[J's] Jisung menekup mulutnya dan kembali normal. 'You want to gain our trust back,don't you?'.Aku mengangguk sambil membasuh barangan dapur yang digunakan tadi. 'Jisung ajak semua orang makan tau.Hyung makanlah sekali'.Aku menggeleng dan mengelap tanganku di tuala dapur. 'Nanti hyung makan'.Aku terus menuju ke Hacking room. 'Hyung2...'.
'Oit.Buat apa dekat sini?'.Aku duduk disebelah Winwin. 'Aku nak suruh kau makan.Aku dah siap masak dah'.Winwin memeluk bahuku perlahan. 'Pipi kau lebam.Apa jadi haritu?'.Aku menolak Winwin kearah pintu. 'Kau pergi makan.Nanti aku cerita'. 'Hmmm.Yelah!'.Winwin keluar dan menuju ke dapur.Aku memerhatikan setiap skrin yang berada dihadapanku.Winwin memang pakar bab hacking dan menjaga security NCT. 'Aik,Jay?Kau tak makan?'.Doyoung duduk di kerusi Winwin. 'Adik aku tumbuk kau ke?Apa yang kau buat sampai dia marah ni?'. 'Denise nak beritahu Doyeon.Aku marahla.Lepastu,Doyeon tampar dan tumbuk aku sebab aku genggam kolar baju Denise dan ugut nak pecat dia'. 'Kau pun.Nak aku tolong apa-apa?Kau Nampak stress je ni.Kadang2,tak semua benda kita kena pendam,Jay'.Aku mengangguk faham.
'Sekarang ni,aku percaya kau dengan Winwin je'.Doyoung menepuk bahuku perlahan. 'Aku tahu kau marah Taeyong sebab dia pun suruh kau beritahu Doyeon pasal aku dan IDLE tu.Tapi,dia juga Leader NCT dan sentiasa ada disisi kau sepanjang Doyeon takde.Tak apalah,kau tenangkan fikiran kau dulu'.Winwin tiba sambil menyuap sekeping roti kedalam mulutnya. 'Dah kenapa korang berborak dekat sini?'.Doyoung bangun. Aku nak ajak kau makan.Tiba2,ada Jay.So,aku borak la dengan dia'.Winwin mengangguk faham dan menolak Doyoung keluar. 'Aku dengar'.Aku memegang tangan Winwin. 'Tolong aku'. 'Dah kenapa ni?'. 'Tolong jangan buka lagi rahsia tu'. 'Hmm,yelaa.Dah,pergi rehat.By the way,masakan kau tak pernah mengecewakan'.Aku tersenyum dan keluar dari bilikku.Baru aku sedar,aku tak mampu untuk capai impian aku tanpa Doyeon dan NCT.Tapi apa yang aku buat,memperbodohkan Doyeon dan mempergunakan NCT.Aku melepaskan keluhanku dan menuju ke bilik tidurku.
[Jaem's] Aku dikejut oleh Denise.Dah kenapa pulak dia ni nak kejut2 aku?.Aku pun membuka pintu bilikku. 'Kau nak apa?'. 'Doyeon hilang!'.Hatiku luluh.Apa yang aku nak buat ni?. 'Dah tengok CCTV?'.Denise mengangguk pantas. 'Footage pukul 10 pagi-11 pagi tak ada'.Aku mengeluh. 'Dah cari satu rumah'. 'Dah.Aku dah penat cari dia.Dekat bilik medic pun tak ada'.Aku rasa aku tahu dia dkat mana. 'Nanti aku cari dia.Kau pergi sambung kerja kau'.Aku menolak Denise dan menutup pintu bilikku.Kau duduk dengan ayah Yura,Doyeon?Akhirnya,cita2 kau tercapai.Aku mencapai tuala dan menuju ke bilik mandi.
'Tuan muda.Ada apa datang ni?Stok ubat tuan habis?'.Aku duduk di kerusi berdekatan dengan Yura. 'Aku nak minta tolong kau,Yura'.Yura berpeluk tubuh. 'Kau dah tahu?'.Jaemin mengangguk. 'Aku tahu kau yang tolong dia keluar dan kau yang delete footage tu.Aku berterima kasih dekat kau sebab tolong dia dan aku nak kau tengok2 kan dia'.Yura mengangguk. 'Sama2.Dan,dia suruh kau jaga Empire.Dia serahkan segalanya pada kau.Dan,aku harap kau tak kacau dia.Biar dia tenangkan diri dia.Macam-macam benda jadi tapi dia tak ada peluang untuk tenangkan diri dia'.Aku mengangguk faham. 'Atas meja meeting,ada agreement.Dia dah sign awal2.Dah,kau boleh pergi'. 'Ya,aku tahulah.Jaga bilik medik ni elok2'.Yura mengangguk perlahan dan berlalu pergi.
[Doy's] 'Weyh!Bangunlah'.Aku dikejut oleh Yoon. 'Kau dah guna weyh?Uwaaa.Kau tak awkward ke?'.'err,Sikitla.Tapi,aku okay.Cepatlah,Appa dah masak'.Aku mengangguk dan terus menuju ke bilik mandi.
Yoon menghulurkan semangkuk cereal. 'Kata appa masak...'. 'Kau ni.Appa kan Pengarah Hospital.Mestilah banyak kerja.Kau ni pun'.Aku menyuap sesudu cereal kedalam mulutku. 'Honeystar?'.Yoon mengangguk dan menghirup secawan susu. 'Okay tidur?'.Aku mengangguk pantas. 'Okay je.Bilik aku cantik...'.Yoon tertawa. 'Bilik aku pun sama'.Kami berdua tertawa. 'So,kita akan sidai baju sendiri,masak sendiri,dan buat segalanya sendiri'.Yoon mengangguk. 'I don't mind.Dah biasa.'.Yoon mengangguk. 'Jom,jalan2'. 'Serious ni?'.Yoon mengangguk lagi. 'Appa bagi duit tadi.Appa kata,kita kena cari baju biasa.Maklumlah,aku kan hari2 pakai kot.Dan kau,sentiasa pakai formal dress'. 'Okayyy.Aku siap jap.Kita pakai hoodie'. 'Jom!'.
YOU ARE READING
~The Empire~
FanfictionDoyeon, memilih untuk kembali ke pangkuan keluarga yang berpecah-belah dan mengikut segala hajat yang diingini datuknya, tanpa mengetahui dia juga menginginkan hajat tersebut dipenuhi. Jaehyun, waris terakhir keluarga Jung dan satu-satunya harapan u...