Keesokkan harinya, Fatin bangun awal dan menunggu mamanya membuat sarapan. Tanpa Fatin sangka, cikgu shakiram datang pagi itu. "Ape cikgu buat Kat sini? Pagi pagi dah datang sini". Kata Fatin. Cikgu shakiram terus duduk di sebelah Fatin. " Saya nak jemput bakal isteri saya. Salah ke". Kata cikgu shakiram. Fatin tertanya.
"Sape bakal isteri cikgu?
Kak bella? ". Tanya Fatin. Cikgu shakiram terus memandang Fatin. Fatin terus menolong Mama.
" Mama asal dengan cikgu tu? Orang tanya sape bakal isteri dia? Dia pandang adik pulak ". Kata Fatin. Mamanya menyuruh Fatin untuk hidangkan nasi goreng kepada cikgu shakiram. " Adik pergi sekolah naik cikgu tau. Senang satu jalan ".
Kata mama. Fatin memandang Mama kerana dia tidak mahu pergi ke sekolah bersama cikgu shakiram. " Eh boleh je. Ni boleh di katakan Practice. Nanti dah kawin tak de lah kekok ". Kata cikgu shakiram sambil ketawa. " Cikgu saya bukan tak nak kawin dengan cikgu, tapi umur saya baru 16 tahun. Lain lah kalau kita bertunang dulu". Kata Fatin. Cikgu shakiram memandang Fatin dengan terkejut kerana kata kata Fatin seakan akan ingin berkahwin dengannya.Selesai sarapan, Fatin pergi kesekolah bersama cikgu shakiram.
"Sayang nanti balik naik abang je lah. Nanti abang bagi tahu Aidil cakap yang sayang balik dengan abang". Kata cikgu shakiram. Fatin tersenyum kerana cikgu shakiram menyebut perkataan abang dan sayang .Fatin mengangguk tanda setuju. "Tapi nanti cepat sikit. Saya tak suka tunggu lama lama. Kalau lama nanti saya balik sendiri". Kata Fatin. Sampai di sekolah, cikgu shakiram memberi kunci keretanya.
" Abang takut abang lambat. Ni ambil kunci ni. Nanti kalau abang lambat , sayang balik lah sendiri ".
Kata cikgu Shakiram sambil mengulus kepala Fatin. Fatin mengambil kunci kereta itu. Fatin laju pergi ke Perhimpunan. Cikgu shakiram memandang Fatin hingga Fatin hilang di pandangannya.Ketika perhimpunan, cikgu khairil berdiri di sebelah Fatin kerana cikgu khairil bertugas pada hari itu.
Cikgu shakiram memandang mereka dan terus berdiri diantara Fatin dan cikgu khairil. " Tak boleh rapat rapat. Haram". Kata cikgu shakiram. Cikgu khairil pelik dengan kelakuan cikgu shakiram. Habis sahaja perhimpunan, Fatin masuk ke kelas bersama wan dan Nasha. Sebelum mereka masuk ke kelas, ade seorang budak lelaki yang berdiri di depan kelasnya. "Awak budak baru kelas ni? Kalau budak baru kelas ni, masuk lah. Kenapa tunggu Kat luar je?". Tanya Fatin. "Nama saya Aiman Sufian. Boleh panggil saya Pian. Saya sebenarnya tak tahu kelas saya. Cikgu Siti kata saya kelas 4sk3". Kata Pian. Fatin mengajak Pian masuk ke kelas. Wan dan Nasha melihat betapa tampannya Pian. " Wan, elok betul muka si Pian tu. Cair aku di buatnya ". Kata Nasha. Mereka berdua masuk ke kelas. Pian memandang ke seluruh kelas untuk mencari tempat duduk.
" Pian kau kene duduk sebelah Fatin. Sebab dah tak de tempat kosong ". Kata wan sambil menarik Nasha yang duduk di sebelah Fatin.
" Kenapa nak suruh dia duduk sebelah Fatin ? Kan boleh duduk sebelah kau". Bisik Nasha kepada wan. Pian duduk di sebelah Fatin.
Cikgu khairil masuk ke kelas dengan muka pelik kerana melihat pelajar baru di sebelah Fatin. "Kita ade pelajar baru ke? Duduk sebelah Fatin pulak tu. Untung awak". Kata cikgu khairil. Semua tergelak kecuali Pian dan Fatin. Tak lama kemudian, cikgu shakiram lalu di kelas Fatin dan melihat Pian duduk di sebelah nya. Cikgu shakiram dengan tiba tiba mengetuk pintu kelas Fatin.
" Assalamualaikum cikgu khairil. Saya ade pesanan sikit nak bagi tahu kelas ni. Nanti masa seni semua turun bawak buku lukisan". Kata cikgu shakiram sambil memandang tepat ke arah Fatin dan Pian. "Cikgu hari ni mana ada seni. Cikgu cuma suruh bawak lukisan semalam je". Kata wan. Cikgu shakiram tersedar. Cikgu shakiram menjadi kaku di depan pintu kelas itu.
" Fatin pelik pelik je cikgu baru ni kan". Kata cikgu khairil sambil tersenyum. Cikgu shakiram memandang Fatin yang tersenyum melihat cikgu khairil. Cikgu shakiram terus pergi dari kelas itu.