ΞЛΛMБΞŁΛS

31 10 0
                                    


ЏФФЛ ÐΛЏΞФЛG

    "Taehyun, kau jangan takutkan aku." kataku takut selepas mendengar cerita kawanku diculik termasuklah rancangan dia. Aku sangat-sangat takut.

    "Ini satu-satu caranya untuk selamatkan mereka. Tolong, kami mahu kamu berdua setuju." taehyun memandang aku dan haneul. Aku dan haneul saling berpandangan. Demi kawan.

    "Baiklah, aku dan haneul setuju. Tapi tolong jangan tinggalkan aku seorang diri, taehyun." aku terus memegang kedua tangannya. Taehyun memberi senyuman yang indah.

    "Saya janji, Yoon dayeong. Selagi saya hidup, kita tak akan terpisah lagi." kata-katanya membuat hati aku tak berhenti berdegup kencang. Aku tidak berhenti menatap mukanya, begitu juga dengan taehyun.

    "Kalau nak bersemunt tu bertempatlah. Haneul dan bromgyu sunbae masih kat sini." aku pantas melepaskan tangan taehyun. Muka sudah mula merah. Haneul ni, suka buat aku malu.

    "Jadi bila kita mula semua plan ni?" tanya haneul pada beomgyu. Lupa pula, beomgyu ada tapi dia diam je, main game kan.

    "Katanya, sebelum hari sabtu. Jadi kita pergi khamis, besok."

ЛФ ФЛΞ

    Sudah hampir dua hari mereka tidak makan. Kelihatan sangat pucat dan tidak bermaya. Lagi-lagi, bila pengikut jungkook makan depan mereka.

    "Bodohlah pengawal diorang ni. Boleh pula diorang makan depan kita." rungut seohyeong. Perutnya berbunyi setiap kali nampak makanan.

    "Aku tahu!" jeritan jiyeong membuatkan seohyeong dan yuri terkejut.

    "Ajjushi~ tolonglah. Kami lapar, tak kesian ke? Kami cuma nak makanan tak lebih dari tu. Laparlah." seorang lelaki yang mendengar jiyeong menjerit tadi masuk. Lelaki itu merasa kasihan.

    Dia teringat akan anaknya yang jarang makan kerana keadaan mereka yang kurang kemampuan. Tapi bila dia memikir balik, pasti dia dimarahi bossnya.

    "Maaf, saya hanya melaksanakan tugas saya." kata lelaki itu dengan sopan sekali. Yuri mendengar sahaja cara lelaki itu bercakap, pasti dia tidak sangat jahat dan tiada pilihan lain.

    "Ajjushii, tolonglah bagi kami makan. Saya janji akan bayar dua kali ganda dari jungkook. Atau saya suruh appa saya beri kerja yang boleh menampung keluarga. Bolehlah." tiada sunbae lagi bagi yuri. Pujukan yuri berhasil melembutkan hati lelaki itu.

    Akhirnya mereka dapat makan dalan diam. Jungkook dan lain tidak akan tahu kerana seohyeong, jiyeong dan yuri akan menutup rahsia.

    "Yah, yuri. Kau betul-betul nak bagi ke?" tanya seohyeong pada yuri. Yuri hanya mengangguk tanda iya.

    "Yuri pasti, ajjushi tadi tak jahat. Dia cuma nak duit lebih untuk keluarganya. Dari muka dan cara dia bercakap memang tidak sama dengan orang lain." jelas yuri. Seohyeong dan jiyeong hanya mengangguk.

ϾHФł ЏΞФЛJUЛ

    Selesai sahaja makan malam bersama member, aku terus pergi ke bilikku. Duduk sahaja di birai katil, aku terus membuka laci meja bersebelah dengan katilku.

    Sekeping gambar aku menggenggam dengan penuh amarah. Sebab dia aku hampir tidak kisah tentang kawan. Kerena dia Soobin hampir koma. Kerana dia juga aku mulai benci yeoja kecuali yang rapat dengan member aku.

    "Aku yakin, kau antara pengikut si jungkook. Aku tak nak orang yang aku sayang cedera." gambar tadi aku terus koyakkan lalu membuang di luar tingkap. Itu gambar terakhir aku dan dia.

    "Sampai mati aku tak akan jatuh cinta dengan perempuan macam kau, Lee Soodam. Kau bukan cinta aku tapi cintakan harta keluarga aku."

БΞЯSΛMБUЛG

ⓢⓘⓐⓟ!

ⓥⓞⓣⓔ ⓓⓐⓝ ⓚⓞⓜⓔⓝ ⓢⓤⓟⓐⓨⓐ ⓗⓐⓝⓘ ⓑⓔⓡⓢⓔⓜⓐⓝⓖⓐⓣ ⓝⓐⓚ ⓤⓟⓓⓐⓣⓔ.

ⓢⓔⓛⓐⓜⓐⓣ ⓜⓔⓜⓑⓐⓒⓐ

😊

Pertama Dan Terakhir (벨 타 마 단 텔 악 힐) -KTH-Where stories live. Discover now