Na řadu přišel Thor se svým veselým vypravováním o kamenu reality. Mluvil o éteru, který se v něm skrýval a pohltila ho jeho bývalá přítelkyně Jane Foster. Všichni už byli unavení po přednáškách a jediný, kdo trpělivě poslouchal, byl Scott. Jako rozzářené dítě poslouchal každé slůvko.
Po náročném dni poslouchání usnuli vyčerpáni vedle sebe. Kira usnula v náručí mezi Stevem a Natashou. Scott se roztáhl po celém stolu plných poznámek a Thor seděl v křesle a pod brýlemi spal. K tomu držel v levé ruce plechovku piva.
"Tak jo lidi. Vstáváme!" zjevil se v klubovně Tony a tleskáním je popoháněl.
"Máme dost práce!"
Všichni se leknutím probudili z hlubokého spánku a celý ztvrdlý se snažili vstát a fungovat.
Začalo se konstruovat. Stark ukázal model stroje a ukazoval, jak to funguje, či co všechno obsahuje.
V prostorné hale začala vznikat velká plošina. Bruce tam zapojoval kabely a každý přidal ruku k dílu tím, že nosili potřebné díly nebo nářadí. Tony s Brucem to dávali dohromady.
Po třech dnech strávených v hale stavěním časostroje se jim povedlo vytvořit přesnou kopii modelu.
Teď už jenom vyzkoušet.
Bruce hlídkoval u desky připojené k železné plošině a měl na starost veškerý provoz stroje.
"Já to vyzkouším."přihlásil se Scott,"Jsem zvyklý na říši kvant."
"Opravdu, Scotte?"ujišťoval se Steve.
Scott na něj sebevědomě přikývl. Šel si pro oblek a když se vrátil, postavil se před svojí dodávku, ve které byl uložen portál do říše kvant. Portál byl napojený na stroj času.
"Připravený?" ptal se Steve.
"Jo." řekl Scott a stáhl si helmu. Rukama mával, jako by se chtěl rozehřát.
"Tři, dva, jedna." odpočítával Bruce u desky a spustil pokus. Portál vcucl Scotta dovnitř. Po pár vteřinách portál vyhodil zpět Scotta. Ale jako teenagera.
"Co se to sakra děje?" ptal se mladý Scott. Bruce stiskl tlačítko zpátky a puberťák byl pryč.
Z portálu se najednou zjevilo batole.
"Batolátko." ušklebil se Steve.
"Necháme si ho a pak vyroste ne?" zasmál se Bruce.
"Bruci, sprav to. Co se děje?" řekla mu Natasha.
Bruce nejistě mačkal čudlíky na desce.
Batole zmizelo a z portálu přistál starý Scott.
"Kruci písek! Bolej mě záda!" stěžoval si Scott a rukou se přidržoval zad.
"Bruci, je to rozbité.." stěžovala si Natasha. Bruce pod tlakem se snažil spravit škodu, kterou napáchal.
Starce to pohltilo zpátky a normální Scott se vrátil.
"Někdo mi nadělal do kalhot. Ale nevím jestli jsem to byl já jako mimino nebo jako dědek." lekl se Scott.
"Cestování časem!" roztáhl vítězoslavně Bruce a věrohodně se na každého usmíval."Ten stroj zkusím ještě opravit." nervózně se usmál Bruce v klubovně.
"Dobře, Bruci. Teď už víme, že cestování časem funguje. Jak řekl Bruce, ještě to opraví. Až se to spraví, díky Pymovým částicím se zmenšíme, teleportujeme a vezmeme ty kameny. Kolik máme Pymových částic?" ptal se Steve.
"Nejspíš pět. Ty vystačí tak pro deset lidí tam i zpět."ujišťoval Scott.
"Dobře."kývl Steve.Celou noc strávil Bruce nad vylepšováním portálu stroje času. Úspěšně se mu to podařilo spravit.
"Můžeme vyrazit." zavelel Steve a do haly vstupovali všichni ve vyrobených bílých oblecích, které napodobovali oblek Ant-mana. Jediné Kiře, zakázal Steve podstupovat tuhle misi.
Všech deset se seřadilo dokola na železné plošině. Bruce ještě zajišťoval správnou funkci u desky. Kira mezi ně vstoupila a šla se s nimi rozloučit.
Začla u Natashy. Její zrazavo blonďaté vlasy měla sepnuté a visely ji přes rameno. Mile se usmívala na Kiru.
"Hodně štěstí." objala ji Kira.
"Neboj, všechno bude v pořádku." uklidňovala ji Natasha.
Rozloučila se i se Stevem a s Rocketem si ťukli pěstí.
Kira sešla z rampy a Bruce si s ní vyměnil místo.
"Uvidíme se za minutu." usmála se Natasha.
"Tři, dva, jedna." odpočítal start Bruce a portál je úspěšně pohltil.
Kira sama zůstala v hale. Co když se nevrátí?pomyslela si.
Všichni zmenšení putovali říší kvant. Po skupinách se rozdělili a proletěli do různých tunelů.
Bruce, Tony, Steve a Scott se přemístili do roku 2012 do New Yorku.
Thor s Rocketem se teleportovali na Asgard v roce 2013.Clint a Natasha na Vormir. A zbývající Nebula s Rhodesem na Morag pro kámen síly.
V New Yorku se právě nacházeli tři kameny. Bruce musel najít kámen času. Převzal ho od Prastaré. Byla to mistryně kouzel a magie s časoprostorem. Trvalo to nějakou dobu než ji Bruce přemluvil pro darování kamene.
Tony měl potíže, protože nešťastnou náhodou Loki převzal Tesseract a zmizel s ním.
Co teď?
Steve a Tony se proto přemístili do roku 1970 do New Jersey. Zde by měl být ukryt Tesseract. Steve, který měl na sobě uniformu zdejšího "vojáka" se propašoval dovnitř budovy, kde ukradl Pymovy částice pro cestu zpět. Tony v elegantním obleku prošel do skladu a v ruce nesl kufřík. Když našel Tesseract okamžitě ho strčil do kufříku.
"Něco jste si zapomněl?" zeptal se najednou muž, stojící za ním.
Tony se s překvapením otočil. Nemohl uvěřit vlastním očím. Byl to jeho otec.
"Jak se jmenujete?" ptal se jeho otec.
"Howard Potts." vymyslel si Stark.
"Tak to se mi bude dobře pamatovat. Já jsem Howard Stark." a podal si s ním ruku.
Tony byl štěstím bez sebe vidět svého otce, kterému nikdy nevěnoval tolik času. Odcházel s ním halou a věnoval mu veškerou pozornost. Howard byl moc milý a Tony ho poznal z jiné stránky. Zjistil,že Howard s jeho matkou ho čekají. I Tony se pochlubil jeho tajnou vnučkou.
Steve byl najednou hledaný jako nenahlášená podezřelá osoba. Zmizel v jedné z kanceláří. Uviděl za žaluzií Peggy. Skládala archy papíru a pohleděla na fotku v rámečku. V rámečku byl vyfocený Steve ještě před podáním séra super vojáka.
Tony se před budovou a úspěšným úlovem Tesseractu loučil se svým otcem. Steve už taky přicházel. Z dálky na něj nenápadně kývl.
Po loučení se teleportovali zpátky.
Thor s Rocketem přistáli ve Valhalle ve vstupní hale. Thor oblečený do županu se schovával za mramorovanými pilíři. Pár strážců odešlo z Valhally a vzduch byl pro ně čistý. Thor s Rocketem vyšli ze schovky, ale Thor se okamžitě obrátil zpátky. Uviděl totiž svou matku.
"Thore?"podivila se Frigga a šla za ním. Thor se stydlivě otočil zpátky na ni. Rocket mezitím šel pro éter z Jane Foster.
"Co se ti stalo? Jak to vypadáš?"prohlížela si ho Frigga.
"Mami," řekl v slzách, "oni tě zabijou..."
"Já vím, já vím..."
Rocket se už vracel s pořízenou, ale za sebou táhl tlupu strážců.
Thor znenadání natáhl ruku a mířil s ní ven z okna.
"Co děláš?"podivil se Rocket.
"Chvíli to trvá." ujistila ho Frigga.
Do Thorovi dlaně vlétlo jeho kladivo.
"Stále jsme hoden!" vyjekl radostí Thor.
"Sbohem mami.."rozloučil se s Friggou a s Rocketem se vrátili zpět.
Nebula s Rhodesem už číhali na Moragu. O pár metrů dál uviděli tančícího Petera Quilla, který poslouchal písničky z walkmana.
"To je fakt blázen." řekl Rhodes a Nebula s ním jednoznačně souhlasila. Omámili Petera a sebrali orb s kamenem. Rhodes odpočítával společný návrat. Jenže, když se teleportoval zpátky, byl sám. Nebula zůstala, protože uviděla Thanosovu loď, která ji pohltila. Stala se Thanosovým vězněm a vyslýchali ji. Pod náporem rozebráváním jejích součástek prozradila lokaci kamenů a jejich plánu.
Clint s Natashou se dostali na Vormir. Rychle zdolali horu a objevila se před nimi temná postava s pláštěm.
"Kde je kámen?"ptal se Clint.
"Pro ten kámen se musí obětovat duše, kterou milujete..."řekl hlas muže levitující v plášti.
"Asi oba dva víme, kdo skočí." řekl na Natashu a myslel tím sebe. Jenže oba dva se chtěli obětovat. Clint už chtěl skočit, jenže Natasha ho zastavila. Pak její skok přerušil on a u kraji hory se děl boj o obětování. Natasha už skočila a Clint ji naštěstí chytil připevněný na vystřeleném laně.
"Prosím, pusť mě."prosila ho v utěšujících slzách. "Máš rodinu..já nikoho.."
Clint nedokázal pustil sevření. Oči mu zalily potoky slz, když Natasha uvolnila prsty.
"Neee!"křičel na ni. Natasha bez křiku a strachu padala k zemi.
Clint ji po utření slz uviděl mrtvou, jak leží ve své krvi.
ČTEŠ
Yelloween~Síla Magie
FantasiHydra prováděla pokus o lidské embryo z tělních buněk svých zajatců. Jediný devátý pokus byl úspěšný. 09 neboli Kira vyrůstala v temnotě Hydry. Podědila po neznámých rodičích nadpřirozené schopnosti, které chtěla Hydra využít jako zbraň proti Shield...