ТłGΛБΞŁΛS

28 10 0
                                    


ЛФ ФЛΞ

    "Soobin hyung tenang dulu. Jangan terburu-buru. Kita buat rancangan dulu." beomgyu cuba menenangkan soobin. Soobin memandang kearah beomgyu dan yang lain.

    "Hyung risau kalau diorang apa-apakan seohyeong dan jiyeong. Siapa dalang semua ni? Hyung tak boleh maafkan." soobin menyerabutkan rabutnya. Yeonjun pula dari tadi senyap. Seperti dia tahu dalang disebalik hal ini.

    "Hyuka, kau dah siap ke rancangan kau tu?" tanya taehyun pada huening kai yang sibuk menulis ke melukis, hani pun tak tahu.

    "Belum, perlu banyak plan. Kita tak tahu dimana jadi guna GPS dari telefon jiyeong. Tahu sahaja, senang nak urus. Dan perlu bantuan polis. Cari polis yang pakar bab ni." ujar huening kai. Taehyun dan yang lain hanya diam. Tak faham sangat apa dia cakap. Tapi faham juga.

    "Siapa dalang semua ni?" kata taehyun sedang berfikir. Beomgyu dan soobin juga sedang berfikir siapa musuh mereka. Huening kai pula sibuk dengan plan dia. Yeojun tadinya diam kini berdiri. Semua memandang kearahnya.

    "Aku tahu siapa dalang disebalik penculikan ni." kata yeonjun selamba. Semua ternganga. Diorang fikir apa si yeonjun buat diam-diam. Sedih ke rupanya berfikir.

    "Siapa?!"

JΛЛG ЏUЯł

    Aku membuka mataku perlahan-lahan. Aku mula mengenal pasti, aku dimana. Setelah memikirkannya, aku mula hairan macam mana aku diculik.

ⓕⓛⓐⓢⓗⓑⓐⓒⓚ

    Selesai berborak dengan haneul, aku terus balik. Haneul pula di jemput oleh driver nya.

    Sampai sahaja di hadapan rumah, ibu dan ayahku ingin keluar. Diorangkan sibuk bekerja. Aku terus masuk kedalam rumah.

    Selesai sahaja mandi, aku terus kedapur. Melihat sahaja diatas meja, tiada makanan terhidang. Aku terus mencari di peti ais dan tempat simpan makanan tin, juga tiada makanan.

    "Aku juga kena beli barang dapur." aku terus kebilik ingin mengambil duit. Kunci sahaja pintu rumah, aku terus mempercepatkan langkahku.

    Sampai sahaja di kedai tersebut. Aku terus membeli apa yang patut. Selesai membayar, aku terus pulang dan tidak singgah mana-mana kedai.

    Sampai sahaja di depan rumah, ada sebuah kereta hitam. Pintu pula terbuka. Aku terus mempercepatkan langkahku masuk kedalam rumah.

    Masuk sahaja plastik makanan aku pegang erat kini jatuh. Aku sangat terkejut melihat siapa yang duduk diruang tamu. Seorang gadis dan lelaki sangat dikenali.

    "Ju-jungkook sunbae!"

    Buk!

ⓔⓝⓓ
ⓕⓛⓐⓢⓗⓑⓐⓒⓚ

    "Jungkook sunbae!" aku terus mencari kelibatnya. Lain yang aku cari lain yang aku jumpa. Bukan sahaja aku tapi dua lagi mangsa culik.

    "Seohyeong unnie, jiyeong unnie?"

ЏФФЛ ÐΛЏΞФЛG

    Selesai berbincang bersama peguam ayahku, aku terus naik kebilik. Aku melihat gambarku dan keluargaku ketika bercuti di Dubai. Satu senyuman terukir dibibir.

    "Appa, tidak lama lagi appa akan dibebaskan. Dayeong gembira sangat. Dayeong janji dayeong akan jadi anak yang lebih baik." luahku padang gambar tersebut. Aku terus mengambil telefonku lalu membuka galeri.

    "Appa, dulu omma, appa selalu tanya bila dayeong nak bercinta, asyik berkepit dengan soobin oppa. Tapi sekarang tak dah. Kang taehyun lah orangnya, appa. Dia pertama dan terakhir bagi dayeong." aku mampu senyum gembira.

    "Baru aku tahu tentang kau taehyun. Dan sekarang aku sudah kenal kau sepenuhnya. Taehyun nerd." aku ketawa. Bila memikirkan kisah silam.

    Kisah dimana taehyun si nerd yang hebat melindungi aku. Sebelum kes aku dirogol oleh jeon jungkook.

БΞЯSΛMБUЛG

ⓗⓐⓗⓐⓗⓐⓗⓐⓗⓐⓗⓐⓗⓐⓗⓐ
ⓢⓘⓐⓟ ⓑⓐⓗⓐⓖⓘⓐⓝ ⓢⓘⓝⓘ. ⓝⓐⓜⓟⓐⓚ ⓟⓔⓝⓓⓔⓚ ⓚⓐⓝ.

ⓒⓔⓡⓘⓣⓐ ⓝⓘ ⓜⓐⓧ 50, ⓟⓐⓛⓘⓝⓖ ⓚⓤⓡⓐⓝⓖ 20.

ⓢⓞ ⓔⓝⓙⓞⓨ ⓘⓣ. ⓙⓐⓝⓖⓐⓝ ⓛⓤⓟⓐ ⓥⓞⓣⓔ ⓓⓐⓝ ⓚⓞⓜⓔⓝ.

ⓑⓐⓡⓤ ⓗⓐⓝⓘ ⓑⓔⓡⓢⓔⓜⓐⓝⓖⓐⓣ ⓝⓐⓚ ⓢⓘⓐⓟⓚⓐⓝ.

ⓢⓔⓛⓐⓜⓐⓣ ⓜⓔⓜⓑⓐⓒⓐ

😊

Pertama Dan Terakhir (벨 타 마 단 텔 악 힐) -KTH-Where stories live. Discover now