|S E B E L A S|

11 1 0
                                    

"Sha"

"Hm?

"Kau ok?"

Sha hanya menangguk lalu memandang Sara. Percakapan antaranya dengan Fikry 2 hari yang lalu menyebabkan dia lebih banyak diam dari biasanya.

"Serius?"

"Pernah nampak aku tak serius?"

"Selalu"

"Abistu?"

"Three" Sara menunjukkan 3 jarinya lalu kembali membuat kerjanya.

"Kau pergi kelas tambahan petang ni?" Tanya Sara

"Entahlah, terus balik mungkin"

"Eh kau jangan buat buat tak tahu sana ehh. Cikgu Ed kata siapa tak pergi kena tolak markah"

Sha ketawa sinis. "Kau ingat aku pernah pergi kelas tambahan ka? Aku pergi tak pergi pun markah aku tetap sama"

"Alah jomlah pergi Shaaaaaaaaaa"

"Alah kau pergilah seorang, aku tunggu kau kat Astenien ok?"

"Shaaaaaaaaaaaaaa" rengek Sara. Dia memaksa Sha untuk pergi bersamanya.

"Tak nak lahhhhhhh"

"Hmmm, jom lahhhhh"

"Takkk nakkkk"

"Sha"

Mereka berdua memadang sumber suara tersebut.

Oh Casandra (ketua kelas)

"Aku dengar kau tak nak pergi kelas tambahan?"

Sha mengangkat sebelah keningnya.

"Baguslah" Casandra tersenyum sinis. Dia melipat tangannya di dada.

"Kau nak apa? Straight to the point please" sampuk Sara mendatar.

Casandra ketawa sinis, "Aku nak cakap rajinkanlah diri kau tu pergi kelas tambahan. Tinggal budak kelas kita ja petang nanti. Tiada juga yang nak sindir sindir kau" Casandra berlalu pergi.

Sha dan Sara berpandangan. Sha mengangkat bahunya lalu sambung membuat nota.

"Sandra" bisik Rahman.

"Apa?" Jawab Casandra dengan malas.

"Macam mana?"

"Manalah aku tahu¿"

"WEH KORANG SINILAH ADA GAME BARU NI!" Jerit Rahman

Chelsea, Rina, Ekin, Ann, Fakrul, Apik, Angle dan Badri pergi ke meja Rahman dan Casandra. Termasuklah Hazril. Tertarik dengan GAME baru itu. (diorang ni tukang gosip kelas dalam bab 8 dan 9)

"Macam mana Sandra?"

"Eih manalah aku tahu, korang pun nampak sendiri kan tadi. Buat malu aku ja" Casandra menjeling mereka semua.

"Alah kau kan ketua kelas sekali sekala care dengan classmate kau" pujuk Ann.

"Lepasni kita nak buat apa?" Tanya Rahman.

"Eh, back up kawan lama ka?" Ekin mengajukan kembali perkataan yang sama diberikan kepadanya dua hari yang lalu.

Rahman menjelingnya.

"Apa kita nak buat lepas ni?" Tanya Rina

"Apa kita nak buat?" ulangnya kembali

"Macam mana nak buat dekat Sha macam yang kita rancangkan?" kata Angle

"Tapi korang rasa dia dapat rasa ka apa yang kita buat ni?" Tanya Hazril.

"Entah tak"

"Kot..."

[OG]𝙛𝙡𝙮𝙞𝙣𝙜 𝙞𝙣 𝙩𝙝𝙚 𝙨𝙖𝙢𝙚 𝙨𝙠𝙮🌙Where stories live. Discover now