🎈23

277 20 0
                                    


skk... skk... sekk....

prak..

bunyi ranting kayu patah diikuti dengan bunyi daun yang bergeseran. mengejutkan shaza yang tidur.

matanya membulat dengan cepat dan menganalisis keberadaan faiq. namun figura itu tidak dapat di jumpai dengan mata kasarnya.

serentak itu badannya didudukkan. lalu dia terus berdiri dan mencari lelaki itu.

" faiq? " panggil shaza . kemeja yang jatuh dari badannya dia ambil .

" faiq ! kau kat mana? " seru shaza dengan nada risau. matanya mula tidak tentu arah sekelilingnya.

dia rasa tidak sedap hati.

faiq tak apa apakah?

apa mungkin faiq dalam keadaan bahaya?

tanpa pikir terlalu dalam dia berlari dari tempat itu dan mencari faiq . dalam kegelapan malam dia tergesa gesa mencari faiq . walaupun dengan helaan nafas yang tercungap, ia tidak menghalang shaza mencari lelaki itu.

" faiq! " panggil shaza.

" faiq wildan! " panggil shaza lagi. dia menjadi cemas dan tidak tentu arah.

dan dia kelelahan, shaza berhenti sebentar untuk menarik nafas yang semput.

' mana kau faiq? ' bisik hati shaza. peluh yang mengalir bagaikan hujan tidak dia hirau.

dia risau faiq dalam keadaan cedera parah dan tak mampu memanggilnya. dia tak mahu lelaki itu pergi dahulu. ada banyak lagi yang dia mahu katakan kepada faiq.

.
.
.
.
.

" banyak jugak aku ambik. ingat nak kutip sikit je. kesian pulak aku tengok anak gajah sejuk.dah lah kemeja aku kecik je kat dia. " kata faiq sendiri.

dia berjalan sambil menggendong seiikat kayu kering yang berjaya dia kutip. setelah dia termalu dengan pengakuan mamai shaza dia ambik keputusan untuk membuat unggun api.

faiq berjalan senang ke arah tempat yang dia meninggalkan shaza sebentar.
namun...

shaza tidak lagi berada di situ.

tanpa sengaja faiq menjatuhkan kayu tersebut.

" tak. tak... takk! " kata faiq dengan nada cemas . dengan cepat dia berlari ke tempat yang shaza baring tadi.

" shaza! " panggil faiq.

" shaza! " laung faiq di dalam hutan itu.

shaza yang terdengar suara itu dengan pantas menoleh.

'faiq? ' hatinya membisik kehairanan.

" tak... kenapa dia masuk dalam hutan! kenapa dia tak duduk diam je kat sini.... "faiq kusut.

" faiq! " laung shaza pulak.

" hah! " faiq terkejut.

" maksudnya dia tak jauh dari sini... haihlah anak gajah nih.. buat takut orang je.. yang pandai sangat masuk hutan banat tuh kenapa? aku dah pilih tempat cantik punya. menyusahkan betullah" bebel faiq sendiri.

faiq berjalan perlahan kearah laungan suara yang didengari tadi.

" mesti faiq tengah kutuk aku. lepastuh kata aku bodoh. " kata shaza sambil berjalan balik ke tempat yang telah di tinggalkan.

disebabkan dia kepenatan jadi pergerakannya menjadi lambat tambah malas.

bang!

bunyi tembakkan melepasi shaza. hampir sahaja mengenai telinganya.

Make me Twisted By You ✓Where stories live. Discover now