Sju

206 10 1
                                    

-Driver du med mig? Jag stannade upp och kollade med stora ögon över den långa kön utanför NK som slingrade sig runt ett hörn. Det var minst 500 pers och enligt mig var det en del då jag kom ifrån en mellan stor stad där det inte händer så mycket. Det mest storslagna som kunde hända hemma i Eskilstuna var väl om nån halvbra artist uppträde på parken zoo, om man hade tur förstås.
-bara att bita ihop, svarade Nadia och började gå emot kön som inte såg så frestande ut. Tur att vädret även idag var någorlunda bra, lite svalare men det är bara en fördel då man ska stå i en kö i cirka 2 timmar. Jag upprepar, 2 fricking timmar.
-ursäkta vad har ni för nummer? frågade Ella tjejerna framför oss i kön. Det här med nummer, det funkar ändå inte.
-523, svarade en utav tjejerna glatt. Hon var verkligen en så kallad hardcore Foooer. Keps, tröja & mobilskal, allt med The Fooo. Rätt charmigt.
-Oh herregud, suckade jag fram och satte mig ner på den ljumna asfalten. En tjej som skriver nummer kom fram till oss och 524, 525 & 526 skrevs på våra händer och sen försvann hon snabbt och stressat bakåt i kön som hade bildats bakom oss.
En lur åkte in i mitt öra, man kunde inget annat göra än att fördriva tiden med lite musik i denna kö. Jag bläddrade igenom min lista i hopp om något bra, till min besvikelse så var allt redan uttjatat och sönderspelat så det var bara att glömma musiken. Luren drog jag ut ur örat och stoppade ner i bakfickan på shortsen jag hade på mig. Det var som Nadia sagt, bara att bita ihop.

Innanför dörrarna så var det varmt och kvavt. Jag hade faktiskt inte haft något emot att gå ut till det svala sommarvädret istället för att stå här och bokstavligen trängas med folk. Fast jag hade inte tänkt att vända om nu när vi stått ute i 1,50 minuter och i princip var framme vid bordet vilken sekund som helst. Jag fiskade upp albumet ur väskan som jag blev tvungen till att köpa då jag inte hade med mig mitt hemifrån. Jag tog ur den lilla boken som låg i fodralet, precis som alla andra gjort.
-Heeeej mår du bra? Felix satt först vid bordet, hans hand gled över den lilla boken medan han samtalade med mig.
-Jo jag mår bra, svarade jag nästan lika energiskt som han frågat. Han bläddrade en sida och skickade iväg den till Ogge som satt bredvid.
-Hej hur är det? frågade han snällt medan han skrev lätt.
-Super bra, svarade jag och log. Även han bläddrade en sida och skickade sedan vidare den lilla boken till Omar som var på tur.
-Heeeej, vi träffades igår va? frågade Omar och log. Oscar kollade upp och sedan ner i boken där han signerade nån annans.
-Jo det gjorde vi, skrattade jag fram lite lätt. Han bytte sida och skickade sedan boken vidare till Oscar som var sist ut.
-Heeej, hur mår du? Frågade han mjukt när jag kom fram.
-Jag mår jätte bra. Och du?, svarade jag med blicken fäst på honom.
-Jo jag mår bra! Vad fin du var idag, sa han som svar på min fråga. Jag blev helt paff. Inte det svaret jag hade förväntat mig.
-Du också, svarade jag och gick sedan ifrån bordet.
-------
Hoppsan hejsan. Ni vet vad ni ska göra, votea & kommentera (;

Sånt som aldrig händer ⇢ o.eWhere stories live. Discover now