ŁłMΛБΞŁΛS

30 10 0
                                    


JΛЛG SΞФHЏΞФЛG

    Aku membuka mataku perlahan-lahan. Setelah aku dapat melihat dengan jelas, aku sedikit hairan dengan tempat ini. Bukankah aku balik rumah? Sekejap, jiyeong dan yuri ada kat sini?

    Aku mula melihat keadaan dan yang lain. Kami di ikat. Jiyeong masih lagi belum terbangun manakal yuri sudah. Dia kelihatan risau dan resah.

    "Yuri?" panggilku. Dia terus memandang kearahku. Kelihatan dia sedikit tenang. Pandang sahaja kawasan ini seperti bangunan lama.

    "Andwae, lee soodam!" terkejut aku bila jiyeong menjerit. Aku memandang kearahnya. Dia sudah terbangun dari pengsan dalam keadaan sangat terkejut.

    "Syukur, seohyeong unnie dan jiyeong unnie baik-baik je." ujar yuri.

    "Lama tak jumpa, Cha Jiyeong. Kau rindu aku tak?" suara seorang gadis membuatkan aku memandang kearahnya. Aku sangat terkejut.

    "Le-lee so-soodam?! Apa kau buat ni?" marahku pada soodam a.k.a bekas girlfriend yeonjun. Yang selalu tipu yeonjun dan hampir buat yeonjun tidak percaya kawannya.

    "Hai, seohyeong. Dah berapa lama kau couple dengan soobin? Mesti dia risau kau hilang kan. Sweet nya soobin." aku menggigit bawa bibirku menahan amarah.

    "Yuri-shii, tak rindu oppa ke?" seseorang terus masuk kebilik dimana kami dikurung.

    "Jungkook sunbae? Korang berdua nak apa?" kelihatan jiyeong hilang sabar.

    "Jiyeong-jiyeong. Kau bocorkan rahsia aku kat yeonjun ingat senang-senang ke aku maafkan." soodam kelihatan menakutkan sebab pegang pisau dan di halakan kearah muka jiyeong. Jungkook pula mengacau yuri.

    "Kau ni memang buat aku hilang sabar. Kau larikan diri dari aku. Tapi sekarang tidak. Aku nak hyuka rasa jijik dekat kau." jungkook memegang paha milik yuri. Yuri pula hampir menangis.

    Aku? Aku tengok je apa diorang buat. Aku tahu TXT boleh cari kita orang. Hyuka yang sangat bijak dalam bab pencarian. Soobin dan yeonjun hebat dalam keselamatan. Beomgyu pula pakar dalam rancangan. Taehyun yang kalian nantikan.

    Taehyun sangat hebat dalam kemahiran pertahanan diri, penggunaan senjata dan mudah tahu titik lemah musuh. Hebat tak? Hebatkan, so jangan main kasar dengan diorang. Sudah lima misi lebih hebat ini mereka lalui.

    Tak sia-sia mereka diajar sejak kecil lagi. Dan tak sia-sia aku couple dengan soobin. Okey, back to the story.

    "Apa niat korang nak culik kami?" kataku dengan penuh persoalan di minda. Tiba-tiba seseorang lagi masuk kebilik ini. Aku amat terkejut. Sangat terkejut. Dia yang membunuh adikku, Jang Hana.

    "Sebab ini giliran kau yang mati." kata-kata lelaki itu membuatkan aku tidak berhenti bergegar ketakutan.

    "Sabar, jimin. Kita tunggu lagi dua. Haneul dan dayeong." kata jungkook pada jimin. Jimin menghampiri aku. Dia mula menyentuh lututku yang luka laly menjilatnya. Aku sudah menangis ketakutan.

    "Aku tahu kau takut, jadi aku tak nak kau takut. Aku cuma nak kau jauh dari soobin, itu je. Soobin itu milik adik aku sahaja." katanya. Park jisoo adalah adik kepada jimin. Adiknya mengalami sakit mantel sejak dia tahu aku bercinta dengan soobin.

    Jisoo amat membencikan ku hanya kerana soobin. Aku sudah memberitahu soobin tentang hal ini tapi katanya, usah peduli hati orang lain, fikirkan hati sendiri dahulu. Itu katanya.

    Jimin mengangkat daguku sedikit keatas. Aku yakin dia amat bencikan aku.

    "Jangan salahkan aku kalau kau mati lepas ni. Aku dah berjanji akan bunuh kau. Heh!"

БΞЯSΛMБUЛG

ⓜⓐⓐⓕ ⓙⓘⓚⓐ ⓗⓐⓜⓑⓐⓡ. ⓙⓐⓝⓖⓐⓝ ⓛⓤⓟⓐ ⓥⓞⓣⓔ ⓓⓐⓝ ⓚⓞⓜⓔⓝ ⓢⓤⓟⓐⓨⓐ ⓗⓐⓝⓘ ⓑⓔⓡⓢⓔⓜⓐⓝⓖⓐⓣ ⓘⓝⓖⓘⓝ ⓢⓘⓐⓟⓚⓐⓝ.

ⓢⓔⓛⓐⓜⓐⓣ ⓜⓔⓜⓑⓐⓒⓐ

😊

Pertama Dan Terakhir (벨 타 마 단 텔 악 힐) -KTH-Where stories live. Discover now