Cinta Luar Biasa Si Tunduyutung
BY : TESCY DESCY
Rekaan semata mata
Slowly UpdatePart 28
Tunduyutung tingu mama dia. Baru si Tunduyutung tingu balik si Oliver. Si Ika pun tingu si Oliver dengan muka heran. Oliver tingu saja muka mama si Tunduyutung.
"Muka dia. Macam muka mummy sia, dude." - Oliver cakap sama si Tunduyutung. Tunduyutung bediri pigi pigang bahu si Oliver. Oliver tingu anak mata si Tunduyutung sambil tahan air mata.
"Dude, mummy kau kan.." - Tidak habis si Tunduyutung cakap. Oliver angguk-angguk kapala sama si Tunduyutung.
"Ya. I know, dude. My mom tiada sudah. I know, dude." - Jatuh air mata si Oliver. Tunduyutung pigi kambai bahu si Oliver, mahu bawa pigi luar.
"Saya cuma ta'kajut saja, dude. Saya tidak juga cakap, dia my mom. Sebab, my mom passed away dapan saya juga. Saya ada masa dia kana kubur. Cuma saya tidak tahu. Kanapa tuhan kasi jumpa kita." - Oliver tunduk sambil tingu tanah. Air mata jantan si Oliver jatuh, bila dia rindu mummy dia.
"Sia tahu kau rindu mummy kau, dude." - Tunduyutung cakap sama si Oliver.
"Dude, thanks sebab bawa saya datang sini." - Tunduyutung senyum bila si Oliver cakap macam tu.
"Kau kan balangkas sia." - Terus si Oliver katawa bila si Tunduyutung cakap macam tu.
"Hahahahahaha... Shit kau ni, dude." - Oliver tumbuk kunun perut si Tunduyutung. Tapi, palan-palan saja bah si Oliver tumbuk si Tunduyutung.
"Hahahaha.. Kau tu yang tidak buli kana tinggal sikijap. Macam keluar panyakit gatal-gatal kau kan, kalau kana tinggal." - Tunduyutung sindir si Oliver. Barabis lagi si Oliver katawa.
"Dude, kalau butul dia mama kau. Saya mahu kau buat sesuatu, supaya mama kau baik." - Oliver cakap sama si Tunduyutung.
"Apa yang sia buli buat, dude?" - Oliver be'pikir bila dia kana tanya balik si Tunduyutung.
"Abang.." - Tiba-tiba ada suara sana balakang durang si Tunduyutung. Tunduyutung sama si Oliver pusing tingu pigi balakang. Ada budak perempuan sambil pigang kayu.
"Huiii.. Dude. Siapa tu?" - Oliver tanya si Tunduyutung sambil be'bisik.
"Gila kau ni, dude. Mana lah bah sia ingat, siapa tu." - Tunduyutung cakap sama si Oliver.
"Dia bawa kayu, dude. Kita mahu lari kah, atau diam-diam saja?" - Oliver bisik lagi si Tunduyutung. Tunduyutung tingu si Oliver sambil kasi kisi mata.
"Aikkk.. Dude. Budak kisi pun kau takut?" - Tunduyutung sindir si Oliver.
"Bukan takut. Kiut tu budak, dude." - Senyum-senyum si Oliver cakap sama si Tunduyutung.
"Abang Utung..." - Si Ita pigi paluk si Tunduyutung. Tunduyutung tingu si Oliver.
"Ta, pigi dulu bah kau mandi." - Tiba-tiba si Ika tegur si Ita dari sana dapan pintu rumah.
"Ita, rindu abang."
Tunduyutung tingu si Ita. Si Ita tingu si Tunduyutung, sambil air mata si Ita jatuh. Tunduyutung senyum sambil pigi puai-puai kapala si Ita.
"Dari mana ni?" - Tunduyutung tanya si Ita.
"Ambil kayu api. Mama sakit. Kakak jaga, mama. Ita ikut abang Edon pigi ambil kayu api." - Tunduyutung tingu si Ika. Jatuh air mata si Ika, bila si Ita cakap macam tu.
'Aduiii... Kanapa sia buli kasi biar durang tanggung semua ni beban. Abang jenis apa sia ni.' - Tunduyutung bisik dalam hati dia, bila tingu adik dia yang masi kici lagi. Tapi buat sudah kerja barat-barat.
YOU ARE READING
Cinta Luar Biasa Si Tunduyutung
LosoweSinopsis Cinta Luar Biasa Si Tunduyutung BY : TESCY DESCY 100% Sabahan Slang Rekaan nopo 😜. Slowly Update Sia cuba lagi bikin cerita pasal perjalanan kehidupan tanak wagu kunun. Balik-balik cerita sumandak putus sinta saja sia bikin kan 🤣😂...