CHAPTER 53

313 60 5
                                    

"Hyu-n buat semua tu bersebab." Bergetar suara anak kecil itu berkata.

"Setiap kali Hyun tanya siapa eomma Hyun, apa mesti cakap lain kali lah atau bagi alasan yang tak masuk akal. Apa selalu mengelak"

Soonyoung menghentikan langkahnya dan melihat wajah Soonhyun yang takut selepas dimarahi olehnya tadi.

"Appa tahu waktu Hyun mula-mula masuk tadika tu, Hyun selalu kena ejek dengan kawan-kawan Hyun. Dia orang cakap ada appa tapi macam takde appa sebab uncle Sebong je selalu jemput dan hantar hyun kat sekolah.

"Sampaikan waktu Hyun tunggu uncle Sebong ambik, Hyun ada terdengar sekumpulan makcik ni kata yang Hyun takde eomma, appa pulak gila kan kerja. Makcik tu cakap yang eomma Hyun masih hidup bukannya mati"

Sejak dari tu Hyun cuba korek rahsia dari appa. Hyun pun nak eomma, Hyun pun perlu kasih sayang dari eomma. Appa boleh je bagikan eomma baru untuk Hyun tapi Appa langsung tak bagi. Hyun tahu appa masih cintakan eomma kan?"

"Appa kahwin lah dengan eomma lagi. Hyun janji Hyun tak akan minta apa-apa dari tu. Hyun just minta Appa dan eomma kahwin semula. Appa kahwin lah dengan eomma lagi"

"Sini dekat dengan appa" Soonyoung mendepakan tangannya menyuruh anaknya datang ke pangkuannya.

Soonhyun datang perlahan-lahan lantas memeluk appanya.

"Appa bukan tak nak tapi halmeoni kamu tak suka appa. Appa boleh buat apa?"

"Appa pujuklah halmeoni. Appa cakap lah yang Hyun perlu kan eomma. Hyun tak kira Hyun nak appa dengan eomma kahwin jugak!"

"Hmmm yelah, nanti appa fikirkan ye? Esok kita jumpa eomma." Rambut Soonhyun di usap lembut.

"Yeahhhh sayang Appa"

~~♡~~

"Noona, noona pasti nak lari dari hospital ni? Noona boleh ke guna apa benda tu, tongkat?"

"Shut jangan kuat sangat. Lagipun doktor Yoon dah benarkan kut."

"Seriuslah kau?"

"Ada nampak muka saya main-main budak bijak oi?"

"Hmmm eomma tak marah ke noona curi-curi keluar ni? Dah lah noona keluar sebab nak jumpa bekas husband noona. Kan mampus kita berdua nanti"

"Ish diamlah! Siapa yang banyak berjasa dan selalu tolong kau? "

"Appa"

"Bukan, maksud aku siapa yang akan kau cari bola kau dalam masalah?"

"Noona"

"Huh pandai pun. Jadi diam dan ikut je plan aku sebelum aku siku mulut kau tu"

"Fine" Jungkook terus menyandarkan badannya di sofa dan menutup matanya agar kakaknya berhenti membebel.

"Kook noona belu-"

"Goodnight noona, sweet nightmare"

"Bertuah punya budak"

ⓒⓞⓝⓣⓘⓝⓤⓔ

thanks for 6k+ views dan 2k+ vote untuk cerita merapu ni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

thanks for 6k+ views dan 2k+ vote untuk cerita merapu ni. Terima kasih sangat-sangat. Thankyou so muchhh. Love u😭❣

Thanks sebab baca 😃

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Thanks sebab baca 😃

Vote and Comment 😁

 [✔] sᴇᴄᴏɴᴅ ᴄʜᴀɴᴄᴇ ғᴏʀ ᴜs || ᴋᴡᴏɴ sᴏᴏɴʏᴏᴜɴɢWhere stories live. Discover now