Jag sprang upp för den lila trappan innan jag slog upp dörren till köket. Jag tittade mig omkring, det såg ut som jag lämnade det.
- Sarah! Ropade jag men inget svar, hon kanske sover. Lugnt går jag upp för trappan innan jag kikar i sovrummet, men inget.
- Sarah! Sa jag åter igen men inget svar. Jag kände hur paniken spred sig inom mig, jag rusar ner för trappan och ropar hennes namn om och om igen.
- Sarah! Sarah!
En gråtklump börjar sättas i min hals medan jag springer fram och tillbaka men hon är borta.
Plötsligt hör jag någon vacker melodi, jag ställer mig så jag hänger ut genom fönstret mot trädgården. Solnedgången värmer skönt tills jag väl ser henne gå runt och sjunga samt dansa i det höga gräset. Det lila skrinet står och spelar musik i bakgrunden på en sten.
Att se henne är allt jag vill just nu, tillsist tar musiken slut och jag går ut genom dörren och lunkar emot henne.
- Hjälp vad du skräms? Skriker hon till när hon väl får syn på mig.
- Tillbaka som jag lovade, jag sträckte mina armar mot så jag omfamnade henne med en stor kram.
- Sarah?
-Aa, svarade hon snabb tillbaka.
-Nä det va inget
- Okej. Det blir tyst en stund tills
- Hugo!?
- Aa?!
- Äh jo jag.... Älsk börjar hon
- Shh! Jag stryker mitt finger mot henne läppar innan jag kysser henne mjukt. Efter en stund besvarar hon vilt.
Tillsist ligger jag i gräset med henne över mig och bara stirrade på varandra innan jag kysste henne återigen.Lyssna på låten så får ni höra vilken sång hon sjunger samt dansar till
YOU ARE READING
Nyckelns hemlighet
FantasyNär du väl har börjat läsa så vill du inte sluta, jag lovar att du kommer ha bilderna kvar på näthinnan när nyckelns hemlighet avslöjas efter att du har vänt den sista sidan. Om du inte tror mig, läs så får du se.