Part 8

116 1 0
                                    

Daar sta ik dan. Nog aan het beseffen wat er net gebeurd is. Veel tijd om te bekomen heb ik niet want Marah en Ruby komen al op me afgelopen. 'wat was dat allemaal!?' vraagt Ruby lachend. Ik staar nog steeds voor me uit 'ik weet het niet... lava... en dan water... en Gio'. Ik probeer alles wat op een rijtje te zetten. Marah lacht naar me. 'Volgens mij heeft hij een boontje voor je!' zegt ze. 'Marah, geef der nu geen hoop he, Gio is met AMBER' zegt Ruby dwingend tegen Marah. Marah steekt haar tong uit naar Ruby. Ik kijk Ruby kwaad aan "Bijzaak!' zeg ik snel. Ruby schiet in de lach. 'Als jij het zegt haha' zegt ze terwijl ze haar lach in houd. 

Ik vertel alles wat er gezegd geweest is enzo tot Gloria naar ons toe komt. 'Hier zijn jullie! Het is bijna 3 uur! de dansworkshop begint bijna!'. Ik kijk in paniek naar Ruby en Marah 'Oh nee... die dansworkshop' zeg ik. Ruby begint hard te lachen als ik dat zeg. Gloria kijkt vragend naar Ruby. 'Oh geen zorgen Gloria, het word allemaal duidelijk!' Wanneer Ruby dat zei begint ook Marah te lachen. Ik kijk even boos naar mijn vriendinnen maar die blik veranderd snel in zenuwachtig en bezorgd. Ik kan helemaal niet dansen.. Wat moet ik nu doen. Kom op Selena kop op, ik ga gewoon mijn best doen. Nadat ik mezelf even een peptalk heb gegeven, loop ik met al wat meer zelfvertouwen mee met Gloria. We komen aan in de cafetaria dat nu omgetoverd is in een danszaal. Alle stoelen en tafels zijn aan de kant geschoven en in het midden staat een mini podium. Gio en Louis komen aangelopen. Ik krijg al zenuwen.. 'zijn jullie er klaar voor meiden?' vraagt Gio. Marah en Ruby knikken enthousiast Ikzelf knik wat minder enthousiast. Gio ziet dat ik twijfel en komt naar me toe. Hij fluistert in mijn oor 'geen zorgen, ik help je wel'. Bij het horen van zijn stem in mijn oor valt al mijn stress weg. Marah stoot mijn arm en grijnst naar me. Ik geef haar snel een onschuldig lachje terug. Gio is ondertussen op het podium gaan staan. 'Oke meiden, ik doe eerst even voor wat ik jullie ga leren, probeer goed te kijken' zegt hij. Net voor hij begint te dansen knipoogt hij naar me. Ik weet niet goed wat doen dus steek ik men tong maar even naar hem uit. Ach Selena wat doe je nu? Ik zou mezelf wel op men voorhoofd kunnen stoten. Gio houdt zijn hoofd was scheef en lacht dan nog even naar me. Blijkbaar had hij dat dus ook niet verwacht. 

Ik voel alle moed in mijn schoenen zakken als ik zie wat we gaan moeten leren. Het liefste zou ik gewoon de deur uit rennen. 'weet je, dans maar. Ik neem even iets om te drinken' zeg ik in de hoop om te ontsnappen. 'oh nee dametje!'zegt Ruby en ze trekt me terug naar zich toe. 'jij blijft hier' vult Marah aan. Ik zucht en probeer de pasjes te volgen. Een gigantische ramp dus. En wanneer ik denk dat ik het bijna kan en het vol overtuiging begin te dansen, zie ik Ruby en Marah met de slappe lach. Ze zouden kunnen rollen over de grond van de slappe lach. Ik stop met dansen en kijk dan naar Gio. Ik zie dat Gio zich moet inhouden om ook niet te beginnen lachen. Ik word boos. 'bekijk het maar!' roep ik en ik stap kwaad weg. 'Selena, kom op nou! doe het nog een keertje!' roept Ruby me nog na. Wat denken ze wel? Alsof ze het zelf zo goed kunnen. 'Selena?...' hoor ik de stem van Gio zeggen. Ik veeg snel een traan weg en draai me om. 'kom op, niet huilen, dansen is misschien niet je ding maar ik heb je horen zingen in de auto en je zingt echt goed!' ik lach even fake naar hem. Hij streelt over mijn wang om nog een verdwaalde traan weg de vegen en hij kijkt recht in mijn ogen. 'en die 2 dansen ook als 2 aapjes hoor' zegt hij grappend. Ik lach om zijn grapje. 'kijk nou, dat is veel mooier...' zegt hij terwijl hij wat dichter komt staan. 'He Gio, kom je nog verder... woops stoor ik?' Zegt Louis die opeens naar ons komt gelopen. Gio zet onmiddellijk een stap achteruit 'ja.. ik.. sorry ja, ik kom eraan' herpakt hij zich. Hij kijkt een beetje droevig naar me en loopt dan terug. Ik volg hem. Marah en Ruby komen naar me toe. 'Selena, het spijt ons! we wouden je niet kwetsen' zegt Marah. 'inderdaad Selena sorry!' vult Ruby Marah aan. 'Het is al goed meiden, het was ook best wel grappig als ik het zelf moet toegeven'. zeg ik tegen hen. Ze krijgen terug een glimlach en we gaan verder met de workshop. Na lang oefenen begon het toch redelijk te lukken!

I Wish You Were Mine - Gio KemperWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu