De workshop was afgelopen en we waren nog even aan het bekomen. 'op het einde lukte het wel he Selena?' zegt Marah. 'ja maar dat is niet moeilijk he met zo een knappe leraar' Grapt Ruby. Ik lach even verlegen. 'Ach hoe schattig!' zeg Marah dan. We blijven nog even zitten en praten nog wat. Echt luisteren doe ik niet. Ik zit met mijn gedachten bij Gio. Wat was dat daarnet nu? Wou hij me kussen? Nee waarschijnlijk niet, hij troostte me gewoon. Ik kan niet stoppen met erover na te denken. 'He Selena wat is er?' Vraagt Marah als ze ziet dat ik verzonken ben in mijn gedachten. 'niks hoor! ik ben wat moe van het dansen!' Ik zie dat Marah en Ruby me niet geloven maar ze vragen niet door. Ik heb het hen niet vertelt wat er gebeurd is. Ik weet zelf nog niet eens wat dat nu was.
De tijd vliegt voorbij met mijn besties tot ik opeens zie dat het al wat begint te schemeren buiten. 'O MIJN GOD! hoe laat is het??' roep ik ineens. Ruby en Marah schrikken ervan. Ruby kijkt op haar telefoon. 'Wow het is al half 8, de tijd vliegt toch als je plezier hebt' lacht ze naar me. Ik schrik recht en begin te lopen. Ruby en Marah roepen me nog wat na maar dat hoor ik al niet meer. Hoe kan ik dat nu vergeten zijn. Goed gedaan Selena, nu ben je direct al te laat. Ik ren naar het grasplein waar ik Gio op het gras zie zitten. Hij is grassprietjes uit de grond aan het trekken. Ik stap rustig naar hem toe. 'Eum.. Gio? Het spijt me dat ik te laat ben. Ik...' probeer ik me te verantwoorden. Gio onderbreekt me 'het is al goed, je bent er nu en dat is het belangrijkste'. Wat lief. Ik voel mijn wangen warm worden en ik weet dat ik nu aan het blozen ben. Ik kijk naar beneden. Gio tilt opnieuw mijn hoofd op met zijn vinger onder mijn kin. 'je hoeft je niet te verstoppen voor mij hoor, je bent schattig als je bloost' zegt hij dan terwijl hij lief glimlacht. Ik smelt echt helemaal weg. 'Kom laten we zitten' zegt hij. Ik volg zijn voorbeeld en ga zitten. 'wat wou je me laten zien' vroeg ik hem na een tijdje. 'ik vind dit gewoon zo een mooie plek, ik zit hier vaak met... alleen' herpakt hij zich snel. 'met amber' corrigeer ik hem. Hij kijkt weg. 'Ja vroeger wel maar het gaat niet zo goed meer tussen mij en haar'. Ik vind het heel awkward om over amber te praten dus ik ga er niet verder op in. Het is een hele tijd stil. We weten allebei niet meer wat zeggen. Opeens zegt Gio 'geef me je gsm eens'. Ik kijk hem verward aan maar doe dan toch maar wat hij zegt. Hij neemt mijn gsm aan. Tokkelt er een beetje op en geeft hem dan terug. Ik kijk even wat hij gedaan heeft. "Gio <3" staat er. OMG ik heb zijn nummer. Ik stuur snel even naar de nummer zodat hij ook mijn nummer heeft. Hij lacht naar me. Opnieuw is het stil. Ik kijk naar boven, naar de sterren. Het is echt wel heel mooi hier. Ik voel me bekeken en kijk naar Gio en inderdaad hij staart me aan. Ik kijk hem recht in zijn ogen. Hij komt dichter met zijn hoofd. Zo dicht dat ik zijn adem voel op mijn gezicht. Onze lippen raken elkaar bijna. Tot we abrupt verstoort worden. 'GIO!!??' Gio en ik kijken geschrokken achter ons.
AMBER...
JE LEEST
I Wish You Were Mine - Gio Kemper
FanficMijn naam is Selena! Net zoals mijn allerbeste vriendinnen, Ruby en Marah, ben ik super grote fan van nachtwacht! Eigenlijk ben ik vooral fan van Gio (Wilko dus). Ik volg hem zowat overal waar ik hem volgen kan: instagram, facebook, youtube,... In...