1❀

130 6 0
                                    

"Awak!! Tolong pulangkan dia balik!! Tolong!! Arghhh!!!"

Hyuri bangkit daripada tidurnya. Dia terduduk.

Tok tok tok

Seseorang mengetuk pintu biliknya.

"Yes? Kau nak apa?" Tanya Hyuri.

"Bukaklah pintu ni jap"

Hyuri bangun daripada duduknya dan berjalan malas menuju ke pintu. Dia membuka pintu biliknya seluas yang mungkin.

"Amboi kau. Kau nak suruh aku masuk ke nak halau aku keluar?" Tanya Hwana,sahabatnya.

"Kalau aku cakap nak halau pun kau bukannya tahu malu" Jawab Hyuri selamba lalu duduk di atas katilnya.

"Wow,ayat. Kau tak payah nak bagi ayat deep dengan akulah"

"Ni kau nak apa datang bilik aku ni?" Tanya Hyuri pula.

"Tadi aku dengar kau pnya suara sampai bawah tahu tak? Kau mengigau? Mimpi apa?"

"Ya? Kau dengarlah kiranya ni?" Mata Hyuri membulat memandang Hwana.

"Yelah. Kau sebut apa tu aa pulangkan bagai"

Hyuri terkedu. Dia hanya memandang Hwana dengan pandangan yang sukar ditafsirkan.

"Aku mimpi"jawabnya sepatah.

" Kau mimpi apa?"tanya Hwana ongin tahu.

"Aku mimpi Hyunjin. Dia.." Hyuri tidak menghabiskan cerita sebalinknya hanya termenung kosong.

"Hyunjin? Dia apa?" Hwana bertanya apabila merasakan Hyuri telah mendiamkan dirinnya dalam masa yang agak lama.

Hyuri tersentak daripada lamunannya.

"Dia..accident. Lepastu aku dah tak boleh buat apa-apa dah. Aku yang menyebabkan dia accident. Kalau aku tak call dia,dia takkan kemalangan. Semua tu sebab aku" Butiran air jernih mulai turun di pipinya.

"Apa ni Hyuri? Kau nangis? Rileklah,tu mimpi je kot" Hwana cuba menenangkan sahabatnya.

"Aku rasa macam mimpi tu lain daripa yang sebelum ni. Dia macam petanda"

"Kau merepek apa? Mimpikan mainan tidur. Dahlah kau jangan percaya benda karut macam tu"

"Mainan tidur? Aku tak percaya lah yang mimpi yang aku alami tu mainan tidur. Macam mana kalau dia tak call aku lepasni? Macam mana ia jadi kenyataan?" Tanya Hyuri kepada Hwana. Hwana hanya mendiamkan diri sebelum menyambung.

"Aku sure sangat dia akan call kau lepasni. Kau jangan risaulah"

"Mana kau tahu dia nak call.."

Nada dering music box daripada iphone milik Hyuri mengganggu perbualan mereka.

"Sayang♡"

Hyuri mengangkat panggilannya.

"Hey"

"Hello sayang"

"Mengadalah awak ni. Haa nak apa?"

"Amboi garangnya anak ikan. Malam ni teman saya makan nak?"

"Oh malam nanti? Hmm sure"

"But saya kena mandi dulu"

"Patutlah busuk sampai sini. Taknaklah cium"

𝐓𝐡𝐞 𝐓𝐫𝐮𝐭𝐡 『𝐻𝑤𝑎𝑛𝑔 𝐻𝑦𝑢𝑛𝑗𝑖𝑛』[COMPLETE]Where stories live. Discover now