"Beneran?"
"Astaghfirullah..kasian amat adek gue di giniin.."
"Pada kenapa sih orang orang di sana. Se tahu gue Taehyung bukan pembuat onar kok?" Itu Yoongi yang ingin berbaring di sebelah Taehyung tapi Jimin sudah lebih dulu merebahkan diri di sana.
"Heh bantet, bisa minggir nggak? Ganggu amat lo"
Jimin yang mendengar itu langsung menolehkan kepalanya ke arah Yoongi yang mengeluarkan raut datarnya.
"Hyung juga bantet kok"
"LO BILANG AP-"
" Aku pulang"
Alhamdulillah ada penyelamat. Kalau tidak Jimin berakhir tidak bisa tidur kerana kata kata pedas yang dikeluarkan dari mulut Yoongi. Orangnya mah manis, tapi pedes.
"Loh..udah tidur?"
"Bagus sih dia tidur duluan..kalo tidak nanti dia nangis ketika sedang di ubat.." balas Seokjin yang segera mengambil bungkusan yang di beli Namjoon.
Di dalam bungkusan itu ada kotak first aid. Bagus Mas Namjoon . Batin Seokjin.
Lalu Seokjin beranjak ke arah kiri Taehyung di mana kesan luka berada di lengan kirinya. Dengan mengambil tangan itu perlahan lahan. Seokjin menyibak lengan baju yang dipakainya, dan betapa terkejutnya dia ketika melihat luka lain di tangan yang sama.
"Astaga..kok bisa banyak luka nya sih?? Ya tuhan Taehyungku.."
Yang lain sontak melemparkan perhatian mereka ke arah lengan Taehyung yang terdapat kesan biru biru di sana sini.
"Lihat, apa juga yang gue katakan tentang Taetae yang ceroboh?" Ujar Jimin sambil menyibak kaos belah kanan Taehyung. Oh lihatlah,.. jari jarinya juga terdapat banyak calar.
"Pasti dia mencuba untuk memasak" Kata Namjoon yang menatap iba ke arah Taehyung yang sudah di alam mimpi.
" iya..astaga..Taetae..ingin sekali ku kurung dia di kamar ku lalu merawatnya denga benar.." ujar Seokjin dengan tangannya yang bergerak membalut luka Taehyung dengan perban yang sudah di sapu ubat.
"Iya..fisiknya aja yang membesar tetapi mentalnya tidak..sejak kecil tidak diberi kasih sayang..apa yang bisa kita harapkan?..gue kadang nyesel sih kenapa gue nggak maksa dia untuk tinggal sama gue aja. Tapi gue lemah melihat matanya yang memelas itu.." ujar Jimin panjang lebar
Yang lain pun sebak mendengar kata kata Jimin, mata Yoongi berkaca tanpa sedar. Tak disangka, pemuda yang tidak peka ini sudah terlalu lama menyimpan perasaan dilubuk hatinya. Takut untuk mengutarakan apa yang tersimpan..kerana sejak kecil tidak mempunyai seseorang yang sanggup mendengar isi hatinya.
Pasti berat rasanya, jika kau tidak punya tempat untuk meluahkan perasaan mu walaupun hanya kata rindu. Dalam senyuman itu, tidak sepenuhnya ada kebahagiaan. Ada juga kepedihan yang tak terluah, sulit untuk di lalui. Tapi apa yang pemuda seperti Taehyung dapat lakukan?.
Berdoa setiap malam kepada Sang Pencipta. Sesungguhnya kau tidak pernah keseorangan. Setiap langkah yang kau pijak, kau tidak akan pernah keseorangan. Disisimu akan sentiasa ada yang menemani. Percayalah, orang yang paling kuat itu adalah orang yang penyabar.
Sabar akan segala dugaan yang kau lalui, pasti akan ada kebahagiaan itu, walaupun hanya sebentar, Tetapi kebahagiaan di dunia lain akan jauh lebih panjang dan cerah.
Percayalah bahawa Sang Pencipta itu Maha Adil. Disebabkan itu, walau hanya seorang pemuda yang sebatang kara, hidup di apartmen kecil kecilan. Meskipun dia tidak berkerja, tetapi rezeki itu masih ada. Kerana dia bersabar, dia percaya akan sentiasa ada jalan untuk dirinya lalui walaupun hanya berbekalkan doa sebagai cahaya hingga ke panamat.
Berakhirlah, Yoongi yang menitikkan air mata melihat wajah Taehyung yang tenang ketika tidur. Seokjin juga begitu. Tidak menyangka wajah pemuda ini begitu menyakitkan. Iya menyakitkan, bagi yang hanya melihat dari segi luaran mungkin hanya akan mengatakan Taehyung tampak polos atau manis atau apa pun lah itu.
Tapi bagi mereka berlima tidak, wajah tenang itu justru membuat mereka ingin mendekapnya. Hidup seperti Taehyung tidak lah mudah. Ingin berkerja menguras tenaga, membayar kos apartmen tetapi hanya di beri gelengan kepala. Ingin berteman, tetapi yang ada malah di jauhi. Ingin tersenyum justru terhalang kerana pendapat manusia yang tidak berkeprihatinan.
Dijudge, rasanya tidak enak. Tetapi pemuda ini bersikukuh mengatakan bahawa itu adalah pembakar semangatnya.
"Sudah Jinnie, Yoongi..gue yakin Taetae anaknya kuat kok" kata Namjoon yang baru saja selesai mengecup dahi Taehyung sebelum berbaring di sebelah sofa. Diikuti Hoseok lalu Seokjin.
Seokjin juga melakukan hal sama. Mengecup dahinya, serta kedua pipinya yang gembil itu.
"Iya.Taetae kan anaknya ayah...uhh bayi Seokjin hyung makin menggemaskan aja.." kata Seokjin dengan suara paraunya lalu terkekeh dengan diri sendiri.
Yoongi juga begitu. Merebahkan diri di sebelah kanan Taehyung diikuti dengan Jimin yang memeluknya dari belakang. Ingin protes tetapi suaranya masih bergetar. Akhirnya tertidur dengan Jimin yang memeluk Yoongi dari belakang . Yoongi dan Seokjin yang memeluk Taehyung. Dan Hoseok yang sudah terlelap dahulu.
Namun tidak dengan Namjoon. Dia sedang berfikir akan sesuatu.. ahh.. tetapi hari sudah mahu pagi..
Kenapa masa berlalu cepat sekali sih?
.......
To be continue..
Please stay healthy and dont make those harsh word people had said to you conquer your feelings.
They just nothing.
KAMU SEDANG MEMBACA
Love You ♡[ KOOKV]
FanfictionJeon Jeongguk yang penasaran akan pemuda yang sering memakai hoodie, duduk sendirian. Selama 2 tahun menyimpan perasaan di hati akhirnya Jeongguk akan mengungkap rasa yang memenuhi dada dan hati nya.