Jeg vågner med Lauges arm omkring mig. Jeg kan på hans vejrtrækning høre, at han stadig sover virkelig tungt. På en eller anden måde får jeg viklet mig så forsigtigt ud af hans greb, at han ikke vågner af det. Klokken er lige knapt 8, og solen skinner virkelig flot udenfor.
På vej ud af værelset skynder jeg mig at finde mit træningstøj i min kuffert, hvorefter jeg fortsætter ud på toilettet. Her skyller jeg kort mit hoved i koldt vand, sætter mit hår op og får mit tøj på. Så er jeg ellers klar til at tage ud og løbe. Inden jeg går, skriver jeg dog en seddel, som jeg lægger midt på køkkenbordet: "Er ude og løbe". Lauge skulle nødigt tro at jeg bare er skredet fra ham.Jeg kan se Lauge ude i køkkenet, idet jeg træder ind af hoveddøren. "God tur?" Mumler han. Han står med ryggen til og er ved at forberede noget mad. "Meget" siger jeg og lægger mine AirPods ned i etuiet, hvorefter jeg går hen og stiller mig ved siden af Lauge. Han smiler bare til mig. "Skal jeg hjælpe med noget?" Spørger jeg så. "Ja, vil du ikke skære noget æble?" Svarer Lauge, hvilket jeg naturligvis nikker på hovedet af. Jeg finder hurtigt et skærebræt og en kniv, og så går jeg igang med at skære det æble, som Lauge har lagt frem. "Hvad skal vi have?" Spørger jeg. "Jeg tænkte bare noget skyr med nogle frugter og bær på" siger Lauge. "Lækkert - har du været nede og handle?" Griner jeg, hvilket Lauge nikker på hovedet af. "Jeps. Jeg vågnede idet hoveddøren gik i. Og så besluttede jeg mig for at tage ud og handle, for ligesom at få noget ud af dagen" griner Lauge tilbage. "Nårh, det ligner ellers ikke dig - at få noget ud af dagen og alt muligt" griner jeg. "Fuck dig" svarer Lauge bare let grinende, hvorefter han går hen i køleskabet og tager den skyr han har købt. Han hælder det op i to skåle, og derefter fylder vi skålene med frugt og bær. "Skal vi sidde udenfor?" Spørger Lauge og tager sin skål i den ene hånd og et t glad vand i den anden. Jeg nikker ihærdigt på hovedet og følger efter ham med mine ting i hånden.
"Har du sovet godt i nat?" Spørger Lauge mig, lige idet jeg tager en skefuld mad i munden. Jeg nikker og tygger hurtigt af munden. "Da jeg endelig faldt i søvn" griner jeg. "Hvad med dig?" Supplerer jeg kort efter. "Jeg har sovet dejligt. Det var rart... Altså du ved... At putte med dig" siger Lauge. Jeg ser lidt ned. "Ja, i lige måde" mumler jeg og kigger ud over havet. "Vejret er godt i dag. Skal vi tage på stranden?" Spørger jeg så, for at lede emnet på noget nyt hurtigst muligt. "Det kan vi da godt - hvis du tør gå i vandet" siger Lauge og blinker til mig. "Hold nu kæft. Jeg kan måske ikke lide havet, men jeg tør da godt" griner jeg. "Der er jo blevet fundet en haj heroppe" siger Lauge, hvilket jeg nærmest taber kæben af. "Nej!" Udbryder jeg chokeret. Lauge holder ikke masken særligt længe, han begynder at grine meget hurtigt. "Jeg laver sjov" griner han. "Fuck dig mand" griner jeg bare igen og kaster et blåbær efter ham. Han samler det op fra bordet og spiser det hurtigt. "Mhhhm - tak" siger han. Jeg ryster let på hovedet. "Du dum" smiler jeg. "Og du er dummere" svarer Lauge. Jeg ser på ham - stadig med et smil på læben. Det er bare noget Lauge kan. Han kan få mig til at smile.
"Har du egentligt lyst til at vi inviterer nogle venner herop en dag og holder noget fest?" Spørger Lauge. Vi er lige kommet op fra stranden, og sidder lige nu og spiller noget ludo. "Hmm det kan vi da godt gøre" siger jeg. "Men jeg vil bare virkelig ikke se på Anthon. Sorry, men det har jeg bare virkelig ikke lyst til" sukker jeg derefter. "Nej nej, jeg forstår. Vi inviterer bare nogle andre end lige dem. Thor og Matilde er alligevel ikke hjemme og det er Cille heller ikke. Vi kan invitere Asmus, Emma, Teo, Maxi, Jose og sådan nogle" siger Lauge, hvilket jeg bare nikker lidt på hovedet af. "Det kan vi godt så" siger jeg. "Fedt, jeg kan invitere dem til i aften - hvis du altså har lyst?" Spørger Lauge. "Det kan du godt" siger jeg og rejser mig op. Lauge følger mig med øjnene. "Jeg går lige i bad så - ellers bliver mit hår bare fuckt af det der saltvand" griner jeg blidt og går ud på badeværelset.
Jeg ser mig selv i spejlet, da jeg kommer herud. Selvom jeg måske ikke lige orker, er det nok rimeligt godt for mig at lave noget med nogle andre mennesker. Bare at hygge mig og tænke på andre end Anthon. Det har jeg vidst brug for.
YOU ARE READING
Fra Fortid Til Fremtid - Citybois
FanfictionDengang var det hele bare sjov og ballade. Der var ikke som sådan noget på spil... Indtil den dag hun selvfølgelig blev forelsket i ham. Men hvordan scorer man en, der har været ens idol i 4 år? Hvordan forklarer man egentligt, at man rent faktisk k...