Ema (del 2)

69 4 0
                                    

Allt gick bra.
Till min förvånad så snubblade jag inte eller gjorde bort mig.
Vilket var underbart,ända sedan jag var liten har jag drömt om att gå på röda mattan och nu har jag gjort det.
Det var stressat och inte alls som jag trodde men på ett vis så var det kul att vara där bredvid Harry och se vad han måste gå igenom i honoms liv.

Harry hade sin arm runt om kring mig medans vi gick runt i korridorerna in till Arenan.
''the show starts in about 30 minutes'' sa Paul deras säkerhetsvakt.
Jag var så nervös för killarnas skull, dom var nominerade till så många pris och jag vet att dom kommer ta hem minst 1 av de.
Efter ett tag så kom vi in till en av dörrarna som skulle leda oss snabbast till våra platser.
vi gick ut igenom dörren och rätt ner några trappsteg och sedan var vi framme vid några platser.
''You and Sophia need to sit down there'' sa Paul och pekade på två platser framför killarna.

''Why cant they just sit with us?'' Frågade Harry i en klart irriterad röst över att jag inte fick sitta bredvid honom.

''You guys need to sit right next to eachother not spread out all over the plays'' sa han och utmanade Harry.
Paul var som killarnas pappa när dom var ute på turne eftersom dom spenderade så mycket tid tillsammans och Paul var alltid tvungen att hålla koll på dom så att kom i tid till alla event och såg till att dom var säkra vilket självklart killarna utnyttjade och utsatte sig i fara för att Paul och de andra vakterna skulle får mera att göra.

''It's just silly'' sa Harry och Liam höll med. Det såg så roligt ut det var som när man var små och man var förbannad på sina föräldrar för att man var tvungen att städa rummet för att få sitt lördags godis.

''Why are you guys such a pain in the ass? Cant you just listen to me once?!'' sa Paul menande. Jag och Sophia gick och satte oss vid våra platser och killarna satte sig bakom oss i ett pust.

''I cant believe i'm here'' sa jag i en upprymd ton.
Allt såg så häftigt ut, alla kändisar hade börjat komma in i sina vackra klänningar och stiliga kavajer. Dekorationer var uppsatt och fansen fans där i tusentals.

''Cool right? i've been on these things a couple of times now so it isnt as exited as it were before but it is still really cool to see though'' svarade Sophia mig. Sophia var riktigt trevlig och de kändes som att jag och hon kunde bli riktigt bra kompisar. Hon var vacker med långt brunt hår och bruna ögon.
Man såg hur mycket Liam och hon brydde sig om varandra bara på det sättet deras ögon lös upp när de pratade om varandra.

''Hello Harry'' jag bröts ur mina tankar när en mörk hårig tjej gick förbi och hälsade på Harry. Jag hade sett henne förut men jag visste bara inte vartifrån.
''Hello Kendall,how are you?'' såklart var det Kendall Jenner även känd som Kim Kardashians lillasyster. Min avundsjuka börja komma fram då hon började skratta och flörta med honom.
''I'm fine hihi'' sa hon och jag rös av avundsjuka.
''Nice to see again K'' sa Harry.
K? Vadå K, har han till och med ett smeknamn på henne.
Så löjligt varför kallar man någon K?
Sara ta det lugnt,tänkte jag för mig själv. jag tänker inte min avundsjuka förstöra denna kvällen för mig.
Den svart håriga tjejen vid namn Kendall gick ner för trappan och satte sig flera säten ner som tur var.

''She was just a friend'' försäkrade Harry mig och kysste mig på kinden.

''I know, i've boy friends too you know'' svarade jag av svartsjuka. Jag hade inte många kill kompisar inte tjej kompisar för den delen heller då.

''Like who?'' sa han i en irriterad röst.

''Jake, some back in Sweden and ofcourse the one on Starbucks'' sa jag för att reta Harry.

''You got his number?!'' Skrek nästan Harry och många vände sig om för att kolla på oss.
Herregud det var ett skämt.

''It was a joke, relax'' sa jag och tog hans hand och jag kunde känna hur han slappnade av.
Niall,Zayn,Louis,Liam och Sophia bröt ut i skratt av Harrys reaktion.

Pretty Lies.Where stories live. Discover now