Selülit (2)

3.2K 61 12
                                    

Son bölümde 5K olduğumuz için sevinmiştim şimdiyse 10K olduğumuz için mutlu oldum :3 Doğum günüm çok yakın o yüzden doğum günümde bölüm yazayım değişik olsun diye düşünmüştüm ama neyse.
Okuyan, oy veren, yorum yapan, ilgilenen herkese çok teşekkürler.
Konu tekrar selülit. Tam bir baş belası. Gitmesi çok zor, ama imkansız değil. Eğer okuyorsanız okumaya başlayarak bile yapmanız gerekenin yarısını yaptınız, devam edin. Burada okuduklarınızı, bulduğun egzersizleri, hepsini deneyin, iradeli olun bırakmayın.
Bir sürü öneri var burada. Hepsini-bana mümkün ve mantıklı gelenleri- sizin için topladım. Ben o kadar uğraştım siz de deneyin yazanları.
1)Ben aşırı olamamakla berber şikayetçiydim selülitlerimden. 10 gün önce yine şu anda oturduğum sandalyede bacak bacak üstüne atmış otururken eğilip bacağıma bir baktım ki... Aman Allahıııım. Bu kadar olduğunu düşünmüyordum. Tüm forumu inceledim kendime uygun şeyleri yazdım almak için ama alma fırsatım olmadan iş seyahatine çıkmak zorunda kaldım. Yola çıkarken yanıma sadece sert bir fırça ve vaktiyle kullandığım yarım kalmış Dove selülit kremini aldım. Yalnız fırça o kadar sertmiş ki çok canımı yaktı ama olsun dedim ve her akşam duş alırken üşenmedim kızarana kadar aşağıdan yukarı fırçaladım, çıkmadan önce soğuk suyla şok (ama ben bunu her zaman yaparım), çıkınca da kremi sürdüm. Masaj yapacak gücüm kalmadığı için sadece kremi emene kadar sürdüm. Ha bir de fırsat buldukça maydonoz yedim. Haftada 2-3 demet yiyebildim ancak. Neyse dün sabah eve döndüm ve yine duş aldım yine aynı şeyleri yaptım tabii. Akşamüzeri kontrol edeyim bakalım ne durumda dedim. Gözlerime inanamadım. Selülitlerim nerdeyse yok denecek kadar azalmış ve bacaklarım ipek gibi pürüzsüz. Bu kadar kısa sürede sonuç beklemiyordum ben. Psikolojik olabilir mi acaba diyerek eşime sordum ki kendisi güzellik hastasıdır en ufak kusuru bile büyütür, o da "Hmm evet çok az, hatta çok çok az" deyince havalara uçtum resmen. Şimdi yine aynı sandalyede oturuyorum ve baktığımda gerçekten yüzde 75-80 azalmış olduğunu görüyorum. Bundan sonra budur; her banyoda fırça.
Bu bayanın söylediği fırça yada o tarz bir şey bulamazsanız normal kese de kullanabilirsiniz ama bunu sert bir şekilde yapın canınız acıyabilir ama sonucu siz de göreceksiniz. Bir de ilk başta duştayken sıcak suyla yıkanın daha sonra bunu yapın bundan sonra da şok için soğuk bir duş alın yada sadece soğuk su tutun kısa süreliğine.

2)Arkadaşlar selülitin tek sorunu hareketsizlik...Sürekli oturuyorsanız (çalışan bayanlara söylüyorum özellikle) oturduğunuz yerde parmaklarınızın ucuna basıp bacaklarınızı titretin. Bunu 30 dk. da bir yapın...Az da olsa kan dolaşımınızı hızlandıracakdır.
Spor yapamayanlara öneriyorum:
Lavaboya önününüzü dönünün, bacaklarınızı omuz hizasında yada biraz daha açın. Aşağı doğru yaylanın.(squattan bahsediyor) Bunu başta 10 kere x 3 set yapın. Setler arası 30 saniye dinlenin Derken bunu 15 kere x 3 set ve en son 20 kere x 3 set yapın. Göreceksiniz hem poponuz, hemde üst bacaklarınız bir kaç haftada sıkılaşacak ve selülit görünümü azalacak. Ben yapıyorum ve çok iyi sonuç aldım. Bunu özellikle spor yapamayanlara tavsiye ediyorum. Günde bir kaç dakikanızı alıcak. Spor yapıyorsanız daha çabuk sonuç alırsınız. Üşenmeden her gün yapın lütfen.

3)Bayanlar sabah limonlu ılık su ve ardından yeşilçay içerek güne başlayın!
Spor yapın (yürüyüş en iyisi)

4)Sabah aç karnına 1 lt kaynamış suya 3-4 yaprak lahanayı bölmeden atıp 10 dk kaynatın ve suyunu için. Bir hafta sonra kürü tamamlayınca selülitleriniz azalacak ve yüzünüzden bile yağ atacaksınız arkadaşlar.
Bence de bunu deneyebilenler denesin.

5)Ben bi sürü krem vs kullandım arkadaşlar bi işe yaramıyor valla. sadece nivea nın jeli güzel gibi. Bir de kabak lifi kesesiyle yıkanıyorum biraz farketti. Beden öğr. olan bi arkadaşım düzenli olarak hızlı yürüyüş tavsiye ediyor, günde en az 20 dk. 1 hafta sonunda sıkılaşırsın dedi, şimdi başladım her akşam yarım saat falan yürüyorum tempolu bi şekilde. Bu arada sauna şortları da işe yarıyor,yürüken onu giyiyorum acayip terletiyor. Tavsiye ederim.

6)Size sadece meyan kökünü tavsiye ediyorum başka hiç bir şey yapmayın !

Sigarayı bırakmak için aldığım meyan kökü sayesinde sadece 2 hafta gibi kısa bir sürede vücudumdaki bütün selülitlerimden kurtuldum.

Kullanma şeklimde yemeklerden sonra mesela saat 11:30 gibi bir bardak sıcak suyun içine göz kararınca meyan kökü ve yine göz kararınca limon damlası (hakiki olacak) hafif ılımasını bekleyip içmeye başlayın. Meyan kökü çok tatlı olduğu için fazla kaçırmayın kokusu da çok kötü ben burnumu tıkayıp öyle içiyorum.Ama inanın kızlar kesinlikle faydasını göreceksiniz ben sigara için almıştım aldığım yerdeki bayan da uyarmıştı hanımlar kapış kapış alıyor selülitleri götürüyormuş diye. Hakikaten de gitti yani
Bu arada en fazla 4 hafta kullanıp 2 hafta ara vermeniz gerekiyor. Mide ile ilgili probleri olanlar kullanmamalı ....
Meyan kökünü çoğu yerde bulabilirsiniz, yapıldığı zaman aynı kolaya benziyor ama kokusu tadı çok farklı yani. Bunu kullanan herkes olumlu sonuçlar almış. Ben de öneririm. Bugün ben de başlayacağım içmeye.

7)Ben de selülit sorunlu bi bayandım ama tesadüfen okuyup denediğim bir haberle kurtuldum. Çok basit bir yöntem...
Kızlar bu yöntemi şarkıcı gülşen denemiş bilirsiniz bacakları çok güzeldir kendisinin. Röportajında okumuştum gülşen her banyodan sonra çıkmadan selülit olan bölgelerine soda döküp sıvazlayarak masaj yapıyormuş üstünede soğu suyu tutup çıkıyormuş. Ben de denedim kısa sürede sonuç aldım. Sizede tavsiye ederim.
Aynı zamanda sivilce probleminiz varsa sodayı cildiniz için de kullanabilirsiniz. Sodayı biraz çalkalayın sonra sivilce olan yerlere sürün, 10-15 dk bekledikten sonra yıkayabilirsiniz.

8)Duşa girdiğinizde lifle yıkanmayın tam tersine keseyle yıkanırsanız daha etkili sonuçlar elde edeceksiniz. Kan dolaşımını hızlandırdığı için etkisini kısa sürede gösteriyor.
Bir de küçük titreşimli masaj yapan aletler var ben onları kullanıyorum işimede yarıyor.
Ben o titreşimli masaj aletlerini önermiyorum. Size tavsiyem sakın kullanmayın. Spor merkezlerinde de mesela basen için bir alet var üstünde duruyorsunuz ve titremeye başlıyor bir anda. Bittikten sonra bacaklarınız çok kaşınıyor kan dolaşımı hızlandığı için. Bacağınızı kaşıdığınız anda çok yanlış bir şey yapmış oluyorsunuz. Kılcal damarlar çatlıyor ve varis dediğimiz şey oluşuyor. Varis de kendi kendine en az 2 senede geçiyor, bazı insanlardaysa hiç geçmiyor, bunu lazerli bir ameliyatla yok ettiriyorlar. Bizde de titreşimli masaj aletinden var. Genelde karın bölgesi yada sırt için falan kullanıyordu evdekiler. Uzun süredir kullanmıyor kimse ben de bunu okuyunca bir deneyeyim dedim sadece 2 gün yaklaşık 5-10 dakika kullandım bacağım için ve 2. günün sonunda çok pişman oldum. Sakın denemeyin derim!

9)Minarel eksikliği varsa eğer o eksiklikleride ayrıca tamamlamak gerekiyor yani ( a) ve (e) sürekli giderilmesi gerek. Şarap konusuna gelince de oda çok iyi geliyor. Özellikle beyaz şarabın, maydonoz, kereviz, çilek ve pilavda tüketilmesi gerekir ve bunlar tüketilirken ( çay, kahve ve asitli bir okadarda yağlı yiyecek ( kızartma ) gibi ürünlerden uzak durulmasıda şart elbette.
Bunların sonunda elbette spor yapılması da şart. Vücut sıkılaştıran çok fazla figür var. Ama en önemlisi su içmek günde en az 7-8 bardak içilmesi gerek.

Evet 9 insandan farklı farklı öneriler duyduk.
Tekrarlayalım bunları kısaca.
~Yapılması/yenmesi gerekenler~
-Maydonoz
-Kereviz
-Çilek
-Beyaz şarap(Ben bunu kullanmadım yani beyaz şarap içtim ama buna dikkat ederek hiç denemedim, bunun için bir yorum yapamıyorum.)
-Sabah aç karnına limonlu ılık su
-Bol bol hareket etmek
-Yürüyüş yapmak
-Fırça/kese
-Bol su içmek
-Sabah aç karnına 1lt kaynamış suya 3-4 yaprak bölünmeden atılan lahana. 10dk kaynatıp suyunu için.
-Yemeklerden sonra meyan kökü.

~Yapılmaması/yenmemesi gerekenler~

-Çay (İçiyorsanız da şekersiz ve az demli için.)
-Kahve (İçmeniz gerekirse şekersiz kremasız sade için.)
-Kızartma ve onun gibi yağlı yiyecekler
-Yağlı tatlılar (Sütlü tatlıları da çok yemeyin içlerinde çok fazla şeker var ama tatlı yemek istiyorsanız tercihiniz sütlülerden olsun.)
-Çikolata
-Titreşimli masaj aleti

Pes etmeden bunlardan bir kaç tanesini düzenli olarak deneyin. Umarım iyi bir sonuç alırsnız.

+20 olduğu zaman "Sıkılaştırıcı Egzersiz Hareketleri"ni yazacağım.
İyi günler!

Kilo Verin! Sağlıklı YaşamHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin