Jessica gelisah tak boleh tidur...perlu ke saya menghadiri perkahwenan oppa yong dan sulli..oppa yong my love sulli kerja di kedai sica..perlu ka saya datang...Arrgggggghhhhh..!!! Stresss..!!!
Sica berkata kata sendiri sehingga la tertidur di temani air mata...
Pagii...Rumah Mong..
Jessica turun ke dapur kerana tekak kering di sebabkan menangisan semalam..
Ehhh...semua sibuk berbaju kalah pengantin nak pergi mana..??
Kata sica kepada saeng2 nya..Nak pergi tempat kahwen la..
Balas minah pendek..Siapa pulak yang kahwen ni..
Sica blur..n terlupa sulli yang nak kahwen..Oppa yonghwa dengan sulli la unnie sica oiii..
Jerit miho yang turun tangga..Unnie sica tak ikut ka..
Shin menyoal sica..Wajib ka unnie sica pergi..
Kata sica lagi..Mesti la wajib pergi..da oppa sponsor tiket..
Balas krys..Unnie sica..!!
Cantik ka baju fanny ni..
Fanny mengayakan seolah olah model..Sica blur melihat saeng2 nya sibuk..
Sica belum siap lagi ka..
Soal yuri..Sica..!!!
Sini dulu pakai baju ni cantik la sesuai sangat dengan sica..cepat siapkan diri..kami tunggu dekat bawa..
Kata gyuri dan meninggalkan sica yang tengah blur..Jessica yang tengah blur memakai je baju yang gyuri bagi dan bermekap ala kadar...yang nak kahwen sulli bukan sica..macam ni pun cukup la.. sica berkata sendiri2..
Wahhhh...
Cantiknya unnie sica macam pengantin la..
Puji fanny..Dahhh...cepat naik kereta nanti lambat pulak..
Kata gyuri..
*********
Asal lama sangat dorang sampai ni..majlis da nak dekat..
Sulli menunggu kedatangan mong family..Pengantin lelaki da siap duduk depan tok kadi yoseob..
Mana pengantin perempuan..?
Kata yoseob..mata melilau mencari keliba pengantin perempuan..Mong family pun sempat sampai..yuri dan gyuri cepat2 membuka pintu untuk sica...
Tu pun pengantin perempuan da sampai..
Kata sulli menunjuk ke arah sica..Sica yang da blur dari rumah bertambah blur lagi..dengan arahan sica duduk di pelamin mini..
Ok..semua da ada kita mulakan majlis..
Kata tok kadi yoseob...Sica dan yonghwa da jadi pasangan pengantin dan da sah sebagai suami istri..
Semua hadir exo pun ada bagi memeriahkan majlis..
Ehhh...ren dan myungsoo pun datang la bukan ka dorang berdua di London..
Bisik miho kepada krys..Diam2 pandang pakwe masing2 ek...?
Shin mengejutkan krys dan fany..Cuba shin tengok chaeyeol..asyik pandang shin la..
Kata krys..Dia pandang lain la..
Shin malu2 nak mengiyakan kata2 krys..Tengok unnie minah dengan oppa chen sweet la dorang...unnie yuri pun sama..
Fany muncul depan dorangEhemmmm..
Sibuk nak jaga orang ya..
Gyuri mengejutkan fany, shin dan miho krys..Oppa junki hensem la malam ni..lepas ni unnie gyuri pulak yang kahwen..
Kata shin..Gyuri yang mendengar malu dan beredar jauh meninggalkan budak ber 4...
******
Majlis da selesai semua berkumpul..
Apa ni sica tak faham la..bukan yonghwa dengan sulli ka..?
Sica memandang sulli mong family dan cnblue..Ni semua rancangan oppa yonghwa nak kenakan unnie sica..
Kata sulli memandang yonghwa...Kejam betul la yonghwa ni..ni mesti jonghyun pun ada terbabit..
Jungshin bersuara..Patut la kamu berdua ni lain semacam..sulli pun sama..
Kata minhyuk mengiyakan Jungshin mata tertumpu ke arah sulli..Yonghwa hanya tersengih..
Oppa yong sanggup buat sica macam ni..
Marah sica memandang yonghwa..Ni pun ada sikit jugak rancangan sulli..
Kata yonghwa..Sulli - Yahh...ni da cukup bagus sulli tolong oppa tau..
Sica - sulli dengan oppa ada apa2 hubungan ka..?
Yonghwa - dia sepupu oppa la..
Tetiba kai muncul membawa baby boy ke arah sulli..
Sayang anak omma..
Sulli mengambil baby yang kai bagi dan menciumnya bertalu2..Ni sapa sulli..? Baby ni..?
Kata sica yang masih blur..Sulli - Ni anak sulli la unnie..yang ni pulak suami sulli kai namanya..
Owhhhhh...
Jawap sica pendek..Yonghwa dengan jonghyun masih tersengih2 melihat gelagat sica..
Mong pun sama ka jugak kenakan sica..?
Sica memandang 1 per 1 ke arah mong family..Semua tergelak...
Flash Back..
Shin membuka pintu dan terkejut tengok oppa yonghwa sampai..
Unnie sica mana...?
Kata yonghwa kepada shin..Semua ada kecuali unnie sica yang keluar katanya ada urusan penting..
Balas shin..Yonghwa gembira mendengarnya..
Gyuri..yuri..minah..miho...krys..shin dan fany teliti mendengar rancangan yonghwa..
Unnie sica tak marah ka nanti kita buat macam ni..
Kata mihoTak la..sica sporting la melainkan kalau miho bagitau sica..
Kata yuri sempat lagi melastik dahi miho..Sakit lahh..
Kata mihoo..Ok harap semua berkerja sama..
Kata yonghwa..Beres oppa..
Miho membalas..***************
Semua jahat la dengan sica..oppa yonghwa pun sama..
Nada sica merajuk apabila mendengar cerita yonghwa..Jangan la macam ni sayang..majlis kita da selesai pun..oppa minta maaf sebab buat syang macam ni..
Kata yonghwa memujuk sica..Sulli pun sam unnie sica..pasal kad jemputan tu oppa jonghyun yang buat..
Kata sulli..Tu yonghwa punya rancangan la..bukan jonghyun..
Balas jonghyun..Semua ketawa sama sama...
Bersambung....
YOU ARE READING
My Love Mong Familiy (Complete)
FanfictionMy Love Mong Family Mengisahkan tentang adik beradik yang kehilangan ibu bapa mereke akibat di bunuh dengan kejam.... walau pun kehilangan ibu bapa hidup mereka tetap di penuhi kebahagian.. Pelakon.. Nam gyuri Jessica Kwon Yuri Bang Minah Park Shin...