İngiltere, Addison Malikânesi
Beyaz Oda
7 Temmuz 2018
Eliot'ın kokusunun sinmiş olduğu yastığa gömülmüş ve çok iyi dinlenmiş bir şekilde yeni güne gözlerimi açtım. Addison Malikânesi'ne geldiğimden beri ilk defa bu kadar geç vakte kadar uyumuştum. Fiziksel olarak biraz canımın yanmasına karşın çok ama çok mutluydum.
Yataktan kalkıp ayaklı boy aynasında kendimi dikkatle inceledim. Farklı görünüyordum. Annemle babamın öldüğü gün nasıl bir anda olgunlaşmışsam, şimdi de bir gece de büyüyüp bir kadın olmuştum. Eliot'ın kadını.
Yaşadığım bu mutluluğun bir rüya olma ihtimaline karşın, gerçekliğine dair bir kanıt aradım. Aradığım kanıtı yatağımda bulunca içimi hem mutluluk kapladı, hem de utanç.
Acil durum sinyali veren midemi göz önünde bulandırarak çok hızlı bir şekilde duşumu alıp, bornozlu bir şekilde oturma alanına geçtim.
Dünkü yiyecekler gitmiş, yerine kahvaltım gelmişti ama bu arada odaya giren çıkan insanların seslerini duyamayacak kadar derin uyumuştum.
Kahvaltımda diyetimin dışına çıkılmış, sanırım bugüne özel -bana jest yapmak için- konulmuş ekstra yiyecekler vardı. En az bir kilo almayı göze alarak karnımı iyice doyurduktan sonra bugün ne yapmak istediğimi düşündüm.
Odamdan dışarı çıkmadan yapabileceğim tek şey kitap okumaktı. Kimseyle yüzleşmek istemediğim için, çalışma masamda duran Yıldız Sembolleri ve Anlamları kitabını elime aldım ve özet çıkararak okumaya başladım.
Üç köşeli yıldız; Ortaçağ'da 'Baba-Oğul-Kutsal Ruh' üçlemesinin sembolüymüş. Hatta İncil'de İsa Peygamberin doğum hikâyesinde bu yıldızın onunla birlikte doğduğu anlatılıyormuş.
Dört köşeli yıldız; Amerikan yerlilerinin kıyafetlerinde, kaplarında ve taş işlemeciliğinde kullanılmış. Ayrıca Nato'nun da sembolü.
Beş köşeli yıldız; Pentagram yani Süleyman'ın yıldızı. Genellikle şans getirdiğine inanılırmış. Beş köşesi beş elementi temsil ediyormuş. Hava, su, toprak, ateş ve ruh. Genel olarak büyücülükte kullanılıyormuş.
Altı köşeli yıldız; Heksagram. Davud Yıldızı. Museviliğin yani Yahudiliğin sembolü olarak kullanılıyormuş. Ama aynı sembol Türk-İslam süslemelerine de girmiş. Kanuni Sultan Süleyman'ın mührü ve Barbaros Hayrettin Paşa'nın sancağının simgesiymiş.
Yedi köşeli yıldız; Heptagram. Peri yıldızı olarak biliniyormuş. Ruh ve beden kavramlarının birlikteliğini sembolize ediyormuş. Aynı zamanda aşk yıldızı olarak da biliniyormuş.
Sekiz köşeli yıldız; Septagram. Kareyle daire arasında bir şekil olan bu simge yerle gök arasındaki bağlantının geçiş evresini anlatmaktaymış.
Dokuz köşeli yıldız; Enneagram. Aydınlanma sembolüymüş. Son tek sayı olarak, bir devrenin tamamlandığına işaret ediyormuş.
On köşeli yıldız; Benim yıldızım. Sirius takımyıldızını temsil ediyormuş. Masonlar tarafından kullanılıyormuş. Ayrıca İslam sanatında da ayrı bir önemi varmış.
On bir köşeli yıldız; Kaos'un güçlerini ve yıkımın prensiplerini sembolize ediyormuş.
On iki köşeli yıldız; On iki sayısı İncil'de özel bir anlam taşıyormuş ve çoğunlukla kusursuzluğun simgesi olarak görülüyormuş.
Kitabı okuyup özetini tarikata ait notlarımı tuttuğum defterime yazdım. Astronomi beni büyülediği gibi şekiller ve semboller de şimdiye kadar hep ilgimi çekmiştir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SESSİZ -Bir Göbekli Tepe Efsanesi 1-#Wattys2021
Mystery / ThrillerGizemli olan ev mi? Zaman mı? Yoksa insan mıydı? Elime bir hançer tutuşturdu. Bronzdan yapıldığını düşündüğüm bu sade hançer belki de malikânedeki en eski nesneydi. Ürpertiyle birlikte bir hançere bir de Robert Amca'ya bakarken içimden "Bütün tarika...