Part 20

293 11 7
                                    

Tanjung aru kota kinabalu sabah..

Nam gyuri membawa saeng2nya bercuti sementera menunggu keputusan rumah yang ingin di belinya..

Wahhhh...cantiknya..
Kata yuri yang berumur 17 tahun..

Unnie gyuri berani la bawa kita melancong jauh macam ni..
Kata minah dengan pelatnya..

Betul la...tapi sica suka tengok keadaan di sini sungguh tenang..
Kata sica lagi..

Tifanny yang masih kecil lagi gyuri jaga seperti ommanya song ji hyo..

Tapi kenapa kita mesti datang sabah unnie..lagi pun yuri masih sedih dengan kehilangan omma dan appa..
Kata yuri kepada gyuri..

Tak pa...kita bercuti pun tak lama..
Kata gyuri kepada saeng2nya..dia merahsiahkan pembunuhan kepada saeng2nya...dia sedih melihat saeng2nya yang masih kecil lagi dan kehilangan kasih sayang appa dan ommanya..unnie berjanji akan menjaga dengan penuh kasih sayang..bisik gyuri..

Setelah saeng2nya tidur gyuri pun berjalan ke tepi pantai untuk mentenangkan fikirannya..dia merenung ke dasar laut seolah2 melihat lagi pembunuhan yang sungguh kejam terhadap appa dan ommanya..

''''AKU AKAN BUNUH KAU..!!!

Gyuri menjerit sekuat hatinya dan merenung ke arah laut yang membiru seolah olah orang yang di dendaminya itu berada di hadapannya...'''''

*********

Rumah mong family..


Unnie kenapa tidur tadi menangis..
Soal shin..

Gyuri ingin menceritakan tentang kematian omma dan appanya dorang..

Ok memandangkan semua da ada di sini kecuali krys dan miho...unnie akan ceritakan tentang kematian appa dan omma kita...

Tapi kan appa dan omma mati di sebabkan kemalangan..
Soal sica..

Betul tu..doktor pun da cakap jugak..
Kata yuri lagi..

Malangnya nasib fany..tak sempat tengok wajah appa dan omma..
Kata fany dengan sedih..fany kehilangan appa dan omma ketika berusia 9 bulan..

Shin memeluk fany..sica dan yuri hanya terdiam sedih begitu jugak dengan yonghwa yang mendukung lauren ikut bersedih..

Gyuri pun menceritakan semuanya...dan menceritakan tentang kimbum yang kejam..

Kenapa la kimbum ni kejam sangat dia tak pergi tnya ke dulu dengan polis...suka2 je nak bunuh orang..
Kata shin geram..

Nasib baik unnie tak jadi kahwen dengan kimbum pembunuh tu..
Balas minah dengan sedih..

Yuri ingat mas dulu..patut la gyuri bawa kita pergi sabah..rupanya di sebabkan kimbum..
Kata yuri

Kenapa pulak dengan kimbum..kan dia da puas hati dendam dia terbalas..
Soal fany

Sebab unnie nak elakkan..mana tau dia nak bunuh kita jugak..kan..??
Jawap gyuri tersenyum tapi menangis..

Ok unnie..sekarang fany da besar da faham tentang semua ni..
Kata fany memegang tangan gyuri..

Gumawo unnie sebab jaga kami dengan baik sehingga lah sekarang..kata yuri sic minah shin dan fany...gyuri hanya tersenyum memeluk semua saeng2nya..

Kan best kalau miho dengan krys ada..
Kata minah sedih..


Semua mengiakan kata minah dan bersedih..


Unnie nak pergi balai mau membuka kes semula...unnie nak tegakkan keadilan tentang kematian appa dan omma kita..unnie nak masukkan kimbum ke dalam peti besi...kata gyuri..semua bersetuju dengan keputusan gyuri...

Balai polis..

Gyuri masuk ke dalam tetapi gyuri melihat hanya lee joon yang bertugas pegawai yang lain tak ada..mungin dorang belum sampai..kata gyuri dalam hati..

Ok cik sila duduk..dan boleh saya bantu cik..
Kata lee joon menghadap computer dia tak menyedari gyuri di depannya..

Saya nak buka kes semula yang berlaku 20 tahun yang lalu..
Kata gyuri..

Lee joon terkejut apabila melihat gyuri di hadapannya..

Cetak rompak..
Kata lee joon

Yahhh...saya gyuri la bukan cetak rompak..!!
Marah gyuri geram dengan lee joon..

Ok boleh ceritakan apa yang di maksudkan gyuri datang ke sini..
Kata lee joon membiarkan gyuri yang tengah marah..

Gyuri pun memceritakan apa yang berlaku masa tu..dan gyuri memberikan bukti2 yang lee joon minta..selesai urusan gyuri pun berlalu dengan cepat.geram tengok lee joon yang sering menyakitkan hatinya..

Nanti kalau ada apa2 saya hubungi cik..
Kata lee joon tersenyum..

Pandai pun senyum..
Kata gyuri..

Lee joon terdiam dengan teguran gyuri dan membiarkan gyuri keluar dari pintu balai..dia kembali tersenyum apabila kelibat gyuri dah hilang dari pandangan matanya....

Bersambungggg..

My Love Mong Familiy (Complete)Where stories live. Discover now