Arkadaşı olmalı insanın yeri geldiğin de dost deyip bağrına basabilmeli. İnsanın arkadaşı çok olabilir ama dost diyebildiklerinizi, bu benim ailem diyebildiklerini arkadaş dediklerinizle ayırt edin hepsini ölçülü sevin. Benim mesela arkadaşlarım çoktur, ama kardeşim diyebildiğim parmağınla sayabileceğin kadar azdır.
Biri var mesela bilirim kırılsa da darılsa da arkamı her döndüğümde orda olduğunu bildiğim bir dostum var. Tartışsakta, pek görüşmesekte benim için var olduğunu bildiğim bir dost.
Biriyle ayda belki bir görürüz birbirimizi ama her allahın günü birbirimize yazarız hal hatır sorarız. Görmesem de canım yandığında yanına sığınabileceğim bir dostum var. Gelip gidemesekte birbirimize, her daim yaramı saran dostum var benim.
Uzaktada olsa yanımdaymış gibi hissettiren dostum var. Her daim yaralarımızı sardığımız, deli dolu her şeye manyak gibi güldüğüm dostum var. Ailemden hem ablam, hem çocukluğum, can yoldaşım diyebildiğim dostum. Belki yılda bir kere görsemde hep kalbimde taşıdığım bir dostum var benim.
Çocukluğumu gördüğüm. Her baktığım da daha çok sevdiğim bir dostum var benim. Bilsin ki hep kardeşim diyebileceğim. Birbirimize geçmişte çok yanlışımız da olmuş olsa hiç bir zaman silip atamadığım bir dostum var benim.
Yanımdan hiç ayrılmayan onsuz geçmeyen günlerim, her anımı paylaştığım dostum var benim.
Ağladığımda paylaştığım göz yaşlarım, güldüğümde güldürdüğüm bir dostum var benim. Yediğimiz içtiğimiz ayrı gitmeyen dostum var benim. Ailem diyebildiğim sarıldım mı bir ömür bırakmayacağım dostum var benim.Ve her daim destekçim, doğrumla gurur duyan, yanlışımı düzelten dostum var benim. Bacım, can yoldaşım diyebildiğim bir dostum var. Beni eksiklerimle bile kabullenen bir dostum. Eksiklerimi dolduran bir dostum. Ailem yuvam var benim.
Her birine o kadar minnettarım ki. Bazen hani kızarsın, bir huyunu beğenmez, söylenir durursun, ama söz konusu vazgeçmek olunca daha çok sarıp sarmaladığın, sımsıkı tuttugun dostların vardır. Onları bırakmayın. Kusurlarıyla sevin. Ben hep düşünürüm birine bir şey olsa, veya birini bugün son görüşüm olsa. Onca dediklerimle, söylediklerimle kendimi affede bilir miyim? Ben onlarla yaşamasını sevdim, onları böyle kabullendim. Bazen çok bekletseler de, bazen çok söylenseler de, cok kararsız kalsalarda, inatçı, gururlu, hatta bazen belki birbirimizi kırsakta, başım gözüm üstüne diyebildiğim dostlarım var. Dünyaya bir daha gelmeyeceğim. Belki çok güzel insanlar tanıyacağım, çok iyi Insanlarla karşılaşacağım, ama hiç biri bunların yerini tutmayacak. Biz kusurlarımızı örtüyoruz. Eksiklerimizi dolduruyoruz., Yaralarımızı sarıp, beraber gülüyoruz. Biz kırdığımız da arkamızı dönüp sarılıyoruz. Biz mezarımızı kazacağımıza, bir toprakta can veriyoruz.
Iyiki varlar. Iyiki dediklerim. Varlığınıza daima şükrediyorum.Ailem bildiklerim.
_______________________________________________________
Ağlayanı güldürebilmek,
ağlayanla, ağlamaktan daha değerliymiş.
-Can Yücel
_______________________________________________________
Hayat bu
Sevenle sevilmiyor.
Gidenle gidilmiyor.
Ölenle ölünmüyor.
Herkes kendi yolunu çiziyor!
_______________________________________________________
Sevmek ne güzel bir histir.
Tutuyorsun evladının elinden, hiç büyümeyecek gibi.
Seviyorsun birini hiç gitmeyecek gibi.
Seviyorsun havayı, suyu hiç tükenmeyecek gibi.
Elbet bir gün hepsi geçecek.
Ya senden, ya ölenden.
______________________________________________________„Kaptan dur dünyadan inecek var!"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hayaller Hayatın parçasıdır
De TodoHayaller dediğimiz nedir? Neden hayal kurarız? Sonu hüzünle biteceğini bile bile neden? Hayat hep keşkelerle ibadettir. Olmak veya görmek istediğimiz onca şeyin hayalini kurarız. Hep daha iyisini, daha fazlasını isteriz. Belki de bu yüzden hayallere...