Hey, ik heb hier een verhaaltje geschreven, maar ik heb het niet echt nagelezen nadat ik het geschreven had, dus sommige zinnen kloppen wel niet, maar het leek me gwn is leuk om te doen!!!! Veel leesplezier en laat me weten wat je ervan vond!!!!!!
Vampieren vriendschap
"124+126" zegt mevrouw van Hoogvelde. Laure steek haar vinger hoog in de lucht en roept het antwoord luid door de klas. Als we terug naar huis gaan, stappen ik en Laure samen door de straat (dat is normaal want zij is mijn bff, maar soms ook mijn allergrootste vijand!!!!) Ze is slim en mooi, ze is gewoonweg perfect!!!!!! Mijn tante zei dat ze misschien een vampier kon zijn die al duizenden jaren leeft want vampieren zijn mooi en slim dat kunnen ze doen met hun krachten! De volgende dag stapt iedereen de klas heel moe binnen buiten Laure ze huppelt de klas binnen. Tijdens de gymles moeten we hoogspringen. Laure springt gemakkelijk over een meter twintig waar ik al heel moeilijk over kan. Als ik het touw raak en de mevrouw zegt dat ik een negen heb is Laure aan de beurt ze springt over een meter vijfentwintig en krijgt een tien. Dat is weer typisch denk ik ze moet echt altijd beter zijn dan mij!
"De krant is er!" roept papa door het hele huis. Ik spring uit mijn bed en loop naar beneden in de krant zie ik een raar artikel:
Vampieren in de stad!
Ze zien eruit als gewoone mensen maar dat zijn ze niet! Ze kunnen veel dingen doen met hun krachten zoals: alle rekensommen oplossen, zingen,.... Een typisch kenmerk: de huid ziet er heel bleekjes uit en ze hebben heel scherpe en grote hoektanden! Ze willen de mensen in hun macht nemen en alles voor hen laten doen zodat ze kunnen winnen van de weerwolven zodat ze ze een jaar voedsel hebben maar als je tegen protesteerd bijten ze je in je nek, ze bijten ook als ze je snappen dat jij hun bespiekt! Dus mensen van Hokerponker pas op!!!!
Ik zit geschrokken achter mijn stoel, kan Laure een vampier zijn die mij wil bijten? Ze ziet er de laatste tijd wel wat bleekjes uit maar of ze echt vampier is dat weet ik niet! In de klas kijk ik Laure aan. Haar huid ziet er inderdaad wel wat bleekjes uit.
Het is uiteindelijk zaterdag en ik blijf bij Laure slapen. s'Avonds zitten we de top 100 te bekijken, ik kijk naar Laure. Ze zit bleekjes achter het scherm ik moet denken aan het artikel, zou het dan toch waar zijn is ze een vampier? Zou ze het vragen dat zou ze zeker ontkennen denk ik stilletjes. s' nachts droom ik dat Laure stilletjes de kamer uitsluipt en naar een kelder gaat maar voor ze dat doet gaat ze eerst een sleuteltje uit haar kast pakken, en daarna gaat ze naar de kelder ze drukt haar hand tegen een steen en er verschijnt een deur ze steekt de sleutel in het sleutelgat en draait de sleutel om eerst verschijnt er een vleermuis die in een mens veranderd en die vraagt haar gebruikersnaam en wachtwoord Laure zegt: ik Laure ben een vampier en niemand weet dat, mijn wachtwoord: ik neem eerst Amelie mijn beste vriendin in mijn macht.
Ik schrik wakker en kijk naar het bed van Laure maar het bed is helemaal leeg ik schrik als er Laure opeens binnen komt en zegt: 'sorry ik moest naar het toilet!' Maar ik vraag me af of dat wel waar is!
De volgende ochtend staan er donuts met jam klaar. Ik kijk verbaasd naar Laure en zeg: 'donuts met jam s'morgens?' 'Eum... dat is bij ons een traditie!' zegt Laure vlug. Als we aan tafel gaan zitten zegt Laure: 'kijk wat ik kan!' ze zet haar scherpe en grote hoektande in de donut en zuigt al de jam eruit. Ik kijk verbaasd en het valt me nu pas op da ze scherpe en grote hoektanden heeft. Na het eten moet Laure naar het toilet voor een grote boodschap. Ze zit er nu al 20 minuten op en ze is nog niet klaar. Ik zie opeens een trap die naar benede gaat en ik ga naar beneden eerst dacht ik nog om het niet te doen maar ik doe het toch. Ik kom uit in een kelder, ik bedenk me net dat het dezelfde kelder is die ik gedroomd had! Als ik net mijn hand op Dezelfde steen wil leggen zoals in mijn droom, komt Laure eraan en vraagt boos wat ik aan het doen ben ik zeg vlug: 'Eum... ik zag een trap en ik wou graag weten waar die uitkwam.'