"TAE HYUNG" teriak yeonjun ketika sampai di dorm bts..
"Eoh..yeonjun..tumben kamu kesini..kamu cari v ya??" Tanya jin kepada yeonjun yg mukanya panik..
"I..iya hyung..tae hyung ada??" Tanya yeonjun balik..
"Tadi ia barusan keluar sama suga..gw suruh ke supermarket..nunggu di sini aja.."kata jin..
"Hah..eoh..baik hyung" kata yeonjun lalu ia duduk di kurai sofa ruang tamu..
Saat yeonjun membaca ig nya taera..banyak komentar yg tidak ia suka..ia mengusap mukanya kasar..
"ANYYEONG..."_kata v sama suga saat masuk ke dlm dorm
"YAK V AH...LAMA BEUT LU..UNTUNG GK GOSONG MAKANAN GW..KLO GK KITA GK MAKAN" teriak jin sambil rap mengalahkan rapnya suga..
Suga tercengang melihat cepatnya jin bicara..jimin yg sedang latihan bersama j hope sudah kembali..
Jungkook sudah selesai siaran bersama rm pun ikut turun ke bawah..
Yeonjun langsung menarik tangan v unt berbicara..
"Oke..oke..ada apa..sepertinya mukamu sedikit khawatir..apa semua baik baik saja??" Tanya v ke yeonjun..
Tanpa aba aba yeonjun memberikan hp nyq ke v..dan..v membacanya..ia terkejud..
"Maksudmu..para army dan moa tidak setuju??"tanya v ke njun..
"Nee..ini salah kita..bagaimana jika dia tau akan hal ini..bagaimana jika dia belum pulang sekarang..bagaimana jika dia bertemu dengan salah satu army atau moa..bagaimana jika ia-" nafas yeonjun tersenggal..air matanya yg sudah ia bendung tidak tertahan lagi..
V yg menyadari itu..langsung memeluk yeonjun..ia tau..yeonjun khawatir..ia juga khawatir..karna taera itu adik mereke..satu satunya perempuan di keluarga..
Eomma??..eomma mereka meninggalkan mereka..saat v masih umur 7 yeonjun 5 tahun dan taera saat umur 3 tahun..jadi mereka tinggal bersama appa saat itu...
"Hei..aku tau kau khawatir..aku juga khawatir..aku abangnya..kau juga abangnya..ia satu satunya perempuan di keluarga kita..semenjak eomma pergi..kita sayang sama dia..kita menjaga dia..dia pasti sayang sama kita..kau kuat..dia juga.." jelas v sambil menenangkan yeonjun..
"Tapi..dia tidak sekuat ku hyung..dia..dia perempuan..kau tau..perempuat tidak sekuat kita hyung..hiks.."kata yeonjun sambil nangis..v juga sebenarnya sudah nangis..tapi karna ia abang yeonjun..ia harus kuat...
"Aku pastikan ia baik baik saja..tenang saja yeonjun" kata v sambil memeluk yeonjun..
Taera pov
Aku berada di sebuah cafe sekarang..aku belum bisa pulang..mian..
"Hahh" kata ku sambil membuang nafas..
"Apa pesan ini harus ku kirim??"
Ku memesan lemon cake dengan americano hangat..ya..hari ini hujan..
Perasaan ku gelisah sekarang..banyak sekali yg tidak suka dengan ku..salah ku apa..apa aku pernah menyakiti mereka???
Saat ku sedang makan..ada seseorang yg melihatku..sepertinya itu namja??
Aku tidak peduli lalu kembali memakan kue ku..lalu namja itu berjalan ke arah ku..lalu ia duduk di depanku..aku tidak mengenali pria ini..siapa dia??
"Habis ini kau bisa ikut dengan ku.." kata namja yg berada di depan ku itu..
"Baiklah" kata ku..
Saat ku sudah selesai makan..ku pergi bersama namja itu..sampai du sebuah taman..yg..bisa di bilang sepi..
Saat ia membuka maskernya ku terkejud..
"Kau.."
Soobin??
Oke..jadi namja itu soobin..napa ya..soobin bawa aera ke taman yg sepi..lanjut yakk
Votement wajib..
Sereh lu pada mau vote apa kaga..
Jermy♡
KAMU SEDANG MEMBACA
BROTHER {kth&cyj}
Novela JuvenilSeorang yeoja berusia 18 tahun..menjadi adik dari namja terkenal di dunia.. Apa kah ketika ia membuka identitas..banyak orang yg mendukung dia..atau sebaliknya.. Cast : Kim taehyung Choi yeonjun Kim taera All memb txt All memb bts