Kendin Ol

34 1 0
                                    



Geride bıraktıklarına bir bak.


Geleceğini aydınlatan belki de elinden alan.



Bu hayatta hiç birimiz mükemmel değiliz. Ama kendimizi hep mükemmel göstermeye çalışıyoruz. En iyi yanlarımızı sergiliyoruz. En güzel anımızı paylaşıyoruz. Sosyal medyaya sadece aydınlık olan yanımızı gösteriyoruz. Neden hiç kendimizi göstermiyoruz? Asıl ‚bizi'. Kimse tertemiz değildir, ama önemli olan temiz tutmaya çalışmaktır. Neden her bir fotoğrafda ki ayrıntıları tek tek temizlemeye çalışıyoruz? Senin ve sende ki olan hiç bir şey kusur değildir. Sen öyle güzelsin. Hani çoğumuz en güzeli, en yakışıklısını istiyoruz ya, neden? Bizler birbirimize bunu sunuyoruz ‚kusursuzluğu'. Bir şey moda oluyor herkes ona koşuyor. Bırak sen kendi modanı oluştur. Düşünsenize bir dünyada yaşıyorsun herkes aynı. Aynı giysiler, aynı renkler, aynı evler, aynı saçlar, aynı arabalar, herșey bire bir. Nereye gidersen git aynada kendini görüyor gibisin. Bu güzel mi sizce? Başkalaşmak? Farklı olmak yerine aynı olmak? Tenimiz farklı. Hislerimiz farklı. Boylarımız farklı. Aklımız farklı. Huylarımız, dillerimiz, hatta dinimiz farklı. Herkesin kendine özel yaşamı var. Neden illa ki bir şeyin en iyisi olmak zorunda? Neden hep gösterişli, pahalı, markalısı olmalı? Neden sadece huzurlusu olamıyor? Evinde binlerce oda olupta huzur yoksa. Sofra varda aile yoksa. Saat varda birbirine zamanın yoksa. Para varda insanlık yoksa. Din varda iman yoksa ne fayda ki. Sahte gösterişle sen hiç bir zaman sen olmayacaksın. Bir şeylerin değerini kaybetmeden önce bilmeyeceksen sen yaşamıyorsun. Bir fincan kahve içmek yerine soğutmaya bırakıyorsan bir fotoğraf için, sen kahvenin tadını değil değerini bilmiyorsun. Dostunla anılar paylaşmak, biriktirmek yerine telefon kurcalıyorsan zaten hepten kaybetmişsin. Bil ki iki dost bir araya geldin mi, çayın tadı o zaman güzeldir. Çayın demi, tadı, rengi sohbetten gelir. Bir dostla acı kahve bile tatlı gelir. Unutma anı yaşa. Son günün dahi olsa bir ömür müş gibi mutlulukla yaşa!




______________________________________________________




Ya olduğun gibi görün, ya göründüğün gibi ol.


-hz. Mevlana


Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.
Hayaller Hayatın parçasıdır Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin