"Gå!" skriker en arg röst bakom Leo. "Släpp henne och gå hem med dig, Leo. Nu!"
Enya känner hur tyngden över henne lättar när Leo snabbt rullar av henne och släpper sitt grepp. Hon ligger kvar, chockad och rädd, vågar knappt röra sig. Enya hyperventilerar.
Hon är knappt medveten om vad som händer eller vem som kört iväg Leo, allt går så snabbt.
Det är killen med de markerade käkarna, han som varnade henne för Leo uppe vid brasan nyss. Det är han som står framför henne. Han spänner ögonen i Leo och följer honom med blicken medan Leo skyndar iväg.
Sen sätter han sig på knä i mossan bredvid Enya, sträcker fram ena handen för henne att hålla i och lägger den andra runt hennes axlar och rygg när han hjälper henne upp i sittande ställning.
Enya kan inte andas i takt, det känns som om hon inte kan andas alls. Killen håller kvar armen om hennes rygg, ser besvärad ut.
"Räkna sakta i huvudet", säger han lugnt, men han ser att hon inte förstår. "Eller lyssna när jag räknar. Andas in på ett och ut på två. Ett, två, ett, två..."
Han räknar så sakta och utan att tänka gör hon automatiskt som han säger. Han sitter så med Enya tills hon andas normalt igen. Hon tittar upp på honom, hjärtat rusar fortfarande.
"Det är inte första gången Leo gör så här", säger killen. "Jag såg att han gick efter dig nerför backen och tänkte att... ja, att han skulle göra nåt dumt. Är du... skadad?"
Enya får inte fram nåt ord men skakar på huvudet. Han hjälper henne att resa sig men hon skjuter bort honom instinktivt. Enya har mossa och barr i håret. Han försöker ta bort lite men hon ryggar undan.
"Du har lite i håret", mumlar han och visar. "Du, följ med och gör en polisanmälan", säger han sen. "Leo kan inte hålla på så här."
Först vägrar Enya, hon vill hem och gömma sig och glömma att det hände.
"Han kommer göra det mot någon annan", säger killen kort.
Då ger hon med sig. Enya vill inte att Leo ska få chansen att göra mot nån annan tjej vad han än tänkt göra mot henne.
Hon sätter sig längst bak på fyrhjulingen, så långt hon kan från den okända killen som precis räddat henne, och hon griper hårt i gallret när de sakta tar sig nerför resten av VM8an.
Killen ringer polisen, en patrull som är i området kommer och tar upp anmälan. De lämnar sina kontaktuppgifter.
När poliserna åkt får Enya panik igen och vill hem.
"Ska jag köra dig?" frågar killen.
Enya skakar på huvudet och går snabbt hemåt utan att säga hejdå.
Hon känner att han tittar efter henne när hon går. Hon vänder sig inte om, hon bara vet att han gör det.