Ogges perspectiv. Ja vaknade me ett ryck då någon skrek på nedrevåningen. Så ja hasade upp ur sängen och gick ner för trappan. När ja kom ner såg ja att Oscar, Wilma, Omar och Felix 'låg' på golvet och skrattade så mycket att deras hjärtan skulle ha kunnat hoppat ut när som hälst!
"Va fan håller ni på me!?" De tittade på mig i ett par sekunder innan de fortsatt att skratta.
"Vadå?!" Ja kände mig förvirrad...
"Å varför har ni grädde i hela ansiktet?"
Oscars perspektiv
"Ömm... alltså, ja å Wilma va uppe hela natten å sen ville vi väcka Omar å Felix. Så vi väckte dom me grädde...'
" började ja
"Åså blev vi arga så vi jagade runt dom i huset tills de låste in sig på toaletten... å då de kom ut efter en stund sprutade vi grädde i deras ansikten()!" Fortsatte Omar.
"Okej, men om ni går å tvättar er vi ska ju faktist vara vid studion om en och en halv timme!" Ogge pekade lite strängt/komiskt mot badrummet.
"Jaajaaa 'pappa'!" Sa Wilma å alla skrattade. Hon e så fin. Ja tror inte att hon fattar hur fin hon e.
"Börjar du eller ja att duscha?" "Öhh va sa du?!" Hon upprepade frågan.
"Du kan gå först du e ju tjej" hon log fånit till svar. Efter ungefär en kvart va hon klar.
"Din tur!" "Okejj 'mamma'!" sa ja bara för att bråka me henne. Hon sträckte ut tungan å buckade in mej i badrummet.
"Fråga innan du kommer ut!" "Jaadå!"
Wilmas perspektiv
Ja skakade på huvudet innan ja öppnade min garderob. De va lite kylit idag så ja tog på mej mina vita byxor, en rutig skjorta och en grå collagetröja överst. Sev satte ja upp håret i en stor "messy" bulle och sminkade mej lite snabbt.
"Edu klar?" "Kom in bara!" Han öppnade dörren och kom in. Han hade bara en handuk runt midjan och ruffsigt hår. Och omg hans abs! Ja kunde inte sluta titta...
"Ska du se på när ja byter om eller ska du titta bort?" ja vände mej snabbt bort och rådnade sjukt mycket...
"Du kan titta nu!" Men ja vågade inte...
"Wilma hallåå? Komigen nu! Va de pinsamt eller?" Ja sa inget...
"Ja har inget emot att du kollar" sa han på samma gång som han vände mej om så att ja tittade han rakt in i ögonen. Han kysste mej på pannan och ja log.
"Kom nu, vi går innan de andra blir irriterade" ja nickade och gick efter han ner för trappan.
"Fan va länge de tog!"
"Omar... Wilma duschade ju oxå! Å hon e tjej, hon va jätte länge i duschen..."
"Hah! In your dreams Oscar, de va du som duschade länge...!" Alla skrattade. De va ogge som bröt allt de roliga.
"Kom nu vi måste åka innan daff blir arg!" Ja tvekade en stund innan ja frågade.
"Kommer du me mej eller?"
"Aa visst!" Så vi satte oss upp på mopparna. Ja kände hur Wilma tog ett ordentligt gräpp om mej och ja log.
"Nu åker vi!"
*
ja har ju fan panik! Kom inte på något namn för denna delen!!
Så den va lite kortare igen men ville ite skriva så detaljerat just nu för annars kommer vi inte komma någonvart...
Förlåt för en massa stav fel men orkade inte rätta.
Så komentera och rösta!Xoxo
YOU ARE READING
You And I ~Oscar Enersad~
FanfictionWilma blir överlycklig då hon får reda på att hon skulle få åka till Sverige. Och inte bara med de... hon skulle få bo hos självaste OGGE MOLANDER! hon får tillbringa mycket tid med killarna i The Fooo Conspiracy och efter ett tag börjar hon känna...