11. Inkitt: žeby nová náhrada Wattpadu?

210 22 16
                                    

(Hore) Hmm, prečo mi je to logo len také povedomé..?

Nedalo sa mi nevšimnúť v poslednej dobe to množstvo ľudí, ktorí sa rozhodli ísť na platformu menom Inkitt

¡Ay! Esta imagen no sigue nuestras pautas de contenido. Para continuar la publicación, intente quitarla o subir otra.

Nedalo sa mi nevšimnúť v poslednej dobe to množstvo ľudí, ktorí sa rozhodli ísť na platformu menom Inkitt. Nikdy predtým som osobne o tejto platforme nepočul a zaujíma ma, kto ju z našej drobnej česko-slovenskej komunity objavil prvý a kto započal trend toho sťahovania sa/rozširovania na Inkitt. Moja zvedavosť bola privysoká, tak som sa rozhodol sliediť na internete po hocakej rozširujúcej informácii o tejto neznámej platforme. 

Prvé, čo mi Google ponúkol, bola stránka Inkittu samotná. Povedal som si "Prečo nie ísť rovno tam?" a tak som si ju rozklikol. Bola to akási uvítacia stránka s jednoduchým moderným dizajnom, aj keď osobne mi prišla paleta vybraných farieb nie zrovna mojim očiam lahodiaca (toto samozrejme z toho nerobí zlú platformu, netreba ma zatiaľ kvôli tomuto ukrižovať). Do očí mi hneď skočili logá rôznych spravodajstiev ako BBC, Forbes, The Guardian a TechCrunch.

Napadlo mi teda si priamo na internete vyhľadať články, v ktorých mal byť Inkitt rozoberaný. Na YouTube je krátke video z roku 2017, v ktorom je zakladateľ a majiteľ Inkittu, Ali Albazaz, na BBC News. Je to kratšie interview a pána Albazaza sa pýtajú moderátori zopár otázok o tejto platforme. Hneď prvé, čo sa o Inkitte dozvedáme, je to, že má používať špecifický algoritmus na nájdenie príbehu, ktorý by potom mal byť ľahšie nájdený a vydaný. Toto isté nájdete aj na ich uvítacej stránke, tu je to len o niečo viac rozvinuté.

 Toto isté nájdete aj na ich uvítacej stránke, tu je to len o niečo viac rozvinuté

¡Ay! Esta imagen no sigue nuestras pautas de contenido. Para continuar la publicación, intente quitarla o subir otra.

Zakladatelia Inkittu Ali Albazaz a Linda Gavinová

Pán Albazaz tento algoritmus popíše o niečo viac. Má vraj zaznamenávať aktivitu čitateľov pri čítaní (napr. či zostali čítať celý večer, ako často a kedy čítajú, atď.) a na základe zaznamenaných dát vraj môžu predpokladať, či má kniha potenciál stať sa bestsellerom a či je dobrá (tvrdenie o "dobrote" knihy som anšiel v článku na TechCrunch). Moje podozrenia o tom, že Inkitt je skôr vydavateľstvo ako len obyčajná online platforma pre spisovateľov, sa teda potvrdili! 

Moderátorka relácie sa tohto podchytí a povie aj pre tých, čo nemuseli hneď pochopiť tvrdenie pána Albazaza, že bestseller vnímajú v ich očiach na základe popularity a nie kvality. Nastane veľmi krátka a trocha trápnejšia pauza a pán Albazaz sa zasmeje a na moment aj zháči. Pani moderátorka ho zjavne zaskočila. Jej tvrdenie jej potvrdí a dodá, že sa snažia vyberať bestsellery na základe toho, ako sa budú potenciálne predávať a naznačí, že sa snažia hľadať druhých "Harry Potterov" a "50 odtieňov sivej" - t.j. bestsellery, ktoré boli sprvu veľmi mnohokrát odmietnuté (toto je napísané asi v každom článku o Inkitte, až mi to začalo liezť trocha krkom). 

Postrehy z Dračej kaviarneDonde viven las historias. Descúbrelo ahora