Chapter 11

722 38 2
                                    

Keadaan airport Seoul agak snyi krna peminat-peminat EXO tdk tahu yg mrka smua mngawalkn Flight mrka. Smpai shja di Airport Seoyeon dn Ha-ri rsa berdebar-debar dn mrka dpt mrsakn ada sesuatu akn b'laku. "Yeon, kmu x rsa sesuatu yg pelikkh?" Seoyeon yg sdg mnggu beg nya menggnguk. "Unnie tgk tu." Seoyeon mnjukkn beberapa lelaki lngkp berpakain suit di dpn pntu dewan ketibaan. "Mcm prnh tgk je dia org tu." Ha-ri menoleh ke arah yg d'tnjukkn oleh Seoyeon. "Tu bkn bodyguard kita ke?" tnya Ha-ri pelik. "Mcm mna dia org tau kita kt sini?" Seoyeon dn Ha-ri pndg satu sma lain. "K'org tgk apa tu?" Chen yg memerhatikn tngkh laku Seoyeon dn Ha-ri dri td tba2 msuk cmpur. "Oppa, kta org rsa.. Kta org dh x dpt krja dgn k'org lg lh.." Ha-ri jujur. "Waeyo?" Chen pelik. "Oppa akn tahu nnti." mata Seoyeon msih mmndg bodyguard mrka. "critalh.. Oppa xkn bgtau yg lain." Chen memaksa. Ha-ri mnceritakn hal sbnar psal ibu tiri mrka dn apa tujuan bodyguard mrka buat kt situ. "Ehh, knpa plk dia nk ambik k'org blik, dh dia yg halau.. Nk ambik pulak." Chen membantah. "Oppa xkn bnarkn!" "Mna tau dia org ada hal nk bncg. Yeon dn Ha-ri akn sntiasa contact oppa!" Seoyeon b'jnji dgn Chen. "Tpi oppa jnji jgn bgtau ahli lain. Even Luhan & Kai. Arachi?!" Ha-ri bmbang Chen akn bgitau Luhan dn Kai. "Araeso." Chan mnganguk. "Kai!" pnggil Seoyeon. "Yes?" Kai b'jln arah Seoyeon. "Kajja!" Seoyeon memegang tgn Kai. "tnggu yg lain dh kluar dulu lh." Kai mnhan Seoyeon dri trus b'jln.

Smua ahli EXO yg lain dh kluar dri dewan kcuali Luhan, Kai, Seoyeon dn Ha-ri. "Kita kluar sma2." Luhan m'britahu Ha-ri, Kai & Seoyeon. "Kajja!" Kai m'lngkh. Seoyeon dn Ha-ri bertukar pndgn. "Berhenti!" Arah slh s'org bodyguard Seoyson dn Ha-ri. "Wae? Knpa ni? Kta ada buat slh ke?" tnya Luhan pelik. Bodyguard itu m'buat arahan agar mngkap Seoyeon dn Ha-ri. "Oppa!" Ha-ri mengengam erat tgn Luhan. "Maaf cik muda, tpi cik kna ikut kmi." jwb bodyguard itu "Awk nk bwa dia org pgi mna?" Kai memperthankn Seoyeon. "Yah! K'org x blh bwa dia org sbb dia org MAID kmi!" Luhan mnarik Ha-ri kblkng. Seoyeon memberi isyarat kpda Ha-ri utk mnyerah diri. "Mian. Tpi yeon t'pksa pgi." Seoyeon prlhn melepaskn gengaman Kai. "Yeon.." Kai sedih & pelik. "Luhan, Ha-ri xkn lpakn Luhan." Ha-ri mncium Luhan d'pipi. "Kajja!" arah Seoyeon kpda bodyguardnya. Chen yg sdh thu sglanya rsa b'slh dn sdih. Ahli EXO yg lain msih blurr dgn apa yg b'laku.

Smpai shja dirmh Seoyeon dn Ha-ri pelik krna krta peguam keluarganya ada di situ. "Slmat pulang anak-anak kesayangan Mak!!" Sung Ji-rim memeluk Seoyeon dn Ha-ri. "Ewwww!!" Seoyeon menolak ibu tirinya. "Seoyeon! Ha-ri! Penat kita org cri k'org x jmpa2" Han Soo Mi buat fake smile. "Bkn k'org ha...." blm smpat Ha-ri mnghbiskn ayatnya, mulutnya sdh d'tutup oleh ibu tirinya. "Di persilakn ddk smua." Encik Kim mempelawa.

"Pada hri ini, sya slaku peguam kluarga ni and peguam wasiat Encik Jung ingin mnympaikn wasiat beliau." Encik Kim membuka Fail yg d'hdpnnya."Beliau mnyatakn bhwa, Cik Ha-ri akn mndpt 50% dri hrtanya. Bgitu juga dgn Cik Seoyeon turut mndpt 50%. Bhgian Puan Sung Ji-Rim dn Han Soo Mi akn d'tntukn Cik Seoyeon dn Cik Ha-ri." Encik Kim menyelakkn mka surat strusnya. "Tpi ni smua x adil! Xkn dia x bgi lgsung utk kmi b'dua?!" Ji-rim membantah! "Yalh! Xkn bdk dua org ni je yg dpt!!" Marah Soo-mi. "Sabar. Sya cma jlnkn amanah sya!" jelas Encik Kim. "Beliau jga turut mewasiatkn Syarikatnya kpda Cik Ha-ri dn Cik Seoyeon. Dn Cik brdua kini yg berkuasa atas rmh, kereta dn sglanya!" Encik Kim mnutup failnya. "Jinjja?!!" Seoyeon dn Ha-ri serentak. "Yup! Sya mnta dri dulu." Encik Kim trus b'lalu prgi.

"Awk b'dua dngr smuanya kn?" Pndg Seoyeon tajam. "Bgi sya credit kt awk b'dua dn buku akuan skli. Sya akuantant mulai hri ni." Seoyeon membesarkn matanya. "Skrg!" kerah Seoyeon. Soo Mi trus ke biliknya utk mngmbil smua buku akuan dn cad credit. "Nah!" bgi Soo Mi t'pksa. "Sya nk awk b'dua pndh pgi bilik lma kmi b'dua! Sya bgi mlm ni ialah mlm last awk b'dua dlm bilik tu!" Arah Ha-ri. "Awk b'dua igt awk ni b'kuasa sngt ke?" Ji-rim cba mnpar Seoyeon tpi Seoyeon b'jya mngkp tgnnya. "Igtkn klau k'org ikut ckp td, nk bgi 10% kt k'org s'org2 td. Tpi x palh!" Seoyeon mnpar Ji-rim. "Mcm yg awk prnh buat dulu.." Seoyeon hilang sbar. "Awk b'dua di hlau dri sini! Jgn bwa sehelai kain pun dri sini! Sbb smua tu bkn milik awk b'dua!" mrh Seoyeon. Ha-ri cma memerhatikn Seoyeon. "Halau dia org dri sini and jgn prnh bg dia org msuk rmh ni lg!" Arah Seoyeon. Smua bodyguard tu mnurut arahan Seoyeon.

"Yeon x rsa kjm sngt ke?" Ha-ri akhirnya bersuara. "knpa pula? Biar dia org rsa mcm mna kita prnh rsa dulu!" Seoyeon msih bengang. "Araeso. Btw, esok kita dh kna prgi pjbat." Ha-ri mngigatkn Seoyeon.

*pgi strusnya*

Seoyeon bgun awal dn t'kjut bila melihat Ha-ri d'tpi nya tmbhn pla bilik iti berbeza dri biasa. "Unnie!!" Seoyeon jerit mngejutkn Ha-ri dri bilik sblh. "Seoyeon!!" Ha-ri bergegas. "kita kt mna? Knpa rmh ni nmpk lain mcm rmh oppa?" "Yeon! Kita kt rmh appa lh! Igt lg x yg Yeon hlau parasit and nenek sihir tu kluar?!" Ha-ri mngulurkn s'gls air kpda Seoyeon. "Oh ya! Yeon bru ingt. Btw, Yeon x thu lgsung psal pengurusan ni." Seoyeon buat mka blurr "Xpa! Kta blh mnta bntuan Chen! Maybe dia pndai kot. Plus appa prnh ajar unnie dulu."

Smpai shja d'pjbt smua staff di syarikat itu terkejut dn tdk prcya yg Ha-ri dn Seoyeon mngmbil alih syarikat. "Anyeonhaesayo!" S'org prmpuan muda msuk pjbat Seoyeon dn Ha-ri. "Lee Yura imnida!" Tunduk hormat. "Nae. Jung Seoyeon imnida. Ni Unnie sya aka kmbar sya Jung Ha-ri." Seoyeon memperknalkn diri. "naneun imi algoissda! naneun dangsin-ui biseo haeyo. (Saya dh tahu. Saya ialah secetary awk berdua)" Yura snyum. "Klau prlukn apa2, pnggil je sya!" Pusing dn kluar tpi d'hlng oleh Ha-ri. "Yura!" "Wae?" Yura berhenti. "Sblum kmi b'dua msuk spa yg uruskn syarikat?" Tnya Ha-ri. "Cik Han Soo Mi." "Msa dia uruskn syarikat, ada apa2 yg pelik x dia bt?" Tnya Seoyeon. "Nae. Dia lucutkn jawatan Encik Jang. Kmudian, dia turunkn gaji pkrja sbnyk 50%. Rmai p'krja yg m'brontak dn ingin meletak jwtan. Tpi lps dia org thu psal cik berdua ambik alih, dia org x jd nk ltk jwtan." Yura mnjlskn. "Slain dri tu?" Seoyeon ingin tahu lbih lnjut. "Rmai plabur2 tdk b'puas hati. Spttnya cik Han Soo mi kna hdir msyuart dgn lmbga pngrh dn plabur skli. Tpi memamdangkn dia dh x da, mesyuarat ini mngkin d'batalkn." Yura memeriksa krtas krjanya utk memastikn. "Jgn batalkn!" Ha-ri bersuara. "Sya nk buat twaran yg mnarik utk plabur. Yg dgn lmbga pngarah kta batalkn. Tngguhkn dulu. Nnti sya ttpkn tarikh." Ha-ri snyum. "Sya nk awk tlpone Hotel 'H' dn buat tmpahan ballroom. Esok kta bt buffet utk smbut k'dtgn kmi b'dua. Jmput smua pelabur, pngarah d'syarikat tmpt appa sya mlbur, lmbaga pngrh, org atasan dn smua staff prgi ke jamuan tu." Yura mncatatkn smua apa yg d'arahkn oleh Ha-ri "Bayaran buat atas nma Han Soo Mi. Hbiskn smua duit dia dlm account tu. Klau x ckp smbung dgn account Sung Ji Rim. Arachi?!" Arah Seoyeon. "naneun ihaehabnida. naega da al-aseo halkkeyo. (Saya faham. Saya akn uruskn smuanya.)" Yura snyum. "Oh ya, naikkn gaji p'krja mcm biasa." Ha-ri sign surat kenaikn gaji smua staff. "Nae! Kamsahamida!" Snyuman di bibir Yura smkin lebar. "Awk blh prgi skrg." Seoyeon snyum. "oh ya! Msyuarat lps wktu mkn tgh hari." Yura mngigatkn Seoyeon dn Ha-ri dn berlalu prgi.

"Unnie nk bwa perubahan dlm syarikat ni!" Ha-ri snyum. "Me too. Me too." Seoyeon snyum.

Our Roommate Is Our Boss [C]Where stories live. Discover now