Hari ini mereka akan pulang ke rumah jadi semua orang telah kemas barang yang ada.semua orang berasa gembira kerana mendapat memori yang takkan dapat dilupakan.semua pelajar lelaki bersalam salaman dengan inspektor ii yang berda di situ.
"sorry sebab saya terkasar bahasa haritu"kata mikhael pada inspektor hafiz semasa sedang bersalam salaman
"takpa saya tak ambil hati pun saya tahu awak jealous.kalau awak betul ii sayang zulaikha tu jaga la dia baik baik.menangi hati dia jangan buat perempuan marah tu yang paling penting"kata inspektor hafiz
"ok baik inspektor saya naik bas dulu"kata mikhael lalu naik bas.mereka semua melambai pada semua inpektor di situ.Semasa di dalam bas zulaikha duduk di sebelah amani.manakala mikhael duduk di sebelah zalif.
Mereka tiba di sekolah dengan selamat.semasa zulaikha turun dia tercari cari kereta ayahnya.
"mana ayah ni"omel zulaikha berseorangan
"zulaikha jom balik dengan saya ibu saya bagitahu mama awak pergi perak 1 minggu so awak kena duduk rumah saya"kata mikhael.
"ouh yaka"kata zulaikha.walaupon dalam hati tak sanggup nak duduk rumah mikhael sampai seminggu.habis lah cuti dia bergitu saja.
"dah jom"kata mikhael lalu menggalas beg zulaikha.Mereka pergi ke rumah zulaikha dahulu untuk mengambil baju dan teruskan perjalanan pulang ke rumah mikhael.
"assalamualaikum"kata puan fatimah.mereka masuk ke dalam rumah tersebut.
"ha mikhael tunjuk mana bilik zulaikha mama nak pergi masak kejap"kata puan fatimah dan berlalu pergi ke dapur
"meh sini beg"kata mikhael.
"awak duduk bilik ni tau kalau ada apa apa panggil saya atau ibu ja"kata mikhael
"ouh okay "kata zulaikha sambil melihat bilik yg besar itu.
"dah dah la tu scan bilik ni"kata mikhael lalu mentertawakan zulaikha.dah macam rusa masuk kampung dah.
"ish kau ni aku tumbuk kang"kata zulaikha lalu menunjuk penumbuknya.
"nak tumbuk apa hahhh"kata mikhael lalu mendekati zulaikha.terus pucat muka zulaikha.zulaikha terus mencubit perut mikhael .
"aduh sakit sakit lepas lah"kata mikhael
"ha tahu pun sakat lagi orang"kata zulaikha lalu melepaskan cubitannya
"ish sejak bila jadi mak ket....."kata mikhael tamat apabila melihat muka bengis zulaikha.sejak lampu merah ni emosi tak stabil.
"hihi saya masuk bilik dulu bye"kata mikhael lalu berlari ke biliknya.zulaikha hanya kertawa melihat perangai mikhael yang takutkan dirinya.
Pada malam itu mereka makan bersama sama.
"mikha dengan ikha macam mana okay perkemahan kali ni"kata puan fatimah selelpas lama berdiam diri
"okay je mak cik"kata zulaikha
"apa mak cik mak cik panggil ibu jer"kata puan fatimah lembut
"baik ibu"kata zulaikha
"okay apanya ibu ada orang tu sampai luka kaki sebab pijak kayu ada duri bu"kata mikhael kaki penyampai
"ya allah takpa nanti ibu tolong rawat kenapa tak bagitahu awal kamu pon mikhael takkan tak jaga anak dara orang ni"kata puan fatimah
"eh mikha pula dia yang terpijak"kata mikhael.tak pasal pasal disalahkan.
"takpa mak.. Eh ibu ikha okay ja sikit ja ni"kata zulaikha
"takpa lepas makan biar ibu rawat kamu ya"kata puan fatimah.dia melayan zulaikha seperti anak kandungnya.Selepas makan seperti yang dikatakan oleh puan fatimah dia terus mengajak zulaikha pergi ke ruang tamu untuk rawat kaki zulaikha.mikhael tak habis habis dengan game dia.
"mikhael pergi ambil kotak first aid kit"kata puan fatimah
"ala ibu ni orang dah nak chicken dinner dah ni jap jerrr orang tengah berperang ni"kata mikhael.
1
2
3
Papp!!
"adoi sakit la ibu"kata mikhael serentak kena tamparan dari ibunya.zulaikha yg menyaksikan dua beranak itu terus mengekek ketawa.
"alaaa bu dah kalah dah"kata mikhael.
"ish dia ni dah pergi ambik kotak first aid kit"kata puan fatimah
"dekat mana ibu?" tanya mikhael
"dalam almari tu la"kata puan fatimah
"hmm jap ii"kata mikhael sambil berjalan kearah almari.
Setibanya mikhael di depan dia menghulurkan kotak tersebut kepada ibunya.ibunya membuka dan mengambil minyak gamat pada kaki zulaikha.luka yang sedikit dalam itu membuatkan zulaikha bersa pedih."auch"zulaikha mengerang kesakitan.
"takpa nanti sembuh la ni"kata puan fatimah
"terima kasih ibu zulaikha ni suka menyusahkan orang"kata zulaikha
"ish apa cakap macam tu ibu dah anggap kamu ni macam anak sendiri"kata puan fatimah.tiba tiba telefon puan fatimah berbunyi.
Kring!Kring!Kring!
"mikhael tolong balut kaki zulaikha"kata puan fatimah.
"hmm okay"kata mikhael.mikhael mengangkat kaki zulaikha keatas ribanya.dia membalut kaki zulaikha dengan kemas.jantung zulaikha.
"dup dap dup dap"
"mikhael ni bila tengok dari dekat lagi hensem la"desis hati zulaikha.
"dah siap"kata mikhael.dia melihat zulaikha yg termenung.
"heyy you"kata mikhael lalu memetik jari
"ehh"kata zulaikha lalu tersedar
"tahu la muka saya hensem tak payah la usha macam tu"kata mikhael sambil tersunyum.masuk bakul angkat sendiri.
"ish perasan.. Eee...mmm spa tengok kau muka dah macam kucing ja aku tengok"kata zulaikha dengan muka merahnya.
"la kucing kan comel makna saya comel la kan"kata mikhael
"ish ikut kau la"kata zulaikha
"ha dah siap ka mikhael"kata puan fatimah selepas habis bercakap telefon
"dah bu"kata mikhael
"dah pergi masuk bilik"kata puan fatimah
"ala bu esok cuti lagi kan bagi la kitaorang tengok movie dulu"kata mikhael
"ish kamu ni macam ii la satu movie ja tau lepastu tidur dah mama nak buat kerja"kata puan fatimah.zulaikha hanya mengikut mikhael untuk menonton movie.
"kau nak tengok movie apa"kata mikhael
"tengok cita exit ada tak yang korea tu"kata zulaikha
"ouh yang tu ada jap"kata mikhael lalu menekan punat remote control dan memilih cerita yang dicadangkan oleh zulaikha.
Semasa menonton movie
"ish dia ni tak takut mati ka hahh dah hensem aduh"kata zulaikha
"amboi kau tak rilek eaa"kata mikhael
"hehe" kata zulaikha sambil tersengih😁.
"ya allah jangan la sengih macam tu dia ni dah la cute"desis hati mikhael lalu sambung menonton movie.tiba tibaGedebuk!!
Guys sapa jatuh gais nak tahu tunggu next episode tau hihi sorry lama tak update saya busy.btw selamat menyambut merdeka🇲🇾
untuk kali yang ke 63 bagi semua rakyat malaysia.
#malaysiaprihatin
YOU ARE READING
Kisah kau dan aku [COMPLETED]
Romancemengisahkan seorang pelajar perempuan yg bernama Zulaikha imani yang sedikit ganas dan pantang dicabar bertemu dengan pelajar lelaki yang bernama mikhael yg mukanya kacukan arab seperti As'ad motawh dan ramai peminat serta baik orangnya. Bermula den...