengambil salah satu hoodie nya yang tebal lalu melapisi pakaian yang dipakai.
"Hah..tidak ada yang mau mengunjungiku ya?"
Bisik nya dalam keheningan. Kim Taehyung kini tinggal di Apartment berseorangan. Bukan tanpa sebab, hanya saja ibu dan bapa nya telah meninggalkan dunia, jadilah Taehyung kecil hidup di Panti Asuhan.
Tak masalah, Taehyung faham apa yang namanya takdir, jadi jika dia dibuli sewaktu di Panti Asuhan juga dia tak masalah. Katanya, "mereka yang membuliku pasti ada sebab, dan aku percaya sebabnya sama seperti ku yang sebatang kara." Kata Taehyung sewaktu umurnya 15 tahun.
Kim Taehyung betul betul sebatang kara, setelah ibu bapanya meninggal kan dia, tiada seorang pun saudara mara yang mahu menjemput Taehyung. Kejam sekali. Padahal umurnya ketika itu masih 4 tahun dan sangat membutuhkan kasih sayang.
Disebabkan itu, Taehyung tumbuh menjadi seorang yang pendiam, kurang peka akan suasana. Jadi dia tidak ambil pusing hanya kerana dia tak mempunyai teman di tempatnya menimba ilmu.
Toh, selama bersekolah di sekolah rendah juga, pernah ada seorang gadis mahu berteman dengannya. Tapi hanya bertahan selama 2 hari. Jika ditanya apa penyebab gadis itu menjauhkan diri dari Taehyung. Maka, jawapannya ialah
"Dia terlihat menyeramkan"
Dan dengan kalimat itu, rasmilah Kim Taehyung tidak mempunyai seorang teman, sehinggalah menginjak ke bangku Universiti.
"Apa aku terlihat sangat menyeramkan?"
Aku tidak rasa begitu.
Saking larutnya Taehyung berkelana tentang pendapat orang, akhirnya dia dikejutkan oleh bunyi bel.
Ting Tong.
"Eh? Kata kataku termakbul ya?" Senyumannya cerah sekali. Rugi sekali siapa yang tidak dapat melihatnya.
"Sebentar!" Lalu Taehyung berjalan ke arah pintu masuk Apartment dan membukanya dengan senyum yang menghiasi wajah rupawannya.
"Chim!"
"Hai Taehyungie nya Enchim" disertai senyuman juga diwajah tampan anak tunggal Park itu
Mereka berpelukan, atau lebih tepatnya pemuda Chim itu yang menerjang tubuh Taehyung. Tawa ringan terdengar dari Apartment yang tadi hanya hening.
..............
"Nah..sebenarnya apa yang Chim lakukan disini?"
Setelah aksi berpelukan didepan pintu, Taehyung segera melepas pelukannya atau mereka hanya akan berdiri disana seperti patung lilin.
Setelah menutup pintu masuk dan mempersilahkan orang itu duduk. Taehyung berlalu ke arah dapur dan mengambil dua kaleng coke dan sebungkus kerepek kentang yang biasa di beli seven E. Potato.
Mereka lagi duduk di sofa yang menghadap televisyen sederhana itu. Dengan pemuda enchim itu yang bersandar enak di bahu Taehyung.
"Chim kangen.." balas pemuda tersebut.
Park Jimin
• Sahabatnya Taetae, eh bukan sahabat tapi soulmate
• Sayang banget pokoknya sama Taetae
• Ketemu Taehyung waktu pertama kali Taehyung pindah ke Apartment nya
• Punya syarikat yang membangun Apartment dan sungguh bersyukur sewaktu Taehyung pindah ke Apartment miliknya
• Akan berjanji untuk sentiasa melindungi Taehyungnya walau apa pun yang terjadi
.....To be continue..
Hehe
KAMU SEDANG MEMBACA
Love You ♡[ KOOKV]
ФанфикJeon Jeongguk yang penasaran akan pemuda yang sering memakai hoodie, duduk sendirian. Selama 2 tahun menyimpan perasaan di hati akhirnya Jeongguk akan mengungkap rasa yang memenuhi dada dan hati nya.