Chapter 18

77 4 0
                                    

"Sara? Cant you just answer your phone!'' Sa Rosie i en irriterande röst.
Jag hade sovit så hårt så jag märkte inte att min mobil hade ringt.

''Sorry,i didnt hear it grumpy ass'' kontrade jag tillbaka.
Rosie var verkligen ingen morgonmänniska. Jag drog mig i mitt trassliga morgonhår och tog fram mobilen för att kolla vem som hade försökt att nå mig.
*7missade samtal*
Och alla var från Harry.
Undra om något allvarligt hade hänt, han brukade aldrig ringa såhär många gånger och det dröjde inte länge innan han ringde en åttonde gång.

''Hey, something wrong?'' Svarade jag i telefonen och hörde honom pusta ut i lättnad.

''Finally you answered, what have you been up to?'' Frågade han mig i en menande ton.

''I've been sleeping'' svarade jag honom.

''The clock is ten you know that right'' sa han och lät helt klart som min mamma när hon kom in och väckte mig på mina sovmorgons dagar.

''Harry, what's wrong? You are acting so weird and you need to talk to me'' sa jag och försökte få fram vad som var problemet med honom.

''I know, can i take you out and i'll tell you'' frågade han och jag kunde höra att något var fel.
Det störde mig så mycket att han inte berättade för mig vad som hade hänt. Jag var orolig
Det var smärtsamt att höra honom uppriven och stressad.

''Yeah that sounds good,when should i be ready?'' Frågade jag honom.

''I'll pick you up pretty early
Around four, we heading for dinner so dont dress up or eat'' sa han och jag kunde höra hur han kämpade för att forma läpparna i ett leende.

''Sounds lovely, love you bye'' sa jag och när han svarat med att han älska mig med så la vi på.

Jag tog på mig ett par
svarta jeans,vinröd tröja med något tryck på och såklart mina vita converse.
Jag gick ner till vardagsrummet och hittade Rosie liggandes i soffan med papper och penna i handen.

''What are you up to?'' frågade jag henne och satte mig bredvid henne i soffan.
Hon såg fundersam ut och även stressad.

''Wedding planing'' var det enda hon svarade med.
Usch det måste vara jobbigt att planera bröllop det är så mycket man behöver ordna med. Jag själv skulle självklart vela ha ett bröllop men just nu kändes för tidigt.
Jag har alltid drömt om att ha ett bröllop utomhus ända sedan jag såg Edward och Bellas bröllop i Twilight.

''Oh coming nowhere?'' Frågade jag henne och hon pustade ut i stress.

''No i'm not, the only thing me and Niall have decided is the food'' sa hon och jag kunde inte hålla mig för skratt.
Såklart var det de ända dom hade planerat, dom är de största matvraken jag någonsin mött på i hela mitt liv.

''I'm meeting up with Harry later, are you going to see Niall today? Frågade jag och hennes leende försvann svagt.
Sa jag något dumt nu?

''He's acting weird lately and i dont know what's wrong with him cause he refuse to tell me untill tonight. I'm so nervouse cause we fought abit cause i got mad on Niall for being so shut down for me'' sa hon och lät besvärad hon drog sig i sitt rödbruna hår och gnuggade sig själv i ögat. Om jag var i hennes position just nu hade jag brutit ihop av all stress.

-

''Sara, Harry is here!'' skrek hon till mig. Jag gick ut från badrummet där jag precis vart och satt på en maskin tvätt.

Jag gick ut till hallen och möttes av en Harry med sin vita tshirt och svarta jeans som vanligt. Hans ögon såg trötta ut med påsar under dom. Hans gröna ögon satt fast med mina mörkbruna och hans ansikte fick äntligen ett riktigt leende på läpparna.

Pretty Lies.Where stories live. Discover now