🍋biir🍋

52 6 5
                                    

Okuldan sonra abimle açtığımız pastaneye gitmiştim.Geldiğimi görünce ellerini beline koyup konuştu.

"Nerdesin kız sen?"

Abimin sorusuna gülerek cevap verdim.

"Okuldaydım abi hani eğitim kurumu olan varya"

Elindeki bezi suratıma doğru sallayarak konuştu.

"Sus kız abiyle dalga geçilmez"

Gülerek kafenin parsonel odasına girip üstümü degiştirdim.Önlüğümü de taktıktan sonra saçlarımı da toplayıp pastaların olduğu rafa geçtim.Güzelim pastaları yiyemeden satmakta acıydı.

"Üzülmeyin bebeklerim bir gün bende buraya müşteri olarak gireceğim"

Ben pastalarımla konuşurken Pelin şıllığı geldi kendisi abimin sevgilisi olur ve ben onu hiç sevmem.

"Doğru düzgün yap şu işini"

"Yapmazsam ne yaparsın attırımısın"

Tekrar konuştum.

"Malesef canım öyle bir yetkiye sahip değilsin"

Morarmış suratıyla gitti.Pastalarıma bakarken zilin çalmasıyla başımı oraya çevirdim.Zil ne alaka diye soracak olursanız müşteri geldiğinde bakmak içindi kapının üstünde asılıydı.

Gelenin bizimkiler olduğunu görünce umursamadım yanlarında bir kişi eksikti.Merkür kendisi erkektir.

Annesi Merkür'ü kız sanıp adını Merkür koymuştu.

"Hoş geldiniz demek yok mu"

Nida'nın sorusuna gülerek cevap verdim.

"Hoş geldiniz"

Hepsi cevap verip öpücük attıktan sonra kapı tekrar açıldı.İçeriye giren Merkür'le kalbim hızlanmaya başladı zaten son iki aydır böyleydi ya.

Merkür'ün geldiğini gören Baturalp alayla konuştu.

"Merkür gel oğlum buraya"

Merkür gözlerini devirip masaya oturunca onda olan bakışlarımı hızla çektim. Onlar dalga geçerken bende katıldım.

"Dalga geçmeyin oluşumla bakim"

"Sende mi Talya"

"Bende oğluşum"

"Küstüm"

Dedi kollarını küçük bir çocuk gibi önünde kavuşturarak. Yanına gidip ona sarıldım ve konuştum.

"Küsme dayanamam"

"Yoo küstüm"

Hızla geldiğim yere geri gidip en sevdiği pastadan bir dilim koydum ve yanına ilerledim ve önüne koydum ve konuştum.

"Belki bu barışmana yardımcı olur"

"Olur olur" diyip hızla elimdeki tabağı alıp pastasını yemeye başladı.

"Ohooo biz neyiz burada evlatlık mı?"

Gülerek diğerlerinede pastalarını verdikten sonra yerime geçip oturacağım sırada kapı gürültüyle açıldı.İçeriye giren tahminen benim yaşımdaki çocuğa baktım.Nefes nefese buraya geldive konuştu.

"Limonlu pasta var mı?"

Rafalara baktığımda yoktu.

"Bir saniye mutfağa bakıp gelrceğim"

Konuşmamı bitirdiğimde kafa salladı.
Ben mutfağa girmiş bakarken Pelin dışarı çıktı.Aradığım limonlu pastayı bulunca gülümseyerek aldım ve mutfaktan çıktım.

"Limonlu pastamız yok"

Pelin konuşunca çocuk hayal kırıklığıyla başını sallayıp arkasını döndü.Hızlı adımlarala yerime geçip pastayı paketlerken seslendim.

"Beyefendi"

Arkasını dönüp bana baktığında gülümseyerek konuştum.

"Siparişinizi almayı unuttunuz"

Yanıma gelip paketi aldı ve elime yüz lirayı tutuşturup gitti arkasında şaşkın bir ben bırakarak.

Talya: Doğanın uyanışı,baharın müjdesi

Pastacı Kız / YARI TEXTİNGHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin