ТUJUH

42 11 0
                                    


ЛФ ФЛΞ

    Selesai sahaja pembelajaran pada hari ini, Taehyun terus mengemas bukunya. Dia sudah pasti tak sabar, walaupun terpaksa membawa beomgyu.

    "Taehyun-shii, jom." Taehyun terus menarik tangan dayeong dan terus keluar. Selesai meletak buku di loker, mereka terus Menunggu beomgyu dan haneul di luar sekolah.

    "Sorry sebab suruh bawa beomgyu sunbae." Dayeong meminta maaf kepada taehyun. Taehyun hanya senyum sebelum mengatakan sesuatu.

    "It's okey. Lagipun kau suruh bawa dia sebab ada haneul. Tau, kau tak nak diorang ganggu date kita. Betulkan?" Dayeong terus memukul taehyun. Bukan kuat sangat, pukul manja.

    "Mesti kau yang suruh dayeong ajak aku? Sebab kau dah suka aku kan?" Taehyun dan dayeong terus memandang kearah pemilik suara tersebut.

    "Jangan perasanlah. Beomgyu sunbae ni memang kuat perasan. Patutlah takde yeojachingu." Perlian dari haneul membuatkan beomgyu terasa. Taehyun dan Dayeong mampu ketawa melihat telatah mereka berdua.

    "Yah, palli! Beomgyu hyung kita orang nak gerak dah ni!" Jerit taehyun. Beomgyu terus menarik tangan haneul untuk mengikutinya dengan cepat.

    "Kami datang!" Jerit beomgyu. Dalam diam, ada yang memerhatikan mereka. Orang tersebut sangatlah benci akan kedua adik-beradik itu. Termasuklah seohyeong dan jiyeong.

    "Siaplah kamu semua. Tak pernah aku tak dapat apa yang aku nak."

JΛЛG ЏUЯł

    Langkah demi langkah, aku hampir sampai di kelasnya. Takut-takut ada yang nampak dengan tindakan aku ini, walaupun semua pelajar sudah pulang.

    Aku yakin dia belum pulang kerana dia sedang bertugas dibilik muzik. Sampai sahaja di mejanya. Begnya masih lagi ada. Tandanya dia akan datang kekelas kejap lagi.

    Aku terus meletakkan makanan dan minuman yang sempat aku beli. Tidak lupa juga sebuah nota kecil. Aku tersenyum gembira bila dapat sampaikan apa yang ingin aku lakukan ketika dia bertugas di bilik muzik.

    "Mesti sunbae terus balik, tak sempat makan. Harap sunbae suka." Kataku sebelum melangkah keluar dari kawasan tersebut. Langkahku terhenti bila dia berada di depanku. Jantungku mula...

    Dup dap dup dap

    "Hyuka sunbae?!" Aku sangat terkejut melihatnya betul-betul dekat. Aku tidak pernah pernah sedekat begini dengan huening kai sunbae.

    "Jang yuri kan? Pelajar junior. Buat apa kat sini?" Aku keliru tidak tahu nak jawab apa. Aku memandang kebawah sebelum memandang kearah  huening kai a.k.a hyuka sunbae.

    "Sa-saya ca-cari me-me-meja da-dayeong un-unnie. Me-mereka cakap un-unnie tu-tukar tem-tempat du-duduk?" Gagapku sangat teruk. Mana tak nya ini pertama kali aku bercakap dengan crush.

    "Oh.. Dia duduk tempat duduk seohyeong. Tapi dia dah balik dah. Buat apa cari?" Kepalaku mula kusut tidak tahu nak jawab apa.

    "Takde, ha-haneul ka-kata, ka-kalau di-dia tak sempat han-hantar barang tempat un-unnie dia. Dia su-suruh saya." Dia tertawa. Aku menggigit bawah bibirku.

    "Saya bukan nak makan oranglah. Tak payah gagap sangat. Ke awak suka saya?" Soalan yang dilontarkan oleh huening kai membuatkan pipiku merah serta-merta.

    "Aniya!! Saya nak kena balik! Bye!" Aku terus berlari meninggalkan huening kai disitu. Kalau dia tahu aku suka dia mesti dia tolak aku mentah-mentah.

    Mana tak nya. Aku Jang yuri, budak nerd dan keluarga tidak setarafnya. Aku tak cantik dan aku juga tak comel. Itu pendapat aku sendirilah. Tapi tak tahu apa pendapat si dia.

БΞЯSΛMБUЛG

ⓢⓘⓐⓟ! ⓜⓐⓐⓕ ⓙⓘⓚⓐ ⓗⓐⓜⓑⓐⓡ ⓓⓐⓝ ⓑⓤⓐⓣ ⓐⓝⓓⓐ ⓣⓔⓡⓣⓐⓝⓨⓐ-ⓣⓐⓝⓨⓐ ⓣⓔⓝⓣⓐⓝⓖ ⓙⓐⓛⓐⓝ ⓒⓔⓡⓘⓣⓐⓝⓨⓐ.

ⓣⓔⓡⓤⓢⓚⓐⓝ ⓜⓔⓜⓑⓐⓒⓐ ⓓⓐⓝ ⓙⓐⓝⓖⓐⓝ ⓛⓤⓟⓐ ⓥⓞⓣⓔ ⓓⓐⓝ ⓚⓞⓜⓔⓝ ⓢⓤⓟⓐⓨⓐ ⓗⓐⓝⓘ ⓛⓔⓑⓘⓗ ⓑⓔⓡⓢⓔⓜⓐⓝⓖⓐⓣ ⓜⓔⓝⓨⓘⓐⓟⓚⓐⓝ ⓒⓔⓡⓘⓣⓐ ⓘⓝⓘ.

ⓚⓞⓜⓔⓝ ⓟⓞⓢⓘⓣⓘⓕ ⓢⓐⓗⓐⓙⓐ ⓓⓘⓣⓔⓡⓘⓜⓐ.

ⓢⓔⓛⓐⓜⓐⓣ ⓜⓔⓜⓑⓐⓒⓐ

😊

Pertama Dan Terakhir (벨 타 마 단 텔 악 힐) -KTH-Where stories live. Discover now