Linnea
Onsdag
05.00"Linnea chrusher! Nå tar du å får den feite ræva du ut av senga!" Roper mamma fra kjøkkenet. Jeg bare himler med øya.
Jeg sjekker klokka og ser at den er fem på morgningen. Skolen starter ikke før om tre timer. jeg lukker øya og ligger irritert i noen sekunder før jeg ruller ut av senga, og går bort til skapet og tar med meg en svart high waist bukse og en gul tettsittende genser. jeg går på badet og tar meg en dusj og pusser tennene kjapt.
#
08.00
Jeg plukker opp telefonen min og går ned trappa, og plukker med meg ett eple på veien, men møter dessverre mamma på kjøkkenet. Jeg ser på hun og får øyekontakt og ser rett i de hatfulle øynene hennes. "du er stygg" sier hun og jeg bare nikker. jeg går å henter sekken min, tar på meg sko og går ut for å vente på bussen.
Fuck henne og fakk alt. Skulle ønske jeg hadde bil så jeg kunne kjøre selv. Jeg er bare 17, så jeg må vente et år til.
Jeg går ut av døra og nedover fortauet på vei mot bussholdeplassen. Jeg satt meg ned på benken og puttet i airpodsa mine, og begynte å spille subway surfer på telefonen.
Jeg var opptatt, men ikke opptatt nok. Jeg ser en svart bmw komme nedover mot bussplassen, jeg legger også merke til at bilen kjører saktere. Jeg kan ikke se hvem som kjører, vinduene var helt svarte, jeg kan speile meg selv i dem.
Er dette bussen? For en idiot jeg er, selvfølgelig er det ikke bussen hah.
Jeg tittet raskt ned i telefonen igjen og fortsatte å spille og håpet på at bilen bare skulle kjøre sin vei videre forbi meg.
Men neida. Isteden så rullet sjåføren ned vinduet sitt, og jeg blir møtt av mr.sexypants "Hopp inn" sier han bestemt og følelsesløst. Solbrillene han bruker gjemmer de vakre øynene hans, selvom det ikke var lyst ute. For det er ganske grått og ser ut som at det snart begynner å regne.
Kanskje han er en vampyr? Hmm.
"Hvorfor skal jeg liksom gjøre det, jeg vet ikke engang hva du heter." Jeg titter dumt på han. Skulle ønske han bare kunne kjøre sin vei. "Bare sett deg inn Linnea. Du har allerede mistet bussen." Forteller han meg. Jeg ser på han med store øyne. "Har jeg mistet bussen?" Spør jeg han.
"Bussen går 07.30, og hvis ikke jeg tar feil" Sier han og titter ned på klokka si "Så er klokka 08.15, som vil si at ja du har mistet bussen. Bare sett deg inn så kjører jeg deg til skolen"
"Du svarte ikke på det andre spørsmålet mitt" Sier jeg til han. Han bare ser på meg dumt "Det får du snart vite, prinsessa" Jeg ser bare oppgitt på han og reiste meg opp og la telefonen i baklomma, og gikk å satte meg inn i bilen hans. Jeg trenger ikke akkurat å være seint til første skoledag.
Jeg satte meg inn i bilen hans og ble truffet av den "ny bil" lukta og jeg bare satte meg rett ned og inhalerte lukta, og fikk også et hint av parfymen hans i lukta. Og jeg må jammen si han lukter godt.
"Såååå, hvorfor stoppa du og ba meg sette meg inn i bilen?" Spurte jeg med et undrende blikk. Han kikket på meg før han satte opp farten og fortsatte nedover gaten i en forferdelig høy hastighet. Dette gikk altfor fort etter min mening og etter fartsgrensa. Jeg tok på meg beltet med en gang, og fryktet at hvis han stoppet, ville jeg fly framover.
"herregud, kjøpte du førerkortet ditt på Finn.no eller noe?" Spør jeg, og han bare gliser og fortsetter og ser framover på veien.
Han snakker ikke. Han var visst ikke så snakkelig i dag. I motsetning til i går da han faktisk snakket til meg. Og ikke minst rettet en pistol mot meg.
YOU ARE READING
you are my muse
Teen Fiction"Skjønner du ikke Linnea? You are my muse. jeg elsker deg Linnea. jeg kunne ikke ha blitt den personen jeg er idag på grunn av deg! du er alt jeg vil ha, du er alt jeg trenger i livet mitt." jeg ser overrasket på han. han sa han elsker meg! "du er a...