Chapter 8~

22 5 0
                                    

[Yoon's] Dah pukul 9.Mana si Doyeon ni?. 'Yoon,lets coffee first'.Aku memandang kearah appa yang sedang menghirup kopi panas.Aku tersenyum. 'Appa ni macam orang muda'.Appa tertawa perlahan. 'Appa memang muda okay.57'.Aku hanya mampu mengangguk dan duduk dihadapan appa. 'Tak payah tunggu Doyeon tu.Dah besar dah.Dia kan pandai lawan.Siap bawa bladder lagi'. 'Tapi..'.Pintu rumah terbuka. 'Heyy fOlks~'.Doyeon memasuki rumah sambil memegang 7 beg kertas,2 beg plastic dan 2 botol bubble tea. 'Satu untuk kau,satu untuk aku.Appa,tak boleh'.Appa tertawa. 'Tahulaaa'.Doyeon duduk di sebelahku. 'Lamanya kau jalan2'. Doyeon tersenyum luas. 'Biarlah.Harini best.Tenang je'.Aku menggeleng. 'Macam2 la kau ni.Dah,pergi mandi'.Doyeon mengangguk dan mengambil segala barangannya masuk kedalam bilik.

[Young's] Aku membuka helmet dan disergah oleh Mark. 'Haaa,hyung pergi mana?Semua orang cari hyung'.Dahiku berkerut. 'Harini ada apa?'.Mark menepuk dahinya perlahan. 'Declaration merging'.Habislah aku kena marah dengan Taeyong dan Jay. 'Bawakkan ni masuk bilik aku'.Aku memberikan semua beg kertas ku kepada Mark dan menuju ke bilik meeting.

Pintu meeting dibuka dan menampakkan Jay yang sedang duduk sambil bersilang kaki. 'Kau pergi mana?'Aku menutup pintu perlahan-lahan dan duduk di kerusi berdekatan dengan Jae. 'Shopping.Sorry,aku lupa harini ada declaration.Sorry'.Jay mengangguk perlahan dan menghulurkan aku fail agreement. Aku membaca syarat2 dan menandatangani agreement. 'Sekarang kau boleh cerita kenapa kau keluar'.Aku menghulurkan agreement tersebut kepada Jay. 'Aku dah tanda tangan.Dan,syarat2 mengatakan bahawa aku boleh keluar sesuka hati aku asalkan tak buat benda2 bodoh.Aku shopping je'.Jay bangun. 'Aku tetap boss kau'. 'Keurae.Aku pergi shopping,makan2,shopping,makan2 dan balik.Bukti,beg2 shopping aku tadi dekat dalam bilik aku.Tak payah risaulah,aku dah guna dah IC betul aku'.Aku berdiri dan berlalu pergi ke bilikku.

Mark mencuba baju2 ku. 'Oi!'.Mark tersenyum luas. 'Pandai hyung pilih baju.Bagilah Mark satu'.Aku menggeleng pantas dan mengambil baju2 ku dari tangan Mark. 'Shopping la sendiri'.Mark memuncung. Aku menghulurkan sebotol caffe latte kepada Mark. 'Ni je yang hyung boleh bagi'.Mark tersenyum lebar. 'Yeahhhh!Thanks,hyung'. 'Jangan beritahu orang'.Mark mengangguk pantas dan berlalu pergi dengan gembira.Aku menggeleng dan tersenyum puas.Akhirnya,aku dapat keluar dengan adik aku.Dan aku sendiri tidak menyangka,kami bertembung dengan niat yang sama,jalan2.

[J's] Jam 12.30 pagi.Aku dan Jaemin masih lagi bekerja.Aku berulang alik dari Mansion NCT ke Mansion Empire seharian dan menguruskan hal2 Empire bersama Jaemin di Pejabat polis. 'Jay,ni kau kena sign.Yang lain,kita sambung esok jelah.Aku penatlah'.Aku menggeleng. 'Tinggal lagi 7 fail je yang kita kena check.Kau sabar jap'.Jaemin mengerang sendirian.Aku tertawa perlahan. 'Lapar~'. 'Asyik lapar je kau ni.Aku call Taeyong jap.Ke,kun-ge?'. 'Kun-ge kan kerja.Tak boleh.Taeyong2'. 'Okayy'.Aku menelefon Taeyong dan memesan 2 mangkuk Ramyeon dan 2 cawan kopi panas. 'Kena marah tak?'.Aku menggeleng dan kami berdua tertawa.

'Tidurlah korang.Esokkan Jisung lawanTaekwondo'.Aku menguap dan menutup mulutku. 'Kau pergilah denganJeno.Jungwoo,Mark dengan Chenle mesti nak pergi'.Taeyong memegang dulang erat.'Jisung pujuk aku.Dia nak kau tengok dia.Pergilah....'.Aku mengangguk. 'Pukulberapa?'. '10 pagi'.Aku mengangguk lagi. 'Pukul 12.45 kitorang tidur.Kau tidurlah dulu'.Taeyong mengangguk dan berlalu pergi. 'So esok,kau akan uruskan Empire sorang2.Lepas pertandingan Jisung tu,aku nak bawa diorang jalan2'.Jaemin mengangguk tenang. 'Rehatla,Jay.Kau dah banyaK membantu ubah kehidupan semua orang,termasuk aku'.Aku mengangguk dan menyuap ramyeon kedalam mulutku.

[Doy's] 'Doktor,bila saya boleh balik?'.Aku tersenyum dan memandang kearah Jangmi,nurse yang menjaga ahjussi tersebut. 'Ahjussi boleh balik kalau ahjussi makan ubat dan tak lari lagi.Okay?'.Ahjussi tersebut memuncung.Aku tersenyum lagi. 'Jangmi,nanti bawa ahjussi ni jalan2'.Ahjussi tersebut tersenyum gembira. 'Tapi,duduk atas wheelchair'. 'Pergi mana2 pun boleh?'.Aku tertawa perlahan. 'Mana2 je.Asalkan,didalam kawasan hospital.Kalau Manchester,tak bolehlah ahjussi'.Seluruh pesakit dan nurse yang berada didalam bilik tersebut tertawa. 'Terima kasih doktor' kata Ahjussi sambil tersenyum. 'Sama2'.Aku berjalan keluar,menuju ke pejabatku.

~The Empire~Where stories live. Discover now