Satu dorm senyap, gelap suram kerana jeritan sangyeon tadi.
"M-mmaaffkan haknyeon hyung, tak patut aku kurang ajar tadi" Kata haknyeon yang menundukkan pandangannya.
Sangyeon tidak response apa-apa tetapi meninggalkan haknyeon disitu.
"Hyunggg" haknyeon mengikuti sangyeon lalu mengenggam pergelangan tangan sangyeon.
"Apa?!!" Jerit sangyeon lagi.
"Mian" Kata haknyeon. Sangyeon tidak balas Dan terus masuk ke bilik.
---
Gyuri bermain dengan telefonnya sebab instafemes kan so mesti lah layan followers followers dia je.
"Haih" keluh juyeon kerana melihat perangai adiknya sebegitu, dia mahu adiknya berubah menjadi orang yang berguna kerana itulah wasiat arwah kedua ibu bapanya 🤧.
"Eh hae" panggil hayoun.
"Yow... awat?" Sahut haerin yang sibuk menyiapkan assignment dia.
"Aku tengok gyuri tu Dah macam apa dah, dia famous sebab abang dia je, bukannya apa cuma dia punya berlagak tu macam dia tu artis" bebel hayoun.
"Jap sejak bila kau Dah terer membebel ni?" Soal haerin pelik.
"Well sejak aku Dah pregnant lagi ni" balas hayoun.
"Sies ah?!!" Kata haerin dengan terkejut.
"Haah" balas hayoun.
---
"Bosan lahh duduk rumah ni, assignment Dah siap dah" Kata yura yang dari tadi asyik menukar siaran televisyen.
Tiba-tiba handphone yura bordering menandakan Ada orang call dia.
"Yeobseoyo?"
"Heyy yura this is haknyeon"
"Eh hiii mana awak dapat nombor saya?"
"Adalahhh.. rahsia"
"Alaaa bagitahu lahh *suara cute*"
"Alolo sebenarnya haerin bagi.. waeyo?"
"Patut lahh btw kenapa call?"
"Saya nak ajak awak keluar.. saya bosan, jom"
"Ha jom kat boyz cafe"
"Okayy see you there"
"Nae *end call*"
Yura pergi ke biliknya Dan bersiap-siap untuk berjumpa dengan haknyeon.
"Eomma, yura pergi jumpa kawan jap" yura mintak izin ibunya.
"Kawan ke crush?" Usik ibunya.
"Siapa siapa je lah.. yura pergi dulu annyeong" Kata yura lalu keluar dari rumah.
"Nae annyeong"
---
"Sorry lambatt" Kata yura lalu duduk di hadapan haknyeon.
"Gwaechana... waiterrr orderrr" haknyeon memanggil waiter.
"Nak pesan apa?" Tanya waiter itu. Maka, haknyeon Dan yura pun memesan pesanan mereka. Selepas selesai memesan makanan waiter itu pun pergi.
"So sebab apa awak nak jumpa saya ni?" Tanya yura.
"Sebenarnya saya bosan then saya nak bagitahu perkara penting dekat awak" Kata haknyeon.
"Apa dia?" Kata yura.
"Saya--" haknyeon tidak sempat membalas apa-apa kerana makanan dan minuman yang mereka pesan itu sampai.
"Terima kasih" ucap haknyeon.
"Sama-sama"
"Ha sambung lah" Kata yura.
"Saya sebenarnya nak bagitahu saya vampire" haknyeon mengaku.
"Jadi?" Soal yura.
"Awak tak pelik ke terkejut ke" Kata haknyeon pelik.
"Takk buat apa nak terkejut, lagipun saya tahu yang semua pembunuhan yang viral selama ni berpunca dari vampire" terang yura.
"Macam mana awak tahu?" Soal haknyeon.
Yura tidak membalas apa-apa lalu menyinsing sedikit lengan bajunya Dan menunjukkan lambang 'VH'.
"Jap awak keturunan van helsing ke?" Kata haknyeon dengan ketakutan kerana keturunan van helsing ni pemburu vampire and diaorg Dah banyak bunuh vampire tu yang haknyeon kecut tu.
"Haahh.. tapi awak jangan takutt saya takkan buat apa-apa dekat awak" balas yura. Yelah, crush kan takkan nak buat macam tu.
"Ha lagi satu saya nak bagitahu dekat awak yang saya suka kan awak, cintakan awak, saya nak awak jadi girlfriend saya boleh?" Confess haknyeon lalu memegang bunga rose.
"Mestilahh saya terima awakk crush saya tau" balas yura lalu mengambil bunga rose itu Dan memeluk haknyeon dengan ketat.
"So mulai harini saya Akan panggil awak, baby ke chagi ke" Kata haknyeon.
"Ohh saya pulak nak panggil awak oppa or yeobo ke sayangg ke" balas yura.
"Saranghae" ucap haknyeon.
"Nado" balas yura.
+++
Heyy guyss so makcik ini sudah pub chap Baru hikss.. utk korg makcik sakit2 ni pub au *nangis* ok abaikan 😂.
Tengok ah muka dia puas2 😂
YOU ARE READING
[✔] Reveal:Moon || Juhaknyeon
Fantasy「️THE BOYZ SERIES」️ "In the night I'm a vampire, in the day I'm a mukbang fairy" ++ Mengisahkan seorang gadis bernama Kim yura Yang jatuh Cinta dengan vampire dari Bulan iaitu juhaknyeon Start; 6/8/2020 End; 21/8/2020