"Maafkan saya tapi-" Wajah Soonyoung dipandang sayu.
"Tapi apa? Awak belum bersedia lagi?" Suara yang penuh harapan tadi bertukar menjadi perlahan.
"Bukan cuma- bau kopi kat cincin ni kuat sangat. Saya tak boleh tahan." Ujar Hyunji sambil menutup hidungnya.
"Jadi awak terima? " Soal Soonyoung dengan penuh harapan.
"Mestilah saya terima" Senyum Hyunji lalu memeluk leher Soonyoung erat.
"Terima kasih, terima kasih sebab terima saya semula" Ujar Soonyoung lalu membalas pelukan wanita itu.
"Ani, saya yang patut cakap terima kasih. Terima kasih sebab cari saya semula dan melamar saya buat kali kedua. Terima kasih Kwon Soonyoung"
"So bila kita nak kahwin?" Soal Soonyoung dengan senyuman nakal dibibir.
"Ermmm apa kata minggu depan?"
"Kimbap be kidding!?"
~~♡~~
"Kook, cuba tengok Noona kamu tu" Ujar Puan Jeon sambil melihat ke arah tingkap.
"Kenapa eomma?" Ujar Jungkook lalu menghampiri eomma nya perlahan.
"Noona kamu dah nak kahwin buat kali kedua tu. Kamu bila lagi?" Ujar Puan Jeon lalu menampar bahu anak lelakinya kasar.
"Sakitlah eomma! Nanti pandailah kook cari"
"Hyun, lepas eomma dengan appa kamu kahwin. Cepat-cepatlah mintak adik tau"
"Baik heolmoni"
"Eomma, eomma ni kan ada-ada jelah" Ujar Jungkook malas.
"Uncle Kookie, aunty eunha pun masih single. Uncle tak nak ke?" Cadang Soonhyun.
"Ermmm tengok lah dulu. Hyun nak pergi makan KFC tak?"
"Nak! "
"Oky sekejap eh" Jungkook mengambil handphone di dalam poket seluarnya selepas mendengar bunyi mesej masuk dari seseorang. Dirinya yang tadi tenang tiba-tiba menjadi sedikit tidak terkawal.
"Eomma! Noona nak kahwin minggu depan!"
"Huh apa?"
~~♡~~
"Awak tak main-main kan? Ni betul ke Jeon Hyunji yang saya kenal?" Lalu pipi mulus milik wanita itu di tepuk perlahan.
"Saya seriuslah Kwon Soonyoung. Awak tak suka ke?"
"Saya suka! Suka sangat, cuma Saya terkejut awak buat keputusan secepat-" Pipi jejaka itu di cium lembut.
"Kenapa? Kita kan dah pernah kahwin? Saya tak rasa ada masalah tentang perkara tu? Btw saya dah suruh Naeun buatkan baju kahwin kita" Senyum Hyunji sambil menunjukan mesej yang telah di hantar kepada isteri rakan Soonyoung.
"Ahh baguslah" Fuhh cepat gila. Aku ingat aku seorang je yang beria nak kahwin.
"Ermmm jom makan kat sana. Jungkook dah ajak Soonhyun makan kat KFC jadi jom makan dengan saya. Tiba-tiba saya rasa lapar"
"Anything for you dear"
ⓒⓞⓝⓣⓘⓝⓤⓔ
Epilogue
"Uncle Chan, kenapa lelaki tu ada perempuan lain sedangkan dia dah kahwin?" Soal Jiyul dan disetujui oleh Soonhyun yang sedang kuhsyuk mengunyah keropok di sebelah Chan.
"Owh itu namanya scandal" Jawap Chan selamba lalu jejaka itu menghirup secawan coffee dengan penuh cool.
"Aik, scandal tu apa pulak uncle?" Soal Soonhyun sambil mengerut dahinya tidak tahu.
"Maknanya lelaki tu ada perempuan simpanan.
"Eh macam tu pulak? Maknanya Daddy dengan appa Hyun pun ada scandal jugak ke uncle? "
"Errk yang tu-"Mampuslah kau Lee Chan oi.
"Uncle!"
"Ermmm tak bestlah cerita ni, jom tengok kartun nak?"
"Nak!!"
YOU ARE READING
[✔] sᴇᴄᴏɴᴅ ᴄʜᴀɴᴄᴇ ғᴏʀ ᴜs || ᴋᴡᴏɴ sᴏᴏɴʏᴏᴜɴɢ
Фанфикᴅɪsᴇʙᴀʙᴋᴀɴ ᴛᴀᴋᴅɪʀ ᴍᴇʀᴇᴋᴀ ʙᴇʀᴊᴜᴍᴘᴀ ᴜɴᴛᴜᴋ ᴋᴀʟɪ ᴋᴇᴅᴜᴀ ᴅᴇɴɢᴀɴ ᴘᴇɴᴇᴍᴜᴀɴ ʏᴀɴɢ ᴛɪᴅᴀᴋ ᴅɪᴊᴀɴɢᴋᴀ. ᴡᴀʟᴀᴜᴘᴜɴ ᴍᴇʀᴇᴋᴀ ᴍᴀsɪɴɢ-ᴍᴀsɪɴɢ ᴍᴀsɪʜ ʙᴇʟᴜᴍ ᴛᴇʀᴜʙᴀᴛ ᴅᴇɴɢᴀɴ ᴋɪsᴀʜ sɪʟᴀᴍ ʏᴀɴɢ ᴛᴇʀᴅᴀʜᴜʟᴜ. ᴛᴇᴛᴀᴘɪ ᴀᴅᴀᴋᴀʜ ᴛᴀᴋᴅɪʀ ʏᴀɴɢ ᴅɪʙᴇʀɪᴋᴀɴ ɪɴɪ ᴅᴀᴘᴀᴛ ᴍᴇɴʏᴀᴛᴜᴋᴀɴ ᴅᴜᴀ ᴘᴀsᴀɴɢᴀɴ ɪɴɪ ᴋᴇ...