Part 4

119 3 0
                                    


Het is zaterdag. Ik ben al een hele tijd wakker en loop heen en weer door de woonkamer. Ik kan het nog steeds niet geloven! We gaan ze gewoon zien! Ik ga Gio zien. Alleen al bij die gedachte begin ik te glimlachen. Mijn dagdroom wordt verstoort door Marah. 'Wat moet ik aandoen? Ik heb hier een fashioncrisis!' Ik schrik van het gepaniekeer van Marah. Opeens komt Ruby er bij staan. 'doe gewoon iets makkelijk aan' zegt ze kalm. Ik en Marah kijken haar aan. Ze heeft een zwarte jeansbroek aan en een wit, veel te groot, t-shirt aan dat in haar hoge taille broek gepropt zit. Op de voorkant staat in drukletters RELAX. Het staat haar wel goed maar Ruby kan alles aan, ze ziet er altijd geweldig uit. 'wow, je ziet er echt goed uit' complimenteerd Marah Ruby. 'Ja vooral die rood met geel gestreepte kousen zijn echt geweldig!' grap ik naar Ruby. Ruby kijkt naar beneden en lacht eens even naar me. 'Een beetje kleur in deze zwart-wit outfit kan geen kwaad he'. Ik, Marah en Ruby lachen. 'Kom Marah, we zullen elkaar helpen want ik weet ook echt niet wat ik aan moet doen' zeg ik terwijl ik haar meetrek naar boven. 'oke Marah wat had je zo in gedachten om aan te doen?' vraag ik haar. Ze denkt even na en zegt dan 'een kleedje denk ik...'. 'Geweldig idee! ik zal eens kijken in je kast!' zeg ik tegen haar. Ik begin te neuzen in haar kledingkast en haal er een roos met wit kleedje uit. Het spant aan en is zonder mouwen. 'Dit gaat je echt geweldig staan!'. Marah kijkt me bedenkelijk aan. 'ik weet het toch niet hoor, ben ik daar niet wat te dik voor?' Ik kijk haar kwaad aan en zet mijn handen in mijn zij. 'wat zeg jij nou? Je bent zo mager als een balpen! Hier doe aan!' zeg ik terwijl ik het kleedje naar haar smijt. Ze lacht dankbaar en doet het kleedje aan. Ik knik goedkeurend. 'toppie!' zeg ik. Marah kijkt naar zichzelf in de spiegel. 'Zou Louis dit mooi vinden denk je?' Vraagt ze zich luid op af. Opeens beseft ze dat ze het luid op gezegd heeft. Ik lach naar haar 'ooooeeeeh Louis!!' zeg ik plagend. Ze lacht en begint te blozen. Ze neemt een kussen dat op het bed ligt en smijt het naar mijn hoofd. Ik had het niet gezien dus ik verschoot wel even. Ik gooide het vlug terug. 'kom dan gaan we nu voor jou kijken!' zegt Marah terwijl ze naar mijn slaapkamer stapt. Ze trekt mijn deuren van mijn kast open. Ik heb eigenlijk wel veel kleren maar toch weet ik nooit wat ik aan moet doen. Ze neemt een blauwe jeans broek uit de kast met scheuren op de knieën. 'hier deze! hier sta je altijd goed mee!' zegt Marah. 'oke maar wat moet ik aan van t-shirt?' zeg ik terwijl ik door mijn gigantische stapel t-shirten begin te snuffelen. Marah kijkt me lachend en ondeugend aan. Ik kijk naar haar en begrijp niet goed waarom ze zo kijkt. Opeens zegt ze 'Selena, de vloer is lava!' Ik rol even met mijn ogen. Dit spelletje spelen ik en Marah echt veel en kan soms leiden tot grappige situaties aangezien je maar 6 seconden hebt om van de grond af te komen want anders verlies je. Ik kijk snel in het rond '1...2...3...' begint Marah te tellen. Ik loop naar het bed en spring er snel op. 'Ha! binnen de 4 seconden he! dat is een record!' roep ik naar haar. Ze lacht en trekt haar schouders op. We lachen nog even na maar dan ga ik verder zoeken naar een passend t-shirt. Uiteindelijk neem ik een rode croptop. Ik vind het altijd leuk als je een deel van mijn buik kan zien. Ik ben wel fier op mijn lichaam dus dat laat ik wel graag zien. 

TUUT! TUUT! TUUT!

'Meiden snel kom! onze chauffeur is er!' roept Ruby van beneden. Ruby doet haar sneakers aan. Marah doet pumps aan en ik doe mijn rode nike's aan. Ik kijk nog even snel in de spiegel en knik goedkeurend. We gaan naar buiten en zien een zwarte audi staan. We stappen vlug in. Achter het stuur zit een mysterieuze man. Hij geeft ons een briefje.

Beste nachtwachters,
Hier begint de beste dag van jullie leven. Geniet van de muziek en de trip naar schemermeer. 
Hou er rekening mee dat het zeker een uur rijden is! Tot straks!
P.S.: let niet op de chauffeur, hij is niet zo spraakzaam.
Groetjes Gloria!

Ik, Ruby en Marah kijken elkaar aan. De chauffeur kunnen we niet zo goed zien. Het enige wat ik zie is dat hij een pet op heeft en een zonnebril. De achteruitkijkspiegel staat verkeerd dus ik kan zijn gezicht niet zien. Maar die zwarte haren en die bruinere huid komen me zo bekend voor. Ik besteed er geen aandacht meer aan en zing samen met Ruby en Marah de hits van nachtwacht mee die blijkbaar op repeat staan in de auto. Het is een lange rit maar we amuseren ons rot!

Na een half uurtje rijden stoppen Ruby en Marah met zingen en ben ik dus de enige die nog luidkeels aan het meezingen is. 'AD AD AD INFEROS!' zing ik met het handgebaar alsof m'n leven er van af hangt. Het valt me op dat chauffeur aan het glimlachen is. Maar... die lach... is dat... 

I Wish You Were Mine - Gio KemperWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu