"Daddy" Jiyul berlari ke arah ayahnya yang sedang sibuk menyiapkan sarapan mereka.
"Yes Jiyul? Ada apa ni hmmm?" Pancake yang telah siap dimasak di hidangkan di meja makan. Joshua lantas membantu anak perempuannya duduk di kerusi.
"Daddy, daddy rasa Hyun dapat jumpa eomma dia tak?" Soal Jiyul lalu menyuapkan pancake ke mulut kecilnya.
"Entah sayang, kenapa tanya ni?" Soal Joshua pula lalu dia mengambil tisu dan mengelap mulut anaknya yang sedikit comot.
"Ermmm daddy, aunty kenapa muka aunty tu macam muka eomma Hyun?"
"Maksud kamu?"
"Eeee daddy ni, scandal uncle Soonyoung tu."
"Aip, siapa ajar cakap macam tu? Tak baik tau gelar orang macam tu. Aunty tu pun ada nama jugak. Nama dia aunty Hyunji sayang."
"Mianae, halah mana yul tahu. Daddy ni tak macam uncle Joochan. Tak supporting langsung."
"Uncle Joochan kamu tu tak boleh diharap langsung. Entah-entah uncle Joochan kan yang ajar yul perkataan tu?" Teka Joshua dengan raut wajah yang serius.
"Mana ada! Uncle Joochan baik. Hmmm tak nak lah cakap lagi. Daddy ni hmmm"
"Daddy gurau jelah. Hmmm haah, Hyun dah jumpa eomma dia dah sekarang. Kenapa? Kamu risau ke?"
"Owh baguslah tu. Takdelah, nampaknya sekarang hanya yul jelah yang takde eomma kan daddy?"
Tiba-tiba sahaja badan jejaka itu terasa lemah akan luahan anaknya.
"Yul? Kamu nak eomma jugak ke?" Sayu sahaja suara jejaka itu bertanya.
"Taknaklah, takde eomma pun yul masih ada daddy! Lagipun daddy yang besar kan Yul. Kalau yul merajuk dengan daddy, uncle sebong dan Soonhyun kan ada? Jadi yul tak kisah pun." Senyum Jiyul lalu dia menyambung makan makanannya.
Joshua mengusap pelan rambut anaknya.
"Mianae yul" ucap Joshua perlahan agar tidak di dengari anaknya.
"Daddy cakap apa tu? Daddy mencarut eh?"
"Takde apa-apalah, dah sambung makan. Nanti kita nak jumpa Soonhyun"
~~♡~~
"Eomma, kenapa eomma halau dia? Dia tak bersalah pun eomma"
"Apa kamu cakap tak bersalah? Cuba buka mata kamu tu besar-besar. Kamu lupa ke apa yang dia buat pada kamu? Dia ceraikan kamu dengan keadaan kamu tengah sakit? Kamu tak rasa ke dia kejam Hyunji!"
"Tapi eomma, dia layan noona dengan baik kut. Lagipun benda tu dah lama eomma!" ujar Jungkook yang cuba mempertahankan bekas abang iparnya.
"Jeon Jungkook kamu diam! Kamu langsung tak tahu apa-apa pasal ni. Jadi jangan masuk campur. Ye betul itu kisah lama dan eomma mengaku yang eomma maafkan dia tapi waktu tu eomma langsung tak tahu noona kamu sakit."
"Tapi eomma-"
"Takde tapi-tapi, selagi eomma tak dapat terima dia. Selagi tu eomma tak akan restu hubungan kamu."
"Eommma, dia bukan lelaki macam tu eomma! Semua ni salah Hyunji eomma!"
"Dah, eomma tak nak dengar apa-apa. Lagipun kita kat hospital sekarang. Eomma nak balik sekejap. Nanti kita bincang lagi pasal ni. Jungkook tolong jagakan noona kamu."
Jungkook hanya akur dalam masa yang sama dia juga rasa bersalah akan kakaknya.
"Noona sabar tau"
ⓒⓞⓝⓣⓘⓝⓤⓔ
Thanks sebab baca 😃
Vote and Comment 😁
YOU ARE READING
[✔] sᴇᴄᴏɴᴅ ᴄʜᴀɴᴄᴇ ғᴏʀ ᴜs || ᴋᴡᴏɴ sᴏᴏɴʏᴏᴜɴɢ
Fanfictionᴅɪsᴇʙᴀʙᴋᴀɴ ᴛᴀᴋᴅɪʀ ᴍᴇʀᴇᴋᴀ ʙᴇʀᴊᴜᴍᴘᴀ ᴜɴᴛᴜᴋ ᴋᴀʟɪ ᴋᴇᴅᴜᴀ ᴅᴇɴɢᴀɴ ᴘᴇɴᴇᴍᴜᴀɴ ʏᴀɴɢ ᴛɪᴅᴀᴋ ᴅɪᴊᴀɴɢᴋᴀ. ᴡᴀʟᴀᴜᴘᴜɴ ᴍᴇʀᴇᴋᴀ ᴍᴀsɪɴɢ-ᴍᴀsɪɴɢ ᴍᴀsɪʜ ʙᴇʟᴜᴍ ᴛᴇʀᴜʙᴀᴛ ᴅᴇɴɢᴀɴ ᴋɪsᴀʜ sɪʟᴀᴍ ʏᴀɴɢ ᴛᴇʀᴅᴀʜᴜʟᴜ. ᴛᴇᴛᴀᴘɪ ᴀᴅᴀᴋᴀʜ ᴛᴀᴋᴅɪʀ ʏᴀɴɢ ᴅɪʙᴇʀɪᴋᴀɴ ɪɴɪ ᴅᴀᴘᴀᴛ ᴍᴇɴʏᴀᴛᴜᴋᴀɴ ᴅᴜᴀ ᴘᴀsᴀɴɢᴀɴ ɪɴɪ ᴋᴇ...