Di tepi sungai Han.
Hyunjin dan Hyuri berjalan berpegangan tangan sebelum duduk di kerusi yang disediakan di situ.
Angin meniup lembut melalaikan mereka.
Pada mulanya,mereka melayan perasaan masing-masing.
"Awak" Hyunjin bersuara memecah kesunyian.
"Hmm" Hyuri menjawab namun wajahnya masih ditundukkan. Kedua tangannya menongkat dagunya.
"Awak belum balas tau pertanyaan saya tadi"
Hyuri mula mengangkat mukanya lalu berpusing menghadap Hyunjin.
"Awak nak saya janji apa? Sejauh mana awak nak pergi dari saya hah Hwang Hyunjin?" Tanyanya dengan nada sayu. Air matanya yang mengalir dilap dengan tangannya.
"Saya nak awak janji dengan saya,yang awak akan jaga hati awak seperti mana saya jaga hati awak dan seperti mana awak jaga hati saya selama ni. Saya tak tahu saya nak pergi mana lepas ni tapi,saya dapat rasakan yang saya akan pergi jauh dari awak. Saya takkan dapat sentuh dan belai awak lagi. Saya akan awasi awak dari jauh je. Kot-kot awak ada scandal dengan bangla haritu ke?"
Hyunjin memaksa tawanya.
Hyuri hanya menatapnya.
"That's not funnylah awak. Stop joking" Hyuri bersuara dalam tangisnya.
"Oh im sorry. Saya taknak awak sedih je" Hyunjin merasa serba-salah.
"Tak lawaklah awak" Ujar Hyuri lalu kepalanya dijatuhkan ke bahu Hyunjin. Dia kemudiannya mendakap teman lelakinya. Dia melepaskan segala kesedihannya. Dia menangis sepuas hatinya.
Hyunjin membalas dakapan Hyuri. Dia membiarkan Hyuri melepaskan tangisnya dalam dakapannya.
Dia merasa bersalah kerana telah menggugurkan air matanya. Dia ingin melihat Hyuri ketawa sebelum dia pergi ke New York. Namun,lain pula yang jadi.
"Awak" Hyuri memanggil Hyunjin setelah tangisnya sedikit reda. Dia masih memeluk Hyunji seerat-eratnya. Seperti tidak mahu dilepaskan.
"Nae?" Jawab Hyunjin yang membelai rambut lurus panjang milik Hyuri.
"Awak boleh janji dengan saya?"
"Janji apa?"
"Boleh ke tak"
"Of course lah boleh sayang"
"Awak datang balik nanti tau"
Lama Hyunjin mendiamkan diri.
"Awak?" Hyuri memanggil Hyunjin lagi.
"Nae?"
"Awak janji tau?" Tanyanya lagi.
Hyunjin mendiamkan dirinya sebentar sebelum menjawab.
"Ya,saya janji" Balasnya perlahan. Hampir tidak didengari. Namun Hyuri dapat mendengarnya kerana dia berada dekat dengan Hyunjin sekarang.
Tidak tahu pada masa akan datang.
Pada malam itu,mereka hanya melayani perasaan masing-masing dan meluangkan masa bersama-sama dengan bercakap dan bergurau-senda yang tak berapa senda disebabkan sendu.
Setelah selesai,Hyunjin menghantar Hyora balik ke rumahnya. Dia memberhentikan keretanya dihadapan rumah Hyuri.
Sebelum keluar daripada kereta,Hyuri sempat berpesan sesuatu kepada Hyunjin.
"Awak jaga diri tau? Sampai rumah nanti chat saya okay" Pesannya sambil menggenggam tangan Hyunjin yang memegang gear kereta.
Hyunjin meletakkan tangannya yang satu lagi ke atas tangan Hyuri.
"Ya,nanti saya chat. Don't worry okay?"
"Yaksok?"
"Nae yaksok" Jawab Hyunjin lagi.
Hyuri tersenyum lebar.
Sebelum keluar kereta,Hyunjin sempat mengucup dahi Hyuri.
Mereka akhirnya berpisah. Berpisah buat sementara atau selamanya? Itu hanya Tuhan yang tahu.
Tbc-
Hello readers!! Okay part ni pendek je sbb min smbung part yang sebelum ni yang nd habes ii. So sila vote and comment au!!
Seukijeu♡
YOU ARE READING
𝐓𝐡𝐞 𝐓𝐫𝐮𝐭𝐡 『𝐻𝑤𝑎𝑛𝑔 𝐻𝑦𝑢𝑛𝑗𝑖𝑛』[COMPLETE]
Fanfiction"Admired your shadow is not a mistake for me" -Bae Hyuri "If u want me to stay, sure, choose me or your world"-Hwang Hyunjin Stay. Start :: 050820 End :: 271020 #52(stray kids)-7/8/20-8/8/20