1. BELLTON

18 0 0
                                    

Nedaleko hlučného centra, před úplným zánikem civilizace, se táhl malý okruh rodinných domků, které patřily, podle mě, k nejlepším na světě. Člověk tu měl dost místa pro stavbu a zároveň dost klidu na odpočinek. I přesto, že tohle místo bylo naprosto okouzlující a z každého místa byl skvělý výhled na město i krajinu kolem, moc lidí zde bydlet nechtělo. Mělo to několik důvodů a s penězi to překvapivě nemělo nic společného. Vždy se říkávalo, že tato oblast přitahuje určitý druh nadpřirozena, negativní energii, prazvláštní nehmotnou sílu z vesmíru. Každý tomu říkal jinak, avšak jedno věděli všichni stejně. Od doby, co se zde postavilo sanatorium, které se chlubilo svou originální stavbou i novými léčebnými metodami, nikdo nemohl v noci klidně spát. Možná to byla pouhá shoda náhod, nebo si jen staré dámy rády vymýšlely historky pro svá vnoučata, ale když se nad tím člověk pozastavil, vždy mu přeběhl mráz po zádech a cítil velké znepokojení.

Onomu místu, které straší všechny ve snech, říkají Bellton. Někteří namítají, že samotné slovo nemůže v lidech probouzet tolik strachu, ale ví někdo z nich, CO nebo KDO je Bellton doopravdy?

Každý člověk, kterého potkáte běžně na ulici, vám nebude chtít odpovědět na vaši otázku. Jako nováčka, v malebném městě Landen, vás začne brzy překvapovat, jak moc zvláštní lidé žijí ve vašem okolí. Začnete slýchat nezvyklé termíny, které nedokážete najít v etymologickém slovníku, vidět věci, jež nedávají na první pohled smysl. Musíte učinit důležité rozhodnutí. Buď si přestanete neobvyklých věcí všímat, nebo se potopíte hlouběji do historie vašeho města. Tento krok je velmi důležitý, může vám změnit život, takže s vaším rozhodnutím nespěchejte. Vybírejte rozumně, mohlo by vás to připravit o svobodnou vůli.

Když narazíte na něco, co se vám zdá velmi nepřesné, urážlivé, nebo dokonce hloupé, bude to pravděpodobně něco, co se budete snažit rozluštit jako první. Na většinu platí stejná rovnice; strach a vina. Některé okamžiky, na první pohled nepochopitelné, se stanou vaší nejsnazší cestou řešení. Dbejte na pokyny své, ale i ostatních. Jen díky pevné vůli a přesvědčení budete vědět, že je váš postup správný. Pouze drastické metody přináší čerstvé ovoce.

Pokud nejste dítě nebo zapálený fanatik, nic zvláštního nenajdete. Má to logický důvod, nevšímáte si drobností, jelikož máte dost práce s vlastním přežitím. A i když si najdete čas pro temnou stránku našeho města, nikdy se nedozvíte celou pravdu. Je to způsobeno tím, že víme více o jevech, nikoli o podstatě. Ať se budete snažit sebevíc, nikdy nespatříte celý obraz, který malovala příroda v plenkách.

Bellton byl student medicíny, velmi chytrý a přizpůsobující mladík. Už od útlého věku chtěl pomáhat lidem. Účastnil se prospěšných prací, zájezdů do chudých zemí, různých charit a kurzů, které mu pomáhaly rozumět lépe lidem. Aby se stal lepším spisovatelem, musel procestovat půl světa a prožít mnoho situací, díky kterým dokázal popsat stovky stránek a zároveň vtáhnout čtenáře do svých myšlenek.

Cesta se zdála být dlouhá a náročná, přesto Bellton vytrval a stal se z něj výborný lékař. Řadu let se zabýval lidskou psychikou, a když mu začali lézt na nervy fyzicky nemocní pacienti, vydal se na dráhu psychiatra. Začal sebeovládáním a skončil vládou společnosti nad jedinci. Čím více se nořil do neprobádaných zákoutí lidské mysli, tím méně zdravého rozumu měl. Stal se z něj velký samotář a začal se označovat za nového člověka medicíny. Pasoval se na přírodního posla, který má spasit svět. Jednoho dne se sbalil a všechny své úspory vrazil do stavby nové nemocnice v Landenu.

S vlnou kritiky přichází i zodpovědnost. To jsou slova, na které Bellton časem zapomněl a uvrhl se dobrovolně do stínu svých představ o pomoci druhým. Někteří ho považují za tyrana, já za člověka, který dobré úmysly realizoval špatnými metodami. A jak to ve světě chodí, těmto lidem se často odpouští a někteří k nim mohou i začít vzhlížet.

Víra je nejsilnější schopnost a v čele s láskou dokáže divy. Věřící a milující lidé dělají to, co jim srdce poručí, i když jejich postupy rozumní lidé zpochybňují. Tak se Bellton uchýlil ke svému poslání, milovat a věřit v lidi, kteří jsou oslabení. Vybudoval poblíž města sanatorium, které mělo pomoci odsouzeným začít nový a lepší život. Ze začátku se tento sen zdál jako osvobození společnosti od přítěže, ale postupem času se ukázalo, že to nebyl moc dobrý nápad. Každá hra má svá pravidla, stejně jako chaos řád. Změníte pravidla, změníte i řád chaosu.

Bellton si pozval do svého sídla bláznů mnoho odborníků, ale žádný z nich nesplňoval jeho očekávání. Pátral všude, cestoval do spousty zemí, avšak nenašel nikoho, kdo by odpovídal jeho požadavkům. Zdrcený mladík přestal věřit v zázraky, dokud nepřišel na jednoduché řešení. Pokud aktuálně neexistoval nikdo, kdo by jednou pokračoval v jeho práci, bude muset někoho stvořit. A tak, o pár let později, adoptoval chlapce jménem Nicholas Lark.

BelltonWhere stories live. Discover now