Chapter 6~

33 6 0
                                    

[TY'S]                         'Korang akan dapat kebebasan.Dengan syarat,tutup mulut,jangan buka apa2 rahsia pun.Kalau tak,Korang yang meringkuk dalam penjara.Bukan kitorang.Sebab,Empire tak buat masalah apa2.Diorang menjalankan misi bawah SM.Dan,mengumpul rekrut untuk mafia lain juga.Rekrut Empire yang bekerja dekat sini,tak malu ke nak jatuhkan orang yang dah tolong ubah hidup kau?Dari duduk tepi jalan,sekarang dah bermewah-mewah'.IDLE terdiam seribu bahasa.Tahu pun. 'Empire ada approval untuk membekalkan rekrut kepada semua syarikat yang memerlukan bodyguard dan ahli2 yang tidak menepati syarat,semua akan dihantar ke akademi polis.Nampak tak masa depan korang cerah, berada di bawah naungan Empire?'.Aku memandang kearah Ten yang telah memberi kata2 tadi. 'Jay tubuhkan NCT,untuk lupakan segala kerja2 jahat Tuan Jung dahulu dan bernaung di bawah SM.Korang?Apa yang korang buat?Edar dadah,rokok,dan membunuh keluarga sendiri'. 'Ni semua breafing.Ingat.In another 2 days,korang akan mula latihan rekrut Empire'.Mereka semua mengangguk. 'Shuhua,kau bidang apa?'.Aku memandang kearah Shuhua. 'Field'.Ten dan Xiaojun memandang kearahku. 'Kau juga akan menjalani latihan untuk membuktikan bidang kau di sana nanti.Bersurai,dan jangan lari.Pengawalan yang aku bagi pada korang,sangat ketat'.Aku berlalu pergi mengikuti Ten,Hendery dan Xiaojun.

Yang2 menghulurkan sebotol air mineral kepadaku sambil tersenyum. 'Dah kenapa senyum2?'.Yang2 masih tersenyum. 'Hyung kan penat.Kenalah ceria.Baru tenang rehat.Minumlah.Ada rekrut yang akan hantar makanan dalam bilik nanti'.Aku mengangguk kagum. 'Geng diorang ni spoilt rupanya'.Yang2 mengangguk. 'Sangat spoilt.Arak tu,wajib.Perempuan?Tak payah cakaplah.Lucas,dah cukup terseksa dekat sini.Terima kasih,Hyung.Sebab hyung bawa Lucas balik'.Aku mengangguk perlahan. 'Room service~'.Aku dan Yang2 tertawa serentak. 'Pergilah ambil makanan tu'.Yang2 mengangguk dan terus mengambil makanan.

[Doy's] 'I miss this house,a lot'.Aku tersenyum dan memandang kearah Lucas. 'Kalau Jay jealous macamana?'bisik Lucas perlahan. 'Biar je.He doesn't even confessed to me'.Lucas tersenyum dan menghulurkan lengannya kepadaku. 'Let's make him confess to you swiftly'.Aku berpaut lengan dengannya. 'Let's get it!'.Kami berjalan memasuki rumahku dan duduk di dapur.

Yura muncul dan menekup mulutnya. 'Doktor Na.Serious ni,Lucas?'.Aku memandang kearah Lucas yang sedang memotong sayur. 'Ya,ini Doktor Huang.Tak nak percaya?'.Aku mencubit pipi Lucas perlahan. 'What's wrong with you?'.Aku tersenyum. 'Suami orang lah,Doyeon'.Lucas tertawa. 'Aniyo.I'm still Lucas Huang.No wife'.Lucas menghulurkan sayuran tadi kepadaku. 'Thanks,dear'.Aku kembali memasak. 'Okayy.Nanti dah siap,panggil tau.Semua lapar.Rekrut-rekrut yang cedera dah sedar dan juga lapar'.Aku mengangguk. 'Kita kena masak banyak makanan,Doktor Na'. 'Betul,Doktor Huang'.

Jaehyun pulang membawa kedua ibubapa Lucas yang separa sedar.Aku tersenyum. 'Thanks,for rescuing me and Lucas'.Jaehyun memelukku erat. 'Aku rindu kau'.Aku membalas pelukannya. 'Dah.Pergi mandi.Lepastu,Turun makan.Aku tunggu kau'.Jaehyun melepaskan pelukannya dan mengangguk. 'Doyeon!'.Aku memandang kearah Johnny yang sedang membawa Yuqi. 'Jay ambik dia?'.Mark mengangguk.Apa rancangan dia sebenarnya?. 'Ikut aku'.

'Dam,janganlah risausangat.Stok ubat penenang Empire kan banyak?'.Aku masih memandang Kelantai.Kalau dia kacau Lucas lagi macamana?Kalau Jay pun dia nak?Habislah aku. 

'Nampaknya,majlis kahwin kau,akan ditunda'.Aku memandang kearah Jaemin yang baru tiba di bilik medik. 'Nasib kau okay'.Aku tersenyum. 'Lucas mana?'.Aku melepaskan keluhanku. 'Semua orang cari Lucas.Doyeon ni memang patung'.Aku bangun dan kembali ke dapur.Ingat aku ni patung display ke?

Lucas tersenyum lebar. 'What's wrong with you?'. 'Saja.Mana Jay?'.Aku mengangkat bahu dan mengambil tempat duduk disebelah Lucas. 'Anyyeo....Lucas?Doy?Korang ni?Serious korang dah balik ni?'.Aku dan Lucas mengangguk serentak. 'Hebat juga bakal suami kau'.Lucas memandang kearahku. 'Errr.Not yet.Dan,mungkin ditunda'.Lucas memelukku erat. Aku dan Denise memandang kearah satu sama lain. 'Akhirnya,korang dua ni kahwin juga'.Aku tertawa dan melepaskan pelukan.Jaehyun tiba dan duduk di kerusinya. 'Jay,Terima kasih sebab selamatkan aku,dengan Doyeon.Kalau tak ada kau dengan NCT,aku dah mati mereput dekat situ'.Jay hanya mengangguk dan mula makan.Aku dan Lucas berpandangan. Aku menggeleng dan mula makan. 'Heyyow!Tak ajak makan pun?'kata Jaemin sambil duduk disebelah Denise. 'Siapa masak?'. 'Aku dengan Lucas.Sedap kan?'.Jay tersedak. 'Sorry2'.Aku menghulurkan secawan air kepada Jaehyun. Jaehyun bangun dan berlalu pergi meninggalkan kami yang terping-pinga di situ. 'Aiyokkk.Dia jealous'kata Denise sambil membasuh pinggannya. 'Dah kenapa pulak?Kita kan kawan.Kan?'kata Lucas sambil memandang kearahku.Aku mengangguk. 'Dah,jom kita main game.Ke nak tengok movie?'.Lucas menggeleng dan memberikan pinggannya kepadaku. 'Let's focus on medical things'.Lucas mengangguk. 'Lucas dekat bilik Medik tau'.Aku mengangguk dan membasuh pinggan Lucas.Tangan dia cedera teruk juga.

~The Empire~Where stories live. Discover now