"Tae. Siapa mereka itu?" Tangannya bergerak untuk menangkap kedua pasang tangan cantik milik Taehyung. Hal itu membuatkan Taehyung berhenti dari mencubit pipi Jeongguk namun tangannya masih bertengger di situ. Tentu saja, Jeongguk menahannya. Halah, modus.
Taehyung tidak ambil peduli akan situasi tangannya. Justru dia menatap mata Jeongguk yang bulat dan berwarna hitam sekelam malam itu.
"Mereka itu...keluarga ku Guk ah."
Taehyung bergerak menarik tangannya namun pegangan itu masih tidak terlepas. Bukannya mahu menarik paksa, malah Taehyung makin mendekatkan diri pada Jeongguk.
Ya tuhanku, ini sungguh mengejutkan..
"Hm, kamu pasti lihat kan postingan ku di Instagram, jadi jika kamu ternampak nama Seokjin, Chim, Namjoon, Suga atau Imyourhope itu....mereka adalah hyung hyung ku.."
Jeongguk menopang tubuhnya dengan kedua dua tangan berurat miliknya. Tangan Taehyung sudah terlepas tergantikan dengan kepalanya yang bersandar nyaman di pundak lebar milik Jeongguk.
"Hum, selama ini aku tinggal sendirian di aparment itu. Dan disitu jugalah aku mengenal Chim. Hehe, dia ada nama lain kok! Nama sebenarnya Park Jiminn. Tetapi, aku lebih suka memanggilnya Chim kerana dia sangat imut! Jari jarinya aja udah kecil apalagi orangnya . Tapi Chim cerewet! Suka banget ngatur aku ini itu. Padahal kan, aku mau kerja mau bayar kos apartment itu. Tapi Chim gak ijinin aku! Mentang mentang dia yang punya syarikat. Huft..pokoknya Chim itu terlampau khawatir akan Tae.."
Jeongguk mengangguk angguk kan kepalanya. Oh, jadi namanya Jimin toh..
"Lalu suatu hari, Jiminnie membawa aku ke sebuah restoran. Mula mula aku berfikir jika Jimin akan mengajak aku untuk makan di sana. Eh tapi rupa rupanya, ada majlis sedang diadakan di sana..dan disitulah aku bertemu dengan seseorang yang sangat aku sayangi seperti mana aku menyangi Jimin dan yang lain."
Taehyung menegakkan tubuhnya untuk menggapai ponsel yang berada di dalam sakunya lalu membuka notifikasi gallery. Dapat Jeongguk lihat jika Taehyung sedang meng scroll gambar gambar yang banyak itu. Lalu terhenti ketika terjumpa foto seseorang.
"Nah ini Seokjin hyung! Dia ini baaaaaik sekali! Rasanya seperti aku punya bunda! Seokjin hyung pandai sekali dalam memasak, tidak seperti aku yang ricih bawang saja tidak reti. Tapi..."
Tiba tiba Taehyung mengikis jarak di antaranya dengan Jeongguk yang sudah dag dig dur ser. Lalu membisikkan
".....Seokjin hyung udah punya kekasih!"
Oh Ya tuhan...mau bilang itu aja udah membuatkan Jeongguk panas luar dan dalam.
Taehyung juga tidak ambil peduli lalu lanjut bercerita tentang keluarga keduanya.
Sekarang Jeongguk sudah mengerti. Bermakna...Jimin itu bukannya pacar Taehyung!
"Jadi- Yoongi hyung itu dan Jimin punya hubungan..?"
Soal Jeongguk ragu ragu pada Taehyung yang sudah bersandar kembali di pundaknya.
"Iyaaa. Tapi belum rasmi! Kerana..Yoongi hyung tsundere! Hehe"
Manis juga Yoongi itu yang suka dipanggil panggil Suga....
Eh?! Suga?!
"Tae, hyung mu...seorang idola?!"
Taehyung tertawa ketika mendengar reaksi Jeongguk.
"Iyaaa! Agust D! Namjoonie hyung juga loh!"
Ujar Taehyung bersemangat. Hatinya bahagia ketika mengetahui bahawa hyung hyungnya sangat terkenal.
"Rap Monster??!" Jeongguk lagi lagi berteriak . Membuatkan Taehyung yang bersandar di pundaknya itu terpaksa menutup telinga.
"Ehehe..maaf ya Tae..aku hanya terkejut." Jeongguk menyengir seperti kambing. Taehyung tidak mengambil pusing akan itu. Dia hanya terlarut dalam situasi ini.
"Jeongguk ah..aku jadi teringat jika aku suka bermanja seperti ini dengan hyung hyungku.."
Jeongguk menoleh ke arah Taehyung yang merenung akan sesuatu. Jeongguk pun mengikuti arah pandangan Taehyung dan tersentak ketika melihat Taehyung yang menggenggam tangannya.
"Uwah jari jari ku lebih panjang darimu!"
Lalu Taehyung menggenggam tangannya dan tangan Jeongguk, lalu membandingkan genggaman siapa yang lebih besar. Dan itu Jeongguk.
"Loh, genggaman Jeongguk lebih besar dariku.."
Taehyung terkekeh sendiri mengabaikan Jeongguk yang sekarang sedang menatap Taehyung. Rasanya seperti Jeongguk ingin memberhentikan masa dan membiarkan dirinya dan Taehyung seperti ini. Meluangkan masa bersama. Tetapi itu mustahil.
"Biar saja genggamanku lebih besar darimu. Kan enak buat di genggam." Ujar Jeongguk. Entah sedar atau tidak. Jeongguk melepaskan tangan Taehyung yang menggenggam tanganya lalu menautkan kembali tangan mereka berdua. Membuat Taehyung terkekeh.
"Iya, ini hangat sekali."
Biarkanlah mereka berdua leka dengan atmosfera kehangatan cinta .
.........
To be continue...
KAMU SEDANG MEMBACA
Love You ♡[ KOOKV]
FanfictionJeon Jeongguk yang penasaran akan pemuda yang sering memakai hoodie, duduk sendirian. Selama 2 tahun menyimpan perasaan di hati akhirnya Jeongguk akan mengungkap rasa yang memenuhi dada dan hati nya.