E06

7 2 0
                                    



Mata Jungkook mula panas, wajah wanita itu ditatap dengan perasan rindu, marah, sayang.

" Ji.. jihae? "

Park Jihae.

Betul!

Cinta hati kepada seorang Jeon Jungkook yang meninggalkannya 2 tahun, kini kembali dihadapannya.

" Jihae.. awak kan tu? " tanya Jungkook. Tangannya mengigil memegang tangan Jihae. Jihae mengangguk, matanya mengalir air mata. Hanya Tuhan tahu betapa perasaan mereka sekarang.

" Ke-kenapa awak hilangkan diri, sayang? Sayang kenapa awak tinggalkan saya..? " tanya Jungkook dalam suara yang serak. Sayang. Jihae terus jatuh terduduk mendengar kalimat itu. Dia memeluk kaki Jungkook sambil menangis.

" Maaf.. maafkan saya Jungkook. Maaf... " Jungkook terkedu melihat Jihae yang sedang menangis. Jungkook terus jatuh untuk duduk bersama Jihae. Badan Jihae dirangkul dalam pelukannya.

" Saya tak tahu kenapa awak tinggalkan saya. Saya tak tahu Jihae. Hati saya sakit sangat.. sakit.. " kata Jungkook. Makin kuat tangisan Jihae didadanya.

" Tapi saya nak awak tahu.. " muka Jihae yang penuh air mata itu ditatap. Sungguh, walaupun sedang menangis, wajah cantik bidadari ini tidak padam sedikit pun.

" Saya tetap sayang awak sampai bila-bila. "

Dan pada hari itu, dua manusia itu kembali bersatu.

Bersaksikan bangku di tepi sungai.

MUAHAHAHAHHA!!

Okay gurau je babai.

×××

Sepi. Itulah keadaan Jungkook dan Jihae sekarang. Jihae yang berada dalam rangkulan Jungkook menunduk ke bawah, manakala Jungkook hanya memerhati.

" Saya.. " setelah lama berdiam, akhirnya Jihae bersuara. Mata hazelnya memandang mata karbon milik Jungkook. Sungguh, Jungkook rindukan pandang itu. Sungguh.

" Saya minta maaf.. " kini matanya kembali panas, mengeluar air mata namun dia tahan. Nafas ditarik kuat. Cuba menenangkan diri walaupun dia tahu dia akan nangis.

" Dua tahun.. saya tinggalkan awak. Saya minta maaf.. " sayu Jihae berkata. Jungkook tetap diam, memandang cintanya yang sedang berkata itu.

" Kenapa? " soalan cepumas muncul dari mulut Jungkook. Jihae terkaku..

Kenapa?

" Maaf Puan. "

Jihae menunduk.

Kau kena kuat Jihae.

Kau kena kuat untuk Jungkook.

Dan bibirnya menutur menceritakan hal yang patut Jungkook ketahui.

Ketahuilah, next chapter hati anda akan berkecai-kecai.

Kalau tak kecai gi blah.

×××

Okay guys, malam ni aku update okay. Stay tune.
Tunggu tau, jangan lupa vote. Sambil tu comment le, aku nak tahu juga siapa yang baca cerita hikhok ni.

🐒💜

E u p h o r i aWhere stories live. Discover now