Bersambung......
Seminggu kemudian.......
Seorang pria yg bermata emas sepertinya membawa sesuatu di tangan. Pria itu ialah gempa. Sekarang ni..... Gempa berdiri tegak di hadapan kuburan ibu bapanya. Dekat tangannya ada bunga Lavender Dan bunga Daisy. Dia memegang erat bunga itu.
Tiba2 matanya mula berair.dia duduk antara kubur ibu bapanya. Dia letak bunga lavender di atas kubur ibunya manakala bunga Daisy dia letak dekat kubur ayahnya.
Gempa:(duduk di antara makam ibu bapanya) assalamualaikum... Mama.. Papa.... Maafkan gempa kerna......selama ni.. Gempa x melawat korang berdua.......mama.. Papa... Gempa masih ingat... Bunga kegemaran korang...... Gempa juga ingat maksud bunga Daisy Dan juga lavender....(air mata jatuh)mama....papa.....hiks..... Gem rindu korang berd-dua....gempa rindu pelukan mama.... Gempa ri-rindu pelukan papa..... Hiks....hiks.... Hiks..
Selepas tiga puluh minit kemudian....
Gempa bangun Dan mula lap air matanya. Matanya begitu merah sekali. Dia pandang langit yg cerah.
Gempa:mama.. Papa... Gempa nak kena pergi dah.. Nanti gempa datang melawat lagi yer.... Assalamualaikum...
Shiiiing~~
Mama:waalaikumussalam anakku... Mama sentiasa akan menanti kamu nak~jaga2 adik-beradik kamu~
Papa:papa pun... Jadi.... Terus pandang ke hadapan anakku.....
Shiiinng...
Lagi sekali.... Air mata gempa jatuh.. Namun kali ini gempa menangis sambil senyum gembira.
Gempa:baik mama papa…
Di tempat lain......
Di atas pokok Yang berhampiran ngan tempat perkuburan....
???:haih... Gempa.. Gempa....dari luar nampak cam kuat sangat tetapi.... Rupa2nya... Hati kau sangat lembut... Kalau cam ni.. Mana boleh nak jadi pengintip buat selama2nya....
Manakala gempa pulak... Dia dapat rasa dia diperhatikan oleh seseorang namun dia tidak tahu dimana orang itu Dan siapa orang itu.... Dia hanya... Terua jalan masuk dalam kereta Dan pergi dari situ.... Manakala orang misteri itu hanya mengikut gempa dari jauh....
Keesokkan harinya......
Gempa:huaaa!!! (Gosok matanya) (terkejut) korang buat sarapan ke?!
Enam elemen itu pun terkejut dengan kehadiran gempa Yang datang ke dapur pada awal pagi ni.
Taufan:salah ke?
Gempa:x... Ta-tapi pelik la... Sebab Selama ni korang mana pernah bangun seawal ni
Hali:jadi? Sekali sekala kitaorang bangun awal.. X boleh ke?
Gempa:err..sudah tentu la boleh.. Tapi... Gempa rasa pelik la.. Itu jer.. Hihihi
Thorn:meh la sini abang gempa... Jom kita semua makan beramai2.
Solar:haah.. Makanan pun dah siap
Blice:betul tu..jomlah gempa
Gempa:haih... Baiklah
Mereka makan dengan begitu gembira. Suasana pun agak meriah. Mereka semua tergelak apabila melihat, kelawakan blaze dan taufan.
Namun......Ting!
Tiba2 telefon gempa menerima message. Gempa dapat rasa gegaran telefonnya nasib baik adik-beradiknya tidak dengar. Gempa meminta diri untuk pergi ke tandas Dan adik-beradiknya hanya angguk sahaja sebelum makan balik.
YOU ARE READING
Shhh......My brother is a spy(Hiatus)
Actionmengisah seorang budak lelaki yg banyak menyimpan rahsia daripada adik-beradiknya..... Mengapa dia jadi begitu? Ianya kerana satu benda....... (kalau nk tahu selebihnya sila baca yer)