Ik heb vannacht echt niet kunnen slapen. Ik zat de hele tijd te stressen. Ik hoop zo hard dat we winnen maar ik heb me er ook wel al op voorbereid dat het waarschijnlijk niets zal zijn. Ik kijk even op de klok. 5 uur. Ik zucht en sta toch maar op. Ik doe mijn badjas aan en ga naar beneden. Daar zie ik Marah zitten in de zetel in haar pyjama. 'kan je ook niet slapen?' vraag ik haar. Ze schud haar hoofd van nee. 'ik heb veel te veel zenuwen' zegt ze. 'ja ik ook' zeg ik terwijl ik naast haar ga zitten. 'Ruby ligt lekker te snurken' zeg ik terwijl ik naar Marah lach. Ze luistert even en hoort het ook. We lachen beiden om het gesnurk van Ruby. 'denk jij dat we gewonnen hebben?' vraagt Marah opeens. 'Ik weet het niet, ik denk wel dat we alle vragen juist hadden, maar die schiftingsvraag he...' Marah kijkt droevig naar beneden. 'maar he, als we dit niet winnen dan gaan we gewoon een nachtwacht marathon houden met veel chocolade ijs!' zeg ik lachend. 'Doen we dat niet bijna elke dag?' vraagt Marah terwijl ze me grijnzend aankijkt. 'haha ja dat is ook wel waar!' We schieten beide in de lach. We praten nog wat verder en kijken samen wat televisie.
'hé hoe laat is het nu?' vraagt Marah opeens. Net toen ik bijna in slaap aan het vallen was. Ik kijk even op de klok die aan de muur hangt en schiet recht. 'het is half 12!' zeg ik verbaast. Marah kijkt me met grote ogen aan. 'vlug! neem je laptop!' zeg ik ongeduldig. Marah neemt snel haar laptop, zo snel dat ze die bijna laat vallen. Ze opent haar mailbox. 0 ongelezen berichten. 'nog niks' zegt Marah teleurgesteld. 'nee niet waar! kijk!' zeg ik als ik ineens een mail zie verschijnen in de mailbox. Marah klikt er vlug op. We lezen met grote ogen wat er verschijnt op het scherm.
Gefeliciteerd! Jullie zijn de winnaars van de quiz! Jullie hadden niet alleen alle vragen juist maar zaten ook nog eens het dichtste bij de schiftingsvraag! Hou alvast deze zaterdag vrij want dan mogen jullie naar schemermeer! Als jullie nog durven natuurlijk...
Deze zaterdag komt een medewerker jullie ophalen. Er staan alvast een heleboel leuke dingen te wachten! Kijken naar de opnames, een dansworkshop en... een meet en greet met jullie helden!
Wilko, Vlad en Keelin zijn in ieder geval al heel enthousiast! Tot zaterdag nachtwachters!Ik en Marah kijken elkaar aan alsof we net een spook gezien hebben. Opeens beseffen we wat er net gebeurd is en gillen we alletwee super luid. 'AAAAAAAAAAAAAAAAH!!' Het gesnurk op de achtergrond stopt abrupt. Ruby komt naar beneden met een lamp in haar handen. 'WAT IS ER? EEN INBREKER? IK MAAK HEM EEN KOPJE KLEINER!' zegt Ruby terwijl ze de trap af komt gelopen. Ik en Marah vallen alletwee op de grond van de het lachen en komen niet meer bij. Ruby kijkt ons vragend aan. 'WE GAAN NAAR SCHEMERMEER!' roep ik naar Ruby. Ze kijkt me aan en ik zie aan haar gezicht dat ze niet begrijpt wat ik zeg. Ze kijkt naar ons en dan ziet ze de laptop staan. Haar gezicht veranderd van vragend naar ongeloof. En dan volgt ze ons voorbeeld. Ze laat de lamp vallen en gilt het hele huis bij elkaar 'AAAAAAAAAAAAAAAAH'. We lopen naar elkaar toe en knuffelen en springen tegelijkertijd. Onze dag kan niet meer stuk!
JE LEEST
I Wish You Were Mine - Gio Kemper
FanfictionMijn naam is Selena! Net zoals mijn allerbeste vriendinnen, Ruby en Marah, ben ik super grote fan van nachtwacht! Eigenlijk ben ik vooral fan van Gio (Wilko dus). Ik volg hem zowat overal waar ik hem volgen kan: instagram, facebook, youtube,... In...