P R O L O G U E

62 7 0
                                    

Maafkan atas kesalahan ayat atau apapun itu. Cerita ini hanyalah sekadar rekaan semata dan jangan disangkut pautkan ke dunia nyata juga tidak bermaksud untuk menjatuhkan nama baik watak.

●●●

"Ini tugas terakhir kamu dan seperti tugas sebelumnya, kamu akan menjadi manusia selama 100 hari dan akan pulang kesini semula selepas misi kamu selesai" pesan sang raja langit

Malaikat itu hanya mengangguk patuh pada sang raja langit lalu pergi dari sana

-

Terlihat seorang gadis yang sangat cantik sedang berjalan menelusuri taman bunga itu dengan pakaian berwarna putih bersih.

"Aku nak cari dia kat mana?" Keluhnya

Dia mengambil salah satu daun di tanah dan muncul lah sebuah tulisan di situ.

'KIM HOLDINGS'

"Kim Holdings?" Lalu dia melihat kearah satu bangunan megah di hadapannya dan senyuman pun muncul di wajah gadis itu.

-

Sebelum dia mendatangi syarikat itu, dia pergi ke syarikat abangnya yaitu JJK Company terlebih dahulu.

Abangnya merupakan seorang malaikat juga tetapi dia memilih untuk menjadi manusia selepas misi terakhirnya kerana telah jatuh cinta pada seorang gadis bernama Park Aeri.

"Aigoo kembar Kook datang, tugas terakhir?" Tanyanya sambil tersenyum begitu juga adiknya.

"Nee, ni tugas terakhir Neul" kata gadis itu

"Apa tugasnya?"

"Ceriakan balik hati seorang lelaki berhati dingin, keras kepala dan Kook kena tolong Neul"

"Tolong apa?"

"Neul kena kerja kat syarikat Kim Holdings" pintanya

"Nak buat apa kerja kat sana?" Tanya Jungkook

"Sebab lelaki tu CEO syarikat tu" kata gadis itu pada Jungkook membuatkan lelaki itu terkejut

-

"Next"

"Nope"

"Out"

"Ani"

Lelaki bermarga Kim itu duduk di kerusi kerjanya sambil mengurut pangkal hidungnya kerana pening dengan orang-orang yang ditemu duganya sebentar tadi.

"Tuan, tinggal sorang lagi" kata pekerjanya sedangkan lelaki itu hanya mengangguk

Seorang gadis yang wajahnya bak bidadari memasuki ruangan itu dengan baju serba putih.

"Annyeonghaseyo Jeon Haneul imnida" kata Haneul sambil tersenyum ramah pada lelaki itu.

___♡___


[C] My Angel || KTHWhere stories live. Discover now